Beantwoord

Double NAT Probleem


  • is een nieuwe Poster
  • 6 reacties

Ik heb een T56 Zyxel modem en ik kan blijkbaar een firmware update krijgen hier om dit op te losses 

icon

Beste antwoord door Pieter_B 8 May 2024, 21:04

Bekijk origineel

14 reacties

Reputatie 7
Badge +14

Hoi @Ceab ,

Wat is de versie die je ziet als je inlogt in de router? B10 is de laatste versie. Maar dubbel NAT is geen bekend probleem. Deze router kent maar 1 x Nat. En dat is noodzakelijk omdat er ipv4 wordt gebruikt en dus je interne PC's en andere apparatuur een intern v4 IP adres moeten krijgen.

Ex5601-T1 staat bovenaan, bedoelde je dat?

Reputatie 7
Badge +14

Je moet inloggen op 192.168.1.1 en dan zie je de software versie. B10 is de laatste. Maar wat is je probleem met NAT?

 

Reputatie 3

maar wat is je probleem wat dan blijkbaar magisch opgelost wordt met de nieuwe versie?

 

ik zie geen release notes van die nieuwe versie en welke problemen opgelost worden, 

Reputatie 7
Badge +3

Net als @emilimeters heb ik ook geen goed beeld van wat het probleem is, er is namelijk geen probleem omschrijving.

Double NAT wil in basis zeggen, dat er meerdere Network Address Translations (NAT) gedaan moeten worden door bijv. meerdere routers achter elkaar te plaatsen.

Dus je begint in een netwerk met bijv 10.10.10.1 die door een router moet om op een netwerk te komen van 192.168.3.1 om vervolgens het WWW op te kunnen. Er moet dus een ‘vertaalslag’ in de router plaatsvinden, om van 10.10.10.1 naar 192.168.3.1 te komen … en dan nog de ‘vertaalslag’ om op het WWW uit te komen.

Maar ik denk dat ik wel weet waar de opmerking vandaan komt … een gameconsole die deze melding geeft?

 

De youtube video werkte niet, dit probleem gebeurt ook met mijn mobile data en op mijn nintendo switch. En mijn router is een b10

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Ceab 

Er is geen nieuwere versie dan de b10 maar hoe ziet je thuisnetwerk eruit, wat heb je allemaal aangesloten op de Zyxel? Kan je ook omschrijven wat het probleem precies is zoals eerder al gevraagd is?

Is heb een dubbel NAT wat ervoor zorgt dat ik wifi nog kan gebruiken maar dat het heel vaak opeens weg valt in online spellen, het zorgt ook voor een moderate NAT soms waardoor ik niet met vrienden kan speelen. Dit gebeurt op mobile data en odido WiFi op nintendo switch en xbox one s.

Reputatie 3

volgens mij is er wat anders aan de hand, ik heb jaren gedraaid met dubbele nat en dat kan prima, heeft volgens mij ook niks te maken met wel of geen wifi. 

De xbox zelf zegt dat dubbele nat en moderate nat problemen zijn voor optimal online gamen, ik zou zelf niet weten wat anders het probleem zou zijn

Elke keer als ik word gekikt van een match zegt het eerst "you need a connection to play this game" en daarna zegt die iets over een cloud id 

Reputatie 3

heb je al eens een ping laten lopen van een stuk of duizend? er wordt hier heel veel geklaagd over performance problemen bij gamen. en blijkbaar heb je achter de zyxel een eigen router staan? dan heb je nl dubbele nat. kijk eens of jou router direct op de internet lijn kan.

Ik snapte daar niks van sorry

Reputatie 3

ok, kijk dan even naar deze discussie, daar speelt een vergelijkbaar probleem en legt de moderator duidelijk uit wat je kunt doen: Pakketverlies tijdens het spelen van GeForce Now | Odido community

Reageer