Skip to main content
Beantwoord

Eigen router Netgear Nighthawk AX4 geeft met VLAN 300 toch geen internet


Hi iedereen,

Situatie is als volgt:

  • Ik had een werkende setup met een Netgear Nighthawk AX4 router.
  • Mijn internet aansluiting (met kastje en media converter) bungelde door een huishoudelijk ongelukje los. Deze aansluiting heb ik opnieuw laten laten lassen en het kastje laten vastzetten aan de muur.
  • Sindsdien deze reparatie doet alleen de standaard Huawei modem het nog.
  • Ik heb - volgens - mij alle router instellingen overgenomen die ik ook had toen het nog wel werkte … Voornamelijk VLAN 300 voor internet.
  • De router geeft - gek genoeg - WEL aan:
    • Internet STATUS: Good
    • Ook brandt het WAN lampje op de router.
  • Ik heb enkele andere settings gecontroleerd, zie screenshots. Ik twijfel wel over DHCP uit of aan. Maar DHCP stond volgens mijn eigen documentatie bij mijn vorige setup aan. Als ik deze uitzet, krijg ik helemaal geen IP adressen meer, ook niet na een router reboot.

Wie o wie kan hierbij een helpende hand bieden? Volgens mij staat alles goed. Ik weet verder niet waar ik het moet zoeken.

Mijn dank is groot. 🙏

 

 

 

 

Beste antwoord door Waqqas

Hallo @sebastiaanvgo 

Het internet lampje is aan op de router zo te zien, kan je eens bedraad iets verbinden en kijken of je kan internetten? Herstart de mediaconverter ook eens als je niet kan internetten.

DHCP hoort aan te staan, kijk ook eens of disable IGMP proxying uitvinken helpt.

Bekijk origineel
Er kunnen geen reacties meer worden geplaatst op dit onderwerp.

3 reacties

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 21609 reacties
  • Antwoord
  • 25 maart 2022

Hallo @sebastiaanvgo 

Het internet lampje is aan op de router zo te zien, kan je eens bedraad iets verbinden en kijken of je kan internetten? Herstart de mediaconverter ook eens als je niet kan internetten.

DHCP hoort aan te staan, kijk ook eens of disable IGMP proxying uitvinken helpt.


  • Auteur
  • is een nieuwe Poster
  • 3 reacties
  • 26 maart 2022

Hoi @Waqqas ,

Een mediaconverter herstart heeft het al opgelost.

Bedankt voor de tip!


Forum|alt.badge.img+16
  • Oud-Moderator
  • 619 reacties
  • 27 maart 2022

Wat fijn om te lezen @sebastiaanvgo! @Waqqas, ontzettend bedankt voor je hulp!


Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen