Skip to main content
Sticky

Nieuw bij Odido: Klik&Klaar Internet

Nieuw bij Odido: Klik&Klaar Internet
Toon eerste reactie

Forum|alt.badge.img
  • is een gewaardeerde antwoordgever
  • 3 november 2024
Cristien schreef:
feplas schreef:
Cristien schreef:

Iedereen mag ontevreden zijn maar dat is geen rede om mensen te beledigen die je willen helpen. Dit is een klant helpt klant community met ondersteuning van de moderators. Bovendien had @eric het ook nog eens bij het rechte eind.

Fijn weekend. 

Fijn weekend!

Sixiepoo
  • is een Master Poster
  • 3 november 2024

heeft Kilk&Klaar geen IP Passthrough? of Bridge Mode?

want grappig dat op de Zyxel Modem/Router kom jij deze terecht

maar is er geen IP Passthrough optie. zijn er mogelijkheid om dit toch te krijgen?

• is een Top Poster
  • 4 november 2024
Nick40 schreef:

Kan je poorten forwarden? Heb je dus een eigen ipv4 adres? Hoe vaak veranderd dat? Elke keer als je hem opnieuw aan zet?

Werkt UPnP? Gamen op de spelcomputer, is dat te doen?

Streamen van games (PlayStation) werkt sowieso niet, online gamen werkt soms wel soms niet. Dat geldt voor PlayStation Nintendo en Steam

Sixiepoo
  • is een Master Poster
  • 4 november 2024

heb ik maar deze abbo opgezegd, zonder ip passthrough heb ik er niks aan :)
wat jammer, deze was bedoeld als backup internet

• is een Top Poster
  • 9 november 2024

Heeft iemand al iets gevonden op het instorten van de snelheid na een wan ip nr wissel?

Mijn router gaat ervan uit zn dak.. van 250 mbps down naar 40 mbps down.. en dan constateer ik een ander wan ip nr. Rebooten werkt, dan is alles weer ok.

Maar ik wil m niet steeds rebooten.. 

Forum|alt.badge.img
  • is een gewaardeerde antwoordgever
  • 9 november 2024
Rotor1 schreef:

Heeft iemand al iets gevonden op het instorten van de snelheid na een wan ip nr wissel?

Mijn router gaat ervan uit zn dak.. van 250 mbps down naar 40 mbps down.. en dan constateer ik een ander wan ip nr. Rebooten werkt, dan is alles weer ok.

Hier op 2 abonnementen hetzelfde probleem. Heb er als oplossing tijdklokken weer tussen gezet die in de nacht als ik lig te slapen voor 1 minuut de spanning er af haalt. Sindsdien geen problemen meer.

• is een Top Poster
  • 9 november 2024
Rotor1 schreef:

Niet dat ik een oplossing weet, maar welke firmware versie heb je? Ik heb er namelijk ook last van. Misschien is dit wel firmware specifiek. 

• is een Top Poster
  • 9 november 2024

Ik heb Firmware V1.00(ACJG.0)NR53_b9D0806 draaien.

En heb verbinding met n78 ,5g

• is een Top Poster
  • 9 november 2024
feplas schreef:
Rotor1 schreef:

Hier op 2 abonnementen hetzelfde probleem. Heb er als oplossing tijdklokken weer tussen gezet die in de nacht als ik lig te slapen voor 1 minuut de spanning er af haalt. Sindsdien geen problemen meer.

Ik ben bang als ik dat doe, dat ik het net doe bij een firmware update. 

• is een Top Poster
  • 12 november 2024

c

• is een Top Poster
  • 12 november 2024

aan odigo de klik en klaar modem zit daar recente software bij ik bedoel de firmware 

en kan je de app al downloaden die werkt want de versie die nu op plastore daar zitten fouten in

en de simkaart hoe gaat die er in is dat een mogelijkheid is het niet mogelijk dat hij verkeerd ingaat

en de pincode op de houder moet je die instellen in je account koppelen ik hoop dat ik de moden vrijdag

want bij dhl gaat ook niet alles goed  en als laatste ik ontvang deze modem router ik stuur hem niet terug

dus jullie moeten geen modem router op sturen ik heb al veel gebeld met 0800-0092 maar zodra ik me postcode geef werd ik opgehangen ik denk dat het over een personleke probleem uit het verleden is

• is een nieuwe Poster
  • 19 november 2024

Nu een week of twee ervaring met klik en klaar en ik ben er ‘wel klaar mee’ . Wilde van duur Ziggo abonnement af en zag met deze nieuwe oplossing eindelijk een reëel alternatief aan de horizon verschijnen. Kortom, time for experiment.

Ervaring:

1. Installatie: eenvoudig. Testen op verschillende plekken in huis om de plaats met de optimale bandbreedte te bepalen (laptopje met vaste netwerkkabel aangesloten op router en simpelweg Speedtesten tot je de beste plek hebt gevonden). Resultaat: een werkelijk zeer indrukwekkende downspeed van 700+mb/s en ook zeer goede upload snelheden van meer dan 300mb/s. Conclusie: de ‘harde’ techniek kan tot indrukwekkende prestaties geraken. 
  2. Mesh routers: heb twee zyxel ‘Access Points’ bijbesteld. Interessant om te zien hoe de software je helpt om de juiste plaats voor de devices te bepalen. Ik kan er m’n hele appartement (130m2) mee bedienen en heb overal redelijk wifi ontvangst. Wel issues met m’n Danfoss gateway die op een plek moet staan zodat hij alle radiatoren kan ‘zien’ (Zigbee) en dat botst dan weer met de plek waar de Zyxel APs moeten staan. SDe danfoss gateway heeft een wired verbiding nodig helaas. Afijn, dat gedoe zegt iets meer over het Danfoss product dan over de Zyxels denk ik dan maar.   
  3. Diensten: grootste issue is TV kijken. Heb zowel NL-Ziet als Canal+ aangeschaft om als alternatief te dienen voor de Ziggo Experia box. Best aardig maar één ding kunnen deze TV internet apps niet: Zappen. Kanaal wisselen is extreem traag en komt niet in de buurt van de ervaring die je met zo’n Ziggo kastje hebt. De Canal+ app is daarbij ook nog eens niet goed in lip-sync. Het geluid is net een fractie te vroeg. Getest met bezoekers: ze zien het niet direct, echter, zodra je het zegt, zien ze het ook en blijft het irriteren. NL-Ziet doet het wat dit betreft beter. Beide apps zijn verder een drama waar het gaat om overzicht houden over welke zenders wat op welk moment te bieden hebben. NL-Ziet doet het wat dat betreft wel iets beter dan Canal+, maar het blijft behelpen t.o.v. de Ziggo box. Conclusie: TV kijken is en forse stap terug t.o.v. Ziggo.
  4. Stabiliteit: hier is het resultaat helaas echt teleurstellend. Ik ervaar vrijwel dagelijks een (vrij plotselinge) stagnatie (of flinke reductie?) van de internet bandbreedte. Plots is de download bandbreedte nagenoeg nul of rond de 20-30mb/s, terwijl upload dan vaak nog wel redelijk is (70mb/s of meer). De boel wordt stroperig en niet meer hanteerbaar. TV beelden dalen plots in resolutie etc. Wanneer je dan het modem uit en weer inschakelt zijn al deze problemen weer een paar uur of zelfs een dag uit de wereld. Ik heb al een keer of 10 moeten resetten en steeds is de ervaring hetzelfde: na reset is alles direct weer o.k. en bandbreedte weer prachtig. Het sterkt me in de opvatting dat dit issue iets van doen heeft met de Zyxel router en niet zozeer het 5G netwerk, immers, na reset is alles tot op heden altijd direct weer o.k. Maar ja, vindt dit maar eens….

Mijn algemene conclusie na een paar weken stoeien met Klik en klaar: leuk spul en hoopgevend voor de toekomst, maar technisch zijn zowel de TV ervaring als de stabiliteit nog onvoldoende ontwikkeld om een serieus alternatief te zijn voor vaste internet verbindingen. Maar dat is een kwestie van tijd, de onderliggende drager (5G netwerk) is immers prima in staat om te leveren wat nodig is (bandbreedte, latency). Voor nu stap ik uit en weer terug naar vast, maar over een jaar (of twee?) ga ik het beslist nog eens proberen! 

• is een Top Poster
  • 19 november 2024

hoe kom je op 700 mb ik kom niet hoger dan 450 mb je moet wel wifi 7 hebben

• is een nieuwe Poster
  • 20 november 2024

Zoals ik al schreef: laptop aan router via netwerkkabel, dus geen wi-fi. Overigens doet mn iPhone 13 met WiFi het ook heel goed. Heb metingen van 604Mbit/s. 

• is een Top Poster
  • 20 november 2024

JE KAN OOK NIET SLECHTE DINGEN ZEGGEN OVER KLIK KLAAR

ODIDO HEEFT ME NU EEN ANDER IP ADRES GEGEVEN ME SNELHEID IS NU NOG MAAR 60 MB

DUS JE MOET DAT SOORT DINGEN NIET MEER DOEN

• is een nieuwe Poster
  • 20 november 2024

Wat voor soort dingen doel je op dubbeldam661?

• is een Top Poster
  • 20 november 2024

ja hoor een ander ip adress dan heb je geen snelheid meer je werkt zeker bij klik en klaar

laten ze de snelheid maar  ik betaal wel het is net als 4 jaar geleden met de afdeling access eñ transport

• is een Master Poster
  • 21 november 2024

kan ik mijn eigen apparatuur gebruiken ipv de kilk&klaar modem?
ik heb mijn eigen 5G modem/router

is dit mogelijk?
anders is niet interessant voor mij want de klik&klaar modem heeft beperking wat betreft IP passthrough

• is een Top Poster
  • 21 november 2024
Sixie schreef:

kan ik mijn eigen apparatuur gebruiken ipv de kilk&klaar modem?
ik heb mijn eigen 5G modem/router

is dit mogelijk?
anders is niet interessant voor mij want de klik&klaar modem heeft beperking wat betreft IP passthrough

Als de router een sim kaart van het mobiele netwerk ondersteund, ja dan kan dat.

0ptimus
  • is een Top Poster
  • 22 november 2024

Direct besteld bij release binnen 2 weken weer opgezegd middels telefoon (2 uur voor in de wacht gestaan) en via het contact formulier.
Tot op de dag van vandaag 0 reactie anders dan de standaard berichten “we hebben uw bericht ontvangen en we reageren binnen max x dagen”.

Uiteindelijke heb ik een in gebreke stelling gestuurd maar ook hier 0 reactie op gehad.
Ook via dit forum via DM mods van OdiDo direct geprobeerd te bereiken maar tevergeefs.

Zojuist weer wel een nieuwe factuur mogen ontvangen.

Wat een drama zeg.
Spijt als haren op mijn hoofd dat ik ooit gedacht had dat dit een betrouwbare partij is en een leuk product om uit te proberen.

Zie met veel vertrouwen het juridisch traject tegemoet waarbij ik Odido ieder uur wat ik hier aan heb moeten spenderen in rekening zal brengen.
Hoop dat degene die hier verantwoordelijk voor is dit leest en zich nog eens goed af gaat vragen waar hij of zij nou in hemelsnaam mee bezig is.

Totaal onbereikbaar zijn voor klanten is GEEN service OdiDo .. dus NEE jullie zijn er totaal niet voor mij.

0ptimus
  • is een Top Poster
  • 22 november 2024
Yeatee schreef:

Nu een week of twee ervaring met klik en klaar en ik ben er ‘wel klaar mee’

Succes met opzeggen, mij is het tot op heden niet gelukt.
Tip mijnerzijds als het je gelukt is om telefonisch op te zeggen (en binnen de 2 weken) haal dan direct de machtiging van Odido van je rekening want ondanks tijdig opzeggen incasseren ze doodleuk onterecht je opgezegde abonnement geld.

Zorg tevens dat je van alles een screenshotje of kopie maakt want zoals je hierboven kunt lezen ben ik al even bezig en kom ik maar niet door “het systeem” heen.
Medewerkers die ik sprak geven dit allemaal ruiterlijk toe en spreken van 1 grote chaos op de Odido administratie.

Bijzonder dat hier uberhaupt nog geld wordt verdiend, onbetrouwbare club.

• is een nieuwe Poster
  • 27 november 2024

De dekkingskaart geeft “Razendsnel” aan, maar ik heb max. 80-100 Mbps. Ene mast op 1.5 km met vrije zichtlijn, andere op ong. 500 m, maar geen vrije zichtlijn (bomenrand, gebouw). Ook hier zakt de downloadsnelheid vaak in tot 50-60 Mbps. 

In elk geval, de dekkingskaart “dekt de lading niet” :-( .

• is een Top Poster
  • 29 november 2024
reserveBelg schreef:

De dekkingskaart geeft “Razendsnel” aan, maar ik heb max. 80-100 Mbps. Ene mast op 1.5 km met vrije zichtlijn, andere op ong. 500 m, maar geen vrije zichtlijn (bomenrand, gebouw). Ook hier zakt de downloadsnelheid vaak in tot 50-60 Mbps. 

In elk geval, de dekkingskaart “dekt de lading niet” :-( .

Hoe lang stond ie aan?? En soms bij extreme daling moet je m even rebooten, dan krijg je de snelheid terug.

• is een nieuwe Poster
  • 1 december 2024

Wisselend, soms een halve dag, soms een paar uur, nooit meer dan een etmaal. Tuurlijk gereset, maar bottom line: ik kwam tussen 6 nov en nu (1 dec.) nooit boven de 100 Mbps up (nou ja, heel af en toe, voor korte tijd, en dat was om 2 uur ‘s nachts).

Qua sectoren zit ik voor de antennes van beide masten niet optimaal, maar dat verklaart niet het verschil van > 300 Mbps opgave naar 50-60 Mbps werkelijk.

• is een King Poster
  • 3 december 2024

Wat is er mis met Klik&Klaar?

ik lees zoveel problemen en geen enkele reactie van Odido.

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen