sinds oktober al klachten dat ik,een bepaalde site niet kan bereiken. Na heel veel gedoe, een Monteur over de vloer heeft ice and anders bedacht we sturen een Nieuw modem op! T56 En tada de site kan weer bereiken worden!
helaas dient zich het volgende probleem aan….
de zyxell 5953 extender mesh kastjes (2 stuks) zijn naar zeggen Verbonden maar het MproMesh kunnen we niet meer bereiken…..
ivm de slechte wifi in huis en om de kosten te drukken wilde ik een eigen mesh aanschaffen, en onze keuze viel op TP-Link Deco M4 3pack. Ik heb het topic gelezen wat hier ergens online staat maar dat gaat mij even boven me pet zo technisch ben ik niet….
graag advies!
groetjes sher
Bladzijde 2 / 2
ik ben even me dochter uit school halen en zal straks kijken! in elk geval tot zover bedankt heren :=D
Oké…. Dat heeft denk ik dan te de printer instellingen te maken….. sinds we Odido hebben moeten de proxy instellingen omlaag want anders kan de HP niet op het netwerk…
Maar wacht… je hebt daar “Houd dezelfde instellingen voor 2,4 en 5Ghz draadloze netwerken” UIT staan. Maar dat zou betekenen dat je dan ook bij EasyMesh de EasyMesh uitgezet hebt.
Maar dan werken die Mesh Wifi Plus punten toch niet meer ????!!!
Maar goed… je krijgt morgen dus andere binnen.
Vandaar dat we ze gisteren avond aan zetten, en toen hadden we dus helemaal niets meer …. En ik heb van behalve netwerken in de kroeg 🤪 geen verstand van dit netwerk….
maar precies wat u zegt, morgen word voor als nog de TP link geleverd 🥳🥳
Here we go!
hoi @sharonakasher ,
Wat je op dit forum, maar ook erbuiten zult lezen is dat deze Deco's van harte worden aanbevolen. Dit is goed spul wat ook redelijk makkelijk via een app op je telefoon te configureren is.
Aandachtspunten:
Zet de Deco in Access Point modus
Sluit de hoofd DECO aan op een LAN poort van de Zyxel router.
Zet in de Zyxel router de wifi UIT.
Hi
even een stomme graag hoor, ik heb nu 1 punt verbonden, en nergens rept men erover dat ik in de router de boel moet uitzetten….
groetjes sher
Het uitzetten van de wifi in de router is nodig om geen storing te krijgen met verschillende wifi signalen. De Deco's vormen straks samen een compleet mesh wifi netwerk (die dus alle drie goed samen kunnen werken) en dan wil je geen 'stoorzender' er dichtbij hebben. De wifi van de router kan n.l. niet goed samenwerken met de mesh van de Deco's dus vandaar dat je die het beste uit kunt schakelen.
Overigens zal het wel werken als je de wifi van de router aan laat, maar dan kan het zijn dat het wel minder goed werkt. En dat is zonde.
Ps. Vergeet na het uitzetten van de wifi in de router ook niet onder het kopje EasyMesh de mesh uit te schakelen. Als je die n.l. aan laat staan dan werken de Deco's ook niet goed (omdat de Zyxel zich dan in die mesh wil drukken).
Dat bij het installeren moet ik ook aangeven dat ik GEEN modem heb…. Dat begrijp ik goed?
Ehhhh.... je hebt wel een router, dus stel hem in als Access Point.
Blond, Blonder, Blondste!
Via inloggen op het modem 2,4 en 5 uitgezet…. Mesh stond volgens mij al uit, en ik kom het modem nu niet meer in…. #zucht
#alsditmaargoedgaat🫣
Blond, Blonder, Blondste!
Via inloggen op het modem 2,4 en 5 uitgezet…. Mesh stond volgens mij al uit, en ik kom het modem nu niet meer in…. #zucht
#alsditmaargoedgaat🫣
Even een kabel aan de Zyxel en dan met laptop inloggen. Of even doorpakken, de Deco aan de router koppelen en dan weer op de Zyxel inloggen.
Je kunt ook nog een fabrieksreset uutvoeren met een paperclip op de Zyxel.
Maakt de app op mobiel niet direct contact met de Deco's bij installatie?
@rvk01 Jawel maar ik heb het soms verheven om dingen tot een kunst te maken en alles door elkaar te halen en netwerken aanmaken is er daar 1 van #zucht
@eric laptop op het nieuwe netwerk, kabeltje eraan, en netjes ingelogd in het modem, geloof dat het goed gaat zo ik gaan de overige 2 koppelen en plaatsen….
Moet de 1e TP-link gewoon met een draadje gekoppeld blijven?
Moet de 1e TP-link gewoon met een draadje gekoppeld blijven?
Uiteraard want de Zyxel heeft straks geen wifi meer. Die wil je straks uitschakelen om geen storingzender te hebben.
Ps. Het is technisch mogelijk om de hele Zyxel er tussenuit te halen. De eerste Deco zou dan hoofd-router worden. Het voordeel is een apparaat minder (dus minder stroom). Het nadeel is dat het wat meer instelwerk is en je moet ergens VLAN 300 instellen. Tevens kan Odido niet meer op de lijn meekijken naar de router. Dus dat zou misschien wat te geavanceerd zijn? 🫣
Ps. Het is technisch mogelijk om de hele Zyxel er tussenuit te halen. De eerste Deco zou dan hoofd-router worden. Het voordeel is een apparaat minder (dus minder stroom). Het nadeel is dat het wat meer instelwerk is en je moet ergens VLAN 300 instellen. Tevens kan Odido niet meer op de lijn meekijken naar de router. Dus dat zou misschien wat te geavanceerd zijn? 🫣
ja Daar heeft u helemaal gelijk in! De vitrage hangt ervoor en er staan nu 2 apparaten in de vensterbank, en doe gewoon even of ik het niet zie….. was weer spannend genoeg zo voor vandaag elk apparaat goed en duidelijk benoemen, de Zonnenpanelen zijn zelfs weer op het netwerk! 🥳 al doende word ik er handig in … zelfs de printer print!!
Straks eens een rondje over het erf lopen om te kijken tot hoever de wifi reikt nu
misschien een idee voor de volgende ronde!
in elk geval beide onwijs bedankt voor deze hulp op afstand en fijn weekend verder!
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.
Bestand scannen voor virussen
Sorry, we zijn de inhoud van dit bestand nog aan het controleren om er zeker van te zijn dat het veilig is om te downloaden. Probeer het nog een keer over een paar minuten.