Hoi @AnnekeBekx, van harte welkom op de Community en bij Thuis!
Hoe heb je de Sync Box momenteel aangesloten? Als het goed is, kun je de box namelijk direct op de TV aansluiten middels HDMI en dan daarna je Hue Bridge op het modem aansluiten. In principe zou het dan feilloos moeten werken:
- Plaats de bridge in de buurt van je router of switch.
- Sluit de bridge aan op het stroomnetwerk met de meegeleverde adapter.
- Sluit de bridge aan op de router of switch met de meegeleverde ethernetkabel.
- Controleer of alle LED lampjes blauw branden.
Ik weet niet 100 procent zeker of het mogelijk is om de Sync Box direct op de Aria 7x aan te sluiten én in hoeverre dit jouw probleem zal oplossen, vooral omdat er slechts één internetpoort en HDMI-poort op zit en beide al in gebruik zijn. Heb je de Sync op internetpoort 1 of 2 achterop het modem aangesloten?
Sorry voor mijn totaal ontoereikende kennis betreffende dit onderwerp, ik zal eens navragen of er users zijn die hier meer kaas van gegeten hebben!
Hi Jason, dank voor je bericht. Voor de duidelijkheid:
- De Philips Hue Sync Box sluit je direct aan op de TV (hdmi).
- Deze Sync box heeft 4 HDMI poorten. Je sluit dus extra devices aan via de Sync Box, niet rechtstreeks op de TV.
- Een Sync box HDMI poort gebruik ik er voor de Apple TV (werkt feilloos), een Sync Box HDMI poort gebruik ik voor de T-Mobile TV Box (Aria 7). Deze werkt dus niet goed.
Hoop dat dit een verduidelijkt. Issue gaat dus niet over de Bridge.
Gr Anneke
Hi @AnnekeBekx ,
Voor mij, en dat beken ik eerlijk, is het niet zo snel duidelijk geworden. Maar geen zorgen, ik weet dat onze enige echte @CrisTien héél veel weet van het Hue systeem. Ik heb haar gevraagd om met de situatie mee te kijken. We denken met je mee!
Hallo @AnnekeBekx Ik werk alleen met HUE en HomeKit zonder tussenkomst van sync box
Ik weet wel dat die Hue Sync box soms instabiel is. Er zijn een aantal vereisten voor een goede werking:
ik heb even rond gevraagd en kreeg van @leroy98ecker dit antwoord
de HDMI-kabel die bijgeleverd wordt, moet gebruikt worden tussen de Sync box en de TV op de hoogst mogelijke ondersteunende HDMI-poort van de TV
.
Controleer of een andere HDMI-poort wel beeld geeft
. Poort twee en vier geven meer bandbreedte en zouden moeten werken.
Stel de resolutie in van de T-Mobile box op 1080p50 of als dat niet werkt op 1080i50.
Verder kan ik nog adviseren om contact op te nemen met https://www.philips-hue.com/nl-nl/support/faq
Hopelijk kom je nu verder!
Succes