Skip to main content

Hoi,

Ik wil graag mijn ucg ultra aansluiten rechtstreeks op het glasvezel modem. Echter geeft de cloud gateway aan dat er geen internet verbinding is. Als ik de kabel weer aan sluit op de (Odido) modem, de Zyxel T56, dan is er wel direct verbinding.

De setup van Unifi geeft steeds aan om de Modem te herstarten. Dat heb ik verschillende keren geprobeerd, maar helaas zonder resultaat! 

Wat doe ik verkeerd? 

Edit: de lampjes bij de kabels achter op de ucg branden.

 

Hallo @William100330 

Heb je in de UCG Ultra bij network een nieuwe interface gemaakt met de volgende gegevens:

VLAN 300 (DHCP)

IPv6 uitgeschakeld


Hoi @Waqqas ,

 

Nee, want ik kan daar niet bij, omdat de setup niet voltooid kan worden op de ucg. 

Op de ucg staat "plug in cable", terwijl deze er natuurlijk wel in zit. Dus het lijkt erop dat de ucg het 'internet' niet accepteert ofzo.


@William100330

De web GUI moet ook bereikbaar zijn zonder internet of sluit hem anders eerst achter de Zyxel aan.


Het is al gefixt. Ineens kon ik er door.

Dank in ieder geval voor het meedenken!


Ik installeer regelmatig de Ubiquiti UCG Ultra en Express en ik merk dat die vaak moeite hebben met de eerste x installeren en het accepteren van een (nieuwe) internetverbinding (maakt niet uit welke ISP). Je kunt overigens bij bovengenoemd installatieproces kiezen voor aangepaste instellingen tijdens die eerste setup, waarbij je ook een VLAN en een DNS kunt instellen. 

Toevallig had ik er vandaag ook weer moeite mee en krijg ik ook met VLAN op 300 ingesteld, geen enkele internetverbinding aan de praat zonder de Zyxel modem ertussen. Ik blijf dit raar vinden aangezien ik het op een andere locatie wel zo heb werken (media converter > Unifi systeem), maar blijkbaar is er dan ook nog verschil in media converters of VLAN’s? Bij een Genexis converter krijg ik het niet aan de praat, hebben meer mensen daar last van? 


Ik installeer regelmatig de Ubiquiti UCG Ultra en Express en ik merk dat die vaak moeite hebben met de eerste x installeren en het accepteren van een (nieuwe) internetverbinding (maakt niet uit welke ISP). Je kunt overigens bij bovengenoemd installatieproces kiezen voor aangepaste instellingen tijdens die eerste setup, waarbij je ook een VLAN en een DNS kunt instellen. 

Toevallig had ik er vandaag ook weer moeite mee en krijg ik ook met VLAN op 300 ingesteld, geen enkele internetverbinding aan de praat zonder de Zyxel modem ertussen. Ik blijf dit raar vinden aangezien ik het op een andere locatie wel zo heb werken (media converter > Unifi systeem), maar blijkbaar is er dan ook nog verschil in media converters of VLAN’s? Bij een Genexis converter krijg ik het niet aan de praat, hebben meer mensen daar last van? 

Net een USG Ultra aangeschaft en constateer nu dat ik ook een Genexis converter heb. @Gurney al een oplossing tegen gekomen?


Reageer