Skip to main content

Waarom is het bereik vaak zo onwijs slecht?


  • is Prince of Content
  • 50 reacties

hoi,

 

Waarom is het bereik vaak zo bagger sinds ik odido heb? vaak krijg ik gewoon 0 bereik en 0 balkjes op mijn mobiel te zien terwijl ik voorheen met vodafone prima bereik had overal. 

heb mijn sim al in een andere mobiel gedaan maar dit helpt niet, ook alle netwerk instellingen gereset en jullie stappenplan gevolgd maar ook dat helpt niet.

volgens jullie dekkingskaart zijn er op de plekken waar mijn bereik echt slecht is ‘problemen’ maar dit is al maanden zo, houd dit in dat jullie daar gewoon geen zendmast in de buurt hebben? 

en nee, het ligt niet aan mij of mijn mobiel en ook niet aan de sim kaart. lees veel topics van mensen die precies hetzelfde probleem hebben sinds ze odido hebben. 

graag advies wat ik nog verder kan doen.

Uitgelichte reactie

10 maart 2025

Goedemiddag ​@mugen4u, ik hoop dat je een fijn weekend hebt gehad! Dank voor de toelichting en het invullen van de juiste profielgegevens.  Ik heb gelijk een kijkje genomen op onze dekkingskaart en ik zie geen storingen en/of werkzaamheden bij jou in de buurt, waardoor je dit ervaart. Aangezien je dit probleem ook hebt gehad in een ander toestel, vermoed ik dat het ligt aan je simkaart. In dat geval, kan ik kosteloos een nieuwe simkaart voor je bestellen, die kun je dan binnen 3 werkdagen bij je thuis verwachten. De activatie kun je dan heel gemakkelijk zelf in orde maken via je Mijn Odido account. Zou je dat willen? Je kunt ook langsgaan in één van onze winkels, waar mijn collega's je direct kunnen helpen met het koppelen en activeren van een nieuwe simkaart. 

Als je dit probleem ervaart op 1 locatie, raad ik je aan om hiervan een melding te maken via onze dekkingskaart: https://www.odido.nl/mobiel/netwerk/dekking. Vul je postcode of locatie in, en klik op de knop 'Meld een probleem'. Vul het formulier in met details over je probleem, zoals de exacte datum en tijd waarop je geen of traag internet had, niet kon bellen of slechte gesprekskwaliteit had. Onze netwerkspecialisten onderzoeken het dan voor je en nemen binnen enkele dagen contact met je op om de uitkomst te bespreken. 

Gaat dat lukken? Laat maar gerust weten of je eerst een nieuwe simkaart zou willen!

13 reacties

Marciano van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Hoi Mugen, goed om te lezen dat je alle standaard opties al geprobeerd hebt! Niet fijn dat je geen goed bereik hebt via ons netwerk. Gelukkig ben je wel achter de oorzaak gekomen. Zet je je volledige naam, 06-nummer, geboortedatum, postcode + huisnummer en de laatste 4 cijfers van je IBAN in je profiel? Dan kijk ik graag met je mee naar de meldingen op de dekkingskaart op jouw adres en of ik kan achterhalen wanneer we verwachten dit op te lossen. Ik weet nu natuurlijk niet om welke locatie het gaat, maar ik ga ervanuit dat er wel een mast in de buurt is, maar dat deze een probleem heeft of dat er werkzaamheden plaatsvinden. Als je je gegevens hebt ingevuld, laat het me dan weten. Dan controleer ik het meteen voor je. 

Wat je nu alvast kan doen is het volgende: Meld een probleem via onze dekkingskaart. Klik op de knop 'Meld een probleem’, klik op Meld een probleem op deze locatie, log in op Mijn Odido en volg de verdere stappen. Dan komt je melding in ieder geval bij onze netwerk specialisten. Ze kunnen je dan wellicht sneller helpen en je zet jouw locatie ook beter op de kaart. Daarnaast kijk ik uiteraard nog met je mee naar de daadwerkelijke situatie! 😄


  • Auteur
  • is Prince of Content
  • 50 reacties
  • 4 maart 2025
Marciano van Odido schreef:

Hoi Mugen, goed om te lezen dat je alle standaard opties al geprobeerd hebt! Niet fijn dat je geen goed bereik hebt via ons netwerk. Gelukkig ben je wel achter de oorzaak gekomen. Zet je je volledige naam, 06-nummer, geboortedatum, postcode + huisnummer en de laatste 4 cijfers van je IBAN in je profiel? Dan kijk ik graag met je mee naar de meldingen op de dekkingskaart op jouw adres en of ik kan achterhalen wanneer we verwachten dit op te lossen. Ik weet nu natuurlijk niet om welke locatie het gaat, maar ik ga ervanuit dat er wel een mast in de buurt is, maar dat deze een probleem heeft of dat er werkzaamheden plaatsvinden. Als je je gegevens hebt ingevuld, laat het me dan weten. Dan controleer ik het meteen voor je. 

Wat je nu alvast kan doen is het volgende: Meld een probleem via onze dekkingskaart. Klik op de knop 'Meld een probleem’, klik op Meld een probleem op deze locatie, log in op Mijn Odido en volg de verdere stappen. Dan komt je melding in ieder geval bij onze netwerk specialisten. Ze kunnen je dan wellicht sneller helpen en je zet jouw locatie ook beter op de kaart. Daarnaast kijk ik uiteraard nog met je mee naar de daadwerkelijke situatie! 😄

 

Bedankt, heb mijn profiel aangevuld met informatie.

 

De dekkingskaart storing melden optie had ik 2? weken geleden al ingevuld maar merk dat ik op vrij veel plekken ineens heel slecht bereik heb. Vooral in woningen/appartementen terwijl ik dat met vodafone nooit had.


Pharwin van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+8

Hi ​@mugen4u, dank voor het invullen van je profielgegevens! Echter, zie ik alleen dat de geboortedatum niet overeenkomt met wat er onder je nummer in ons systeem vermeld staat. Kun je de juiste geboortedatum vermelden in je profiel? Dan kunnen we daarna gelijk met je meekijken of alles vanuit onze kant goed staat ingesteld en ook gelijk naar de melding die je aan paar weken geleden had gemaakt en wat daaruit is gebleken! 

Wat je in de tussentijd kunt doen: zou je voor me kunnen controleren of de software van je toestel up-to-date is? Daarnaast kun je ook de instellingen van je netwerk van je telefoon resetten. Bij een Android toestel doe je dit op de volgende manier: Instellingen > Algemeen beheer. Kies vervolgens voor Resetten en daarna voor Netwerkinstellingen resetten. Indien je een iPhone hebt dan doe je dit zo: 'Instellingen' > 'Algemeen' > 'Zet over of stel [apparaat] opnieuw in' > 'Stel opnieuw in' > 'Herstel netwerkinstellingen'.

Mocht dat niet werken, zou je dan voor mij een kruistest kunnen uitvoeren? Stop hiervoor je simkaart in een ander toestel om te kijken of het probleem zich dan nog steeds voordoet. Op deze manier kun je achterhalen of het aan je simkaart of aan je toestel ligt. 

Ik hoor het graag van je!


  • Auteur
  • is Prince of Content
  • 50 reacties
  • 6 maart 2025

Ow is nu aangepast en de vermelde stappen had ik al gedaan, had overigens ook nog een xiaomi telefoon maar die geeft hetzelfde probleem. lees echt veel meldingen van mensen die sinds de overstap problemen ervaren met een slecht bereik en begin nu al spijt te krijgen van mijn overstap. 


met Odido internet overigens nooit echt erge problemen gehad behalve soms een storing, maar mobiel internet is vanaf dag 1 rampzalig.


eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 8588 reacties
  • 6 maart 2025

Het is eigenlijk andersom. Sinds de overgang is het Odido netwerk met 9 punten (van de 1000) verbeterd en op 2 punten (van de 1000) na matched het het KPN netwerk. Dat verzin ik niet, maar dat komt uit de jaarlijkse Umlaut test. Dit duitse bureau doet een serieus onderzoek in elk Europees land met een groot aantal metingen door het het land aangevuld met klantmetingen.

Zie o.a. de duiding bij tweakers.net

Vodafone doet het ook niet onaardig met 18 punten (van de 1000) onder KPN. In Nederland zijn we dus wel verwent met 3 goede netwerken.


  • Auteur
  • is Prince of Content
  • 50 reacties
  • 7 maart 2025
eric schreef:

Het is eigenlijk andersom. Sinds de overgang is het Odido netwerk met 9 punten (van de 1000) verbeterd en op 2 punten (van de 1000) na matched het het KPN netwerk. Dat verzin ik niet, maar dat komt uit de jaarlijkse Umlaut test. Dit duitse bureau doet een serieus onderzoek in elk Europees land met een groot aantal metingen door het het land aangevuld met klantmetingen.

Zie o.a. de duiding bij tweakers.net

Vodafone doet het ook niet onaardig met 18 punten (van de 1000) onder KPN. In Nederland zijn we dus wel verwent met 3 goede netwerken.

dat mag wel zo zijn maar waarom word de community overspoeld met mensen die klagen over slecht bereik sinds de overstap waarbij de opgegeven stappen hierboven niet helpen? kan haast geen toeval zijn toch. 

 

ik ga verhuizen (heb besloten om bij mijn nieuwe appartement ook odido internet te nemen) en in het nieuwe appartement heb ik max 1 balkje, kan bv de rabobank app niet eens openen daar en moet dan nog net niet buiten staan voor signaal.


eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 8588 reacties
  • 7 maart 2025

Mensen vinden een goede dienstverlening (terecht) normaal. Dan gaan ze niet op dit forum zetten dat het zo goed werkt. Odido heeft 7 miljoen mobiele klanten, dus ja, daar zal echt wel wat dekking uitdagingen zijn bij een paar. Maar bij al die andere klanten dus niet. En dat wordt dus bevestigd door zo’n internationaal onderzoeksbureau dat het heel goed is in Nederland en met odido.


  • Auteur
  • is Prince of Content
  • 50 reacties
  • 7 maart 2025
eric schreef:

Mensen vinden een goede dienstverlening (terecht) normaal. Dan gaan ze niet op dit forum zetten dat het zo goed werkt. Odido heeft 7 miljoen mobiele klanten, dus ja, daar zal echt wel wat dekking uitdagingen zijn bij een paar. Maar bij al die andere klanten dus niet. En dat wordt dus bevestigd door zo’n internationaal onderzoeksbureau dat het heel goed is in Nederland en met odido.

fair enough.

ben benieuwd wat ze aan mijn bereik problemen gaan doen.


Pharwin van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+8
Uitgelichte reactie

Goedemiddag ​@mugen4u, ik hoop dat je een fijn weekend hebt gehad! Dank voor de toelichting en het invullen van de juiste profielgegevens.  Ik heb gelijk een kijkje genomen op onze dekkingskaart en ik zie geen storingen en/of werkzaamheden bij jou in de buurt, waardoor je dit ervaart. Aangezien je dit probleem ook hebt gehad in een ander toestel, vermoed ik dat het ligt aan je simkaart. In dat geval, kan ik kosteloos een nieuwe simkaart voor je bestellen, die kun je dan binnen 3 werkdagen bij je thuis verwachten. De activatie kun je dan heel gemakkelijk zelf in orde maken via je Mijn Odido account. Zou je dat willen? Je kunt ook langsgaan in één van onze winkels, waar mijn collega's je direct kunnen helpen met het koppelen en activeren van een nieuwe simkaart. 

Als je dit probleem ervaart op 1 locatie, raad ik je aan om hiervan een melding te maken via onze dekkingskaart: https://www.odido.nl/mobiel/netwerk/dekking. Vul je postcode of locatie in, en klik op de knop 'Meld een probleem'. Vul het formulier in met details over je probleem, zoals de exacte datum en tijd waarop je geen of traag internet had, niet kon bellen of slechte gesprekskwaliteit had. Onze netwerkspecialisten onderzoeken het dan voor je en nemen binnen enkele dagen contact met je op om de uitkomst te bespreken. 

Gaat dat lukken? Laat maar gerust weten of je eerst een nieuwe simkaart zou willen!


  • Auteur
  • is Prince of Content
  • 50 reacties
  • 10 maart 2025
Pharwin van Odido schreef:

Goedemiddag ​@mugen4u, ik hoop dat je een fijn weekend hebt gehad! Dank voor de toelichting en het invullen van de juiste profielgegevens.  Ik heb gelijk een kijkje genomen op onze dekkingskaart en ik zie geen storingen en/of werkzaamheden bij jou in de buurt, waardoor je dit ervaart. Aangezien je dit probleem ook hebt gehad in een ander toestel, vermoed ik dat het ligt aan je simkaart. In dat geval, kan ik kosteloos een nieuwe simkaart voor je bestellen, die kun je dan binnen 3 werkdagen bij je thuis verwachten. De activatie kun je dan heel gemakkelijk zelf in orde maken via je Mijn Odido account. Zou je dat willen? Je kunt ook langsgaan in één van onze winkels, waar mijn collega's je direct kunnen helpen met het koppelen en activeren van een nieuwe simkaart. 

Als je dit probleem ervaart op 1 locatie, raad ik je aan om hiervan een melding te maken via onze dekkingskaart: https://www.odido.nl/mobiel/netwerk/dekking. Vul je postcode of locatie in, en klik op de knop 'Meld een probleem'. Vul het formulier in met details over je probleem, zoals de exacte datum en tijd waarop je geen of traag internet had, niet kon bellen of slechte gesprekskwaliteit had. Onze netwerkspecialisten onderzoeken het dan voor je en nemen binnen enkele dagen contact met je op om de uitkomst te bespreken. 

Gaat dat lukken? Laat maar gerust weten of je eerst een nieuwe simkaart zou willen!

als jij verwacht dat het met een nieuwe sim kaart word opgelost dan graag, maar raak ik dan geen telefoonnummers etc kwijt?


Pharwin van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+8

Goedemorgen ​@mugen4u of een nieuwe simkaart de oplossing gaat geven, durf ik niet met 100% zekerheid te zeggen. Het zou best kunnen dat het aan je simkaart ligt en dat een nieuwe de oplossing is. Maar dat kunnen we pas achterhalen, zodra een nieuwe simkaart gekoppeld en geactiveerd is. Zou je willen dat ik het voor je bestel? Dan kun je 'm binnen 3 werkdagen bij je thuis verwachten. Of breng je een bezoekje aan onze winkel? 

Ik hoor het graag van je! 


  • Auteur
  • is Prince of Content
  • 50 reacties
  • 12 maart 2025

goedemorgen,

 

oke stuur maar


Pharwin van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+8

Goedemorgen ​@mugen4u helemaal goed! Ik heb zojuist kosteloos een nieuwe fysieke simkaart voor je bestelt. Deze kun je uiterlijk binnen 3 werkdagen bij je thuis verwachten. De activatie kun je heel gemakkelijk zelf in orde maken via je Mijn Odido account onder het kopje '’sim activeren''. 

Laat je weten wanneer je 'm binnen hebt en of het is gelukt met de activatie? Hopelijk zorgt de nieuwe simkaart voor verbetering! 


Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen