Skip to main content

Wiim Pro Plus krijgt geen IP van Zyxel T-56


Toon eerste reactie

606 reacties

  • is een Top Poster
  • 13 reacties
  • 1 december 2024

Beste ​@Sven-Odido, is het ook voor mij mogelijk om een firmware-update te ontvangen? Ik heb een Zyxel t50-modem en loop tegen hetzelfde probleem aan als velen hier na installatie van een tp-link deco x50 systeem. Ik heb al erg veel geprobeerd, dus hoop echt dat die update wat doet.


  • is een Top Poster
  • 13 reacties
  • 2 december 2024

Beste ​@Tommie van Odido, ook even een berichtje aan jou, waarschijnlijk heb ik te weinig paginas van deze hele chat gelezen en de verkeerde aangeschreven (zie mijn vorige bericht). Mvg 


  • is een nieuwe Poster
  • 4 reacties
  • 5 december 2024

Beste ​@Tommie van Odido ,

 

Vandaag is mijn nieuwe modem geinstalleerd. Wifi werkt op mijn laptop en telefoon, maar niet op mijn smart Samsung TV. Handmatig proberen toe te voegen maar werkt ook niet. Zag hier het eea voorbij komen over resetten dus zou je hier bij kunnen helpen?

 

Dank alvast!


  • is een nieuwe Poster
  • 4 reacties
  • 5 december 2024
elliswolting schreef:

Beste ​@Tommie van Odido ,

 

Vandaag is mijn nieuwe modem geinstalleerd. Wifi werkt op mijn laptop en telefoon, maar niet op mijn smart Samsung TV. Handmatig proberen toe te voegen maar werkt ook niet. Zag hier het eea voorbij komen over resetten dus zou je hier bij kunnen helpen?

 

Dank alvast!

** firmware update


Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+11
  • Moderator | Internet + TV
  • 13958 reacties
  • 6 december 2024

Hi ​@elliswolting, het kan zo zijn dat je tv geen ondersteuning biedt aan Wifi 6 of moeite heeft met WPA-3. Zou je Wifi 6 eens op Wifi 5 willen zetten en WPA-3 op WPA-2? Dit kan via de instellingen in het modem.

Als je niet weet hoe dit moet dan kan ik dit ook voor je aanpassen! 


  • is een nieuwe Poster
  • 4 reacties
  • 6 december 2024
Tommie van Odido schreef:

Hi ​@elliswolting, het kan zo zijn dat je tv geen ondersteuning biedt aan Wifi 6 of moeite heeft met WPA-3. Zou je Wifi 6 eens op Wifi 5 willen zetten en WPA-3 op WPA-2? Dit kan via de instellingen in het modem.

Als je niet weet hoe dit moet dan kan ik dit ook voor je aanpassen! 

Hi Tommie,

 

Bedankt voor je snelle antwoord. Gisteren heb ik gebeld met jullie klantenservice en toen had diegene de wifi 5 tijdelijk uitgezet alleen dat werkte niet (toen lag ook mijn wifi eruit op mn tel / laptop). Maar als jij wat anders bedoelt misschien goed om dat te proberen. Ik heb gisteren aardig wat gecheckt maar kon dit nergens vinden dus fijn als jij dit kan aanpassen. 


  • heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie
  • 7 december 2024

@Tommie van Odido , kan ik ook de update krijgen? Mijn Samsung Smart TV geeft een DHCP server error. De logs geven ook deze error 

dnsmasq-dhcp: read /etc/ethers - 0 addresses

  • is een Top Poster
  • 13 reacties
  • 9 december 2024

Beste ​@Tommie van Odido, ik heb nog geen reactie gehad op mijn berichtje. Zoals velen heb ik ook moeite met opnieuw koppelen van mijn Harman Kardon boxen aan het internet sinds installeren van Mesh network. Ik heb nog een oud t50-model modem. Ik hoop echt dat een update iets kan doen, want ik wordt er wel een beetje moedeloos van met uitproberen van van alles en nog wat.


Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+11
  • Moderator | Internet + TV
  • 13958 reacties
  • 10 december 2024

Hey ​@elliswolting, ik zie dat de klantenservice inderdaad Wifi 6 op 5 gezet heeft.

Ik heb nu WPA-3 op WPA-2 gezet, het kan zijn dat je andere apparaten geen verbinding meer kunnen krijgen, geen zorgen, je hoeft alleen maar het netwerk volledig te vergeten op die apparaten en opnieuw verbinding te maken. Lukt het nu wel?

 

Hi ​@dirkkelderman, welkom op onze Community!

Alle modems zijn up to date. Graag ook proberen om Wifi 6 op 5 te zetten en WPA-3 op WPA-2 te zetten. Hopelijk lost dat het op!

 

Hey ​@RdeGreefd,  ik heb je een nieuw modem (T-56) en wifipunt (WX5600) opgestuurd. De T-50 hoeven we niet meer retour maar het oude wifipunt nog wel. Je ontvangt hier nog een e-mail over met de instructies. Hopelijk lost dit het voor je op!


  • is een Top Poster
  • 13 reacties
  • 10 december 2024

Beste ​@Tommie van Odido, het kruist elkaar nu maar gisteravond is het toch gelukt met gebruik van oude telefoon. Alles is nu volledig aangesloten dus. Het extra wifipunt wilde ik nog met de klantenservice over bellen, want dat hadden we gratis erbij gekregen omdat wifi het niet voldoende deed. Nu zie ik op onze facturen dat er toch 2,5 euro per maand in rekening wordt gebracht. Ik hoef nu sowieso geen extra wifipunt meer in verband met het aangeschafte mesh network. Verder doet nu alles het onder het oude t50 modem en wil ik eigenlijk nu zo min mogelijk aanpassen.

Wat mij betreft kan alles dus retour inclusief het oude, nu niet meer in gebruik zijnde, extra wifipunt. Ik haal dus de spullen die zijn toegestuurd wat mij betreft niet op bij het DHL-punt en stuur het oude extra wifipunt retour.


Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+11
  • Moderator | Internet + TV
  • 13958 reacties
  • 11 december 2024

Hey ​@RdeGreefd, systematisch gezien heb je nu een T-56, dus als je ooit een keer opzegd dan moet die retour komen. De T-50 hoeven we sowieso niet meer retour maar die kun je gewoon blijven gebruiken. Je dient wel het opgestuurde apparatuur op te halen omdat je die administratief in bezit hebt nu. 


  • is een Top Poster
  • 13 reacties
  • 11 december 2024

Beste ​@Tommie van Odido. En hoe zit het met het extra wifi-punt? Dat heeft geen nut meer immers en ik wens er al helemaal geen maandelijks bedrag meer voor te betalen. Excuus als dit aanvallend overkomt, maar ik wil graag weten waar ik aan toe ben.


Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+11
  • Moderator | Internet + TV
  • 13958 reacties
  • 12 december 2024

Oh ja je hebt natuurlijk nog een WAP6807 staan van de T-50 ​@RdeGreefd, die zou wel retour moeten komen maar de WX5600 werkt dan weer niet met de T-50. Het makkelijkst is om gewoon de T-56 en WX5600 aan te sluiten en de WAP terug te sturen. De T-50 hoeven we niet meer retour zoals ik al aangaf. 


  • is een Top Poster
  • 13 reacties
  • 12 december 2024

@Tommie van Odido. Of ik ben onduidelijk, of je hebt niet alles goed gelezen. Ik heb uberhaupt geen wifiversterker/wifipunt nodig. Dus die WX5600 wil ik niet hebben en bovenal wil ik er niet maandelijks voor betalen. Het oude wifipunt (WAP6807) wil ik ook niet en stuur ik ook retour. Nu is alleen de vraag. Hoe doe ik dat? Kan dat gewoon met een retouradres?


Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+11
  • Moderator | Internet + TV
  • 13958 reacties
  • 13 december 2024

Dan kun je het wifipunt zelf opzeggen in Mijn Odido ​@RdeGreefd. Je hebt op 12-12 een e-mail gehad met de retourinstructies voor de WAP6807. 


  • is een Top Poster
  • 13 reacties
  • 17 december 2024

Beste ​@Tommie van Odido, bedankt voor al je antwoorden. Ik ga beide wigipunten retour sturen, maar ik kan dat nieuwe wifipunt WX5600 niet opzeggen. Daar staat namelijk ‘je hebt op dit moment een lopende bestelling’. Echter, als ik naar ‘bestellingen’ ga, dan staat er: ‘er zijn op dit moment geen lopende bestellingen, aanpassingen of opzeggingen’. Dus dan gaat het opzeggen van dat nieuwe wifipunt niet. Wat kan ik doen? Kun jij of een van je collega's me helpen? Kan ik beide wifipunten gewoon retour sturen?


Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+11
  • Moderator | Internet + TV
  • 13958 reacties
  • 18 december 2024

Ja dat klopt ​@RdeGreefd, het oude wifipunt moet namelijk eerst retour voordat de bestelling door zal lopen, daarna kun je het andere wifipunt opzeggen en retourneren.


  • is een Top Poster
  • 13 reacties
  • 18 december 2024

Duidelijk, dank.


  • is een Top Poster
  • 7 reacties
  • 19 december 2024

Ik heb een Nibe warmtepomp die geen verbinding maakt met het internet (bekabeld). Inmiddels contact gehad met de leverancier en zij geven aan dat er instellingen in de router gewijzigd moeten worden. Van Nibe krijg ik onderstaande informatie. Geen idee waar ik dat zou moeten/ kunnen wijzigen:

Met betrekking tot (internet)connectie met de myUplink software;

Communicatie vindt plaats via poort TCP/8883 en TCP/443 naar de cloudservice. Tijdens de initialisatie maakt het product altijd eerst verbinding met ipv4.myuplink.com of ipv6.myuplink.com via HTTP (TCP/80) om te bepalen of het product met het internet is verbonden en niet alleen met een lokaal netwerk. Vervolgens maakt het verbinding via HTTPS (TCP/443) met het domein iotstatic.myuplink.com, waarna alle verdere communicatie dynamisch plaatsvindt naar verschillende domeinnamen en IP-adressen, afhankelijk van het product en/of de regio waarin het product zich bevindt.

 

Het kan ook nodig zijn te specificeren dat de server reageert met een certificaat dat is goedgekeurd door een CA (Certificate Authority) specifiek voor myUplink. De installatie fungeert altijd als cliënt en is de partij die de communicatie initieert, waardoor het niet nodig is om poorten van buitenaf te openen.

 

Om ervoor te zorgen dat de klok in de installatie automatisch via het internet wordt ingesteld, moet naast het bovenstaande ook verkeer via het SNTP-protocol op poort UDP/123 naar het domein ntp.myUplink.com worden toegestaan. Ook in dit geval is het altijd de installatie die het verkeer initieert.

 

Het heeft allemaal prima gewerkt, maar ineens was de verbinding weg. De warmtepomp heeft overigens ook geen IP adres. Nadat ik dit topic heb gelezen, krijg ik de indruk dat de Zyxel T-56 wellicht geen IP adres afgeeft. Help @Tommie van Odido!!

 


Cheyenne van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderator | Internet + TV
  • 2753 reacties
  • 20 december 2024

Hi ​@RobinHH, onze Tommie is van een vakantie aan het genieten. ​@Pieter_B, weet hier iets van? Zo niet, dan kan ik altijd je modem omwisselen naar de T54 om te kijken of dit een verschil maakt!


Pieter_B
Super User
Forum|alt.badge.img+4
  • Odido Superuser
  • 2091 reacties
  • 20 december 2024

Wat ik kan opmaken is die warmtepomp puur en alleen een client, net als een webbrowser die connectie maakt met webservers.

De warmtepomp heeft overigens ook geen IP adres.

Lees ook dat hij ook geen IP meer krijgt, dat moet eerst worden opgelost.

Het heeft blijkbaar voorheen goed gewerkt zonder dat je wijzigingen had toegepast in je Zyxel router, lees ik dat correct?

Heb je al eens een factory reset gedaan van de Zyxel, of een netwerk rest waar mogelijk van de warmtepomp?

 


  • is een Top Poster
  • 7 reacties
  • 20 december 2024
Pieter_B schreef:

Wat ik kan opmaken is die warmtepomp puur en alleen een client, net als een webbrowser die connectie maakt met webservers.

De warmtepomp heeft overigens ook geen IP adres.

Lees ook dat hij ook geen IP meer krijgt, dat moet eerst worden opgelost.

Het heeft blijkbaar voorheen goed gewerkt zonder dat je wijzigingen had toegepast in je Zyxel router, lees ik dat correct?

Heb je al eens een factory reset gedaan van de Zyxel, of een netwerk rest waar mogelijk van de warmtepomp?

 

Hallo Pieter, 

E.e.a. heeft in het verleden gewoon goed gewerkt met dit modem (Zyxel T-56). De connectie is bedoeld om verbinding te maken met het Myuplink, een software platform waaraan de bedieningsapp gekoppeld is (maar ook diagnoses gesteld kunnen worden op afstand).

Ik heb de factory reset al gedaan en via ‘canyouseeme.org’ krijg ik een connection time out op alle door Nibe gebruikte poorten.

Alles wijst erop dat de warmtepomp ‘niet gezien’ wordt door de router.


  • is een Top Poster
  • 7 reacties
  • 20 december 2024
Cheyenne van Odido schreef:

Hi ​@RobinHH, onze Tommie is van een vakantie aan het genieten. ​@Pieter_B, weet hier iets van? Zo niet, dan kan ik altijd je modem omwisselen naar de T54 om te kijken of dit een verschil maakt!

Dan hoop ik dat ​@Pieter_B het voor me kan oplossen. :) 


Pieter_B
Super User
Forum|alt.badge.img+4
  • Odido Superuser
  • 2091 reacties
  • 20 december 2024

E.e.a. heeft in het verleden gewoon goed gewerkt met dit modem (Zyxel T-56).

Dan er vanuit gaande, dat je toen ook geen poorten hebt open gezet of andere aanpassingen hebt gedaan in je Zyxel router?

Als dat zo is en het werkte, is je WP een client naar hun servers.

Maar krijgt je WP nu wel of geen IPv4 vanuit de DHCP van de Zyxel, want dat is key?

Starting Nmap 7.94SVN ( https://nmap.org ) at 2024-12-20 13:19 CET
Nmap scan report for 51.144.74.140  <<< iotstatic.myuplink.com
Host is up (0.0070s latency).
Not shown: 997 filtered tcp ports (no-response), 1 filtered tcp ports (host-unreach)
PORT    STATE SERVICE
80/tcp  open  http
443/tcp open  https

Nmap done: 1 IP address (1 host up) scanned in 4.53 seconds

 


  • is een Top Poster
  • 7 reacties
  • 20 december 2024
Pieter_B schreef:

E.e.a. heeft in het verleden gewoon goed gewerkt met dit modem (Zyxel T-56).

Dan er vanuit gaande, dat je toen ook geen poorten hebt open gezet of andere aanpassingen hebt gedaan in je Zyxel router?

Als dat zo is en het werkte, is je WP een client naar hun servers.

Maar krijgt je WP nu wel of geen IPv4 vanuit de DHCP van de Zyxel, want dat is key?

Starting Nmap 7.94SVN ( https://nmap.org ) at 2024-12-20 13:19 CET
Nmap scan report for 51.144.74.140  <<< iotstatic.myuplink.com
Host is up (0.0070s latency).
Not shown: 997 filtered tcp ports (no-response), 1 filtered tcp ports (host-unreach)
PORT    STATE SERVICE
80/tcp  open  http
443/tcp open  https

Nmap done: 1 IP address (1 host up) scanned in 4.53 seconds

 

Ik heb geen wijzigingen aangebracht in de router.

Op je vraag of mijn WP wel of geen IPv4 krijgt, ben ik een beetje overvraagd. In de Zyxel router onder verbindingen staat geen apparaat met hetzelfde Mac adres als dat van de warmtepomp. De warmtepomp geeft het volgende weer; (Op verzoek van de Nibe specialist heb ik dns in de WP ook al eens gewijzigd in 8.8.8.8, ook zonder gevolg)

 


Reageer


Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen