Skip to main content

Latency spikes Klik&Klaar

• is een Top Poster
  • 7 reacties

Mijn upload/download verbinding is best hoog, maar toch ervaren we regelmatig dat interacties traag zijn. Toen it de modem diagnostics gebruikte, zag ik soms heel hoog ping tijden naar <x>glasoperator.nl (tot anderhalf minuut). Overnacht heb ik de bovenstaande opgenomen met een laptop+kabel verbinding. Geeft dat een mogelijk probleem bij Odido, of moet ik dit verwachten met een verbinding over 5G?

(Ik had eerder gemeld in een artikel over latency, maar merk nu dat het in bekabeld internet ging. Excuses hiervoor.)

Uitgelichte reactie

28 juni 2025

Hoi ​@LiamF, ik wil graag ervoor zorgen dat jij zorgeloos kunt genieten van je internet! Zou je voor mij je geboortedatum en laatste vier cijfers van je rekeningnummer nog kunnen toevoegen aan je profiel? Dan kan ik direct aan de slag!

19 reacties

• is een Top Poster
  • 27 reacties
  • 27 juni 2025

Odido kan lekker de P…. krijgen. Nog een weekje! 33% late packets in de avonduren, het is echt een verschrikkelijk drama. Baal zo van dat ik hier ooit voor heb gekozen! Stelletje amateurs!!!

• is een Top Poster
  • 27 reacties
  • 27 juni 2025

Ishana van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+4
  • Moderator | Internet + TV
  • 2433 reacties
  • 28 juni 2025

Hoi ​@LiamF, ik wil graag ervoor zorgen dat jij zorgeloos kunt genieten van je internet! Zou je voor mij je geboortedatum en laatste vier cijfers van je rekeningnummer nog kunnen toevoegen aan je profiel? Dan kan ik direct aan de slag!

Ishana van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+4
  • 2433 reacties
  • 28 juni 2025

Hoi ​@koenka, ook voor jou wil ik graag het één en ander onderzoeken! Zou je voor mij de laatste vier cijfers van je rekeningnummer nog willen toevoegen aan je profiel? Dan kan ik direct aan de slag!

• is een Top Poster
  • 27 reacties
  • 28 juni 2025
Ishana van Odido schreef:

Hoi ​@koenka, ook voor jou wil ik graag het één en ander onderzoeken! Zou je voor mij de laatste vier cijfers van je rekeningnummer nog willen toevoegen aan je profiel? Dan kan ik direct aan de slag!

Heb ik zojuist gedaan. Ik heb inmiddels de overstap naar KPN al geregeld, dit is gewoon geen doen! Het is elke keer 's avonds, in het weekend en op feestdagen. Overdag gelukkig stabiel (werk vanuit huis), echter soms in de avonduren met US vergaderen is niet te doen.

Moet eerlijk bekennen dat ik me flink in de zeik genomen voel. Netjes elke maand betaald voor ruk internet. "Razendsnel internet".. hoe kan het dat ik op de Coax een lagere latency had zonder packetloss. Ik zou toch eens in jullie routing gaan graven, die is niet in orde.

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 7 reacties
  • 28 juni 2025

Mijn profiel is nu aangepast. Alvast bedankt.

• is een Top Poster
  • 27 reacties
  • 28 juni 2025
koenka schreef:

Heb ik zojuist gedaan. Ik heb inmiddels de overstap naar KPN al geregeld, dit is gewoon geen doen! Het is elke keer 's avonds, in het weekend en op feestdagen. Overdag gelukkig stabiel (werk vanuit huis), echter soms in de avonduren met US vergaderen is niet te doen.

Moet eerlijk bekennen dat ik me flink in de zeik genomen voel. Netjes elke maand betaald voor ruk internet. "Razendsnel internet".. hoe kan het dat ik op de Coax een lagere latency had zonder packetloss. Ik zou toch eens in jullie routing gaan graven, die is niet in orde.

Ik kan toch overigens niet de enige zijn die in de regio dit ervaart. Wat gaan jullie hiermee doen?

• is een Master Poster
  • 76 reacties
  • 28 juni 2025
koenka schreef:
koenka schreef:

Ik kan toch overigens niet de enige zijn die in de regio dit ervaart. Wat gaan jullie hiermee doen?

Ik snap iets niet helemaal want ik lees in een ouder topic "Ik betaal voor stabiel bedraad internet en niet voor 5G, omdat het eerste niet werkt.” Maar dit is het Klik&Klaar 5G forum hier…

...

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 7 reacties
  • 30 juni 2025

@Ishana van Odido staat er voldoende op mijn profiel. Iets met de netwerk kunnen vinden?

Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+11
  • 14854 reacties
  • 1 juli 2025

Hey ​@LiamF, bedankt voor het aanvullen van je gegevens.

Ik heb je abonnement kunnen vinden en heb ook meteen naar de mast gaan kijken, echter zie ikzelf hier geen gekke dingen. Er is ook geen onderhoud gepland of geweest. Zou je een klacht willen indienen op onze website? Als je jouw straat invoert kun je vervolgend op: Meld een probleem, klikken. Dan wordt er door onze experts naar de mast gekeken en kunnen ze ook direct de bottleneck opsporen. Het lijkt er namelijk op dat je voornamelijk last hebt van de piekmomenten, dit kunnen ze goed terugzien in hun onderzoek. Hopelijk kunnen ze dit probleem voor jou oplossen! 

Forum|alt.badge.img
  • is een gewaardeerde antwoordgever
  • 453 reacties
  • 8 juli 2025

@LiamF Heb je al terugkoppeling gehad van de Odido technische dienst na je storingsmelding via de dekkingskaart?

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 7 reacties
  • 9 juli 2025

@walter.v.l tot nu toe alleen van klantenservice om te vragen of ik wist dat drukte over mobiel minder voorspelbaar is dan via kabel/glasvezel (ja, dat weet ik) en te zeggen dat de details van mijn email doorgestuurd zijn naar de technische dienst.

Tot nu toe niets van de technische onderzoek dus.

Forum|alt.badge.img
  • 453 reacties
  • 9 juli 2025

Wat je nog kan proberen is de DNS om te zetten naar Google of Cloudflare.

Andere DNS server instellen via admin website op IP 192.168.1.1 in menu Netwerkinstelling/Thuisnetwerken/DNS Waarden. Selecteer optie statisch DNS  en geef 2  DNS servers op met de primaire en secondaire IP addressen (bijv 8.8.8.8 en 1.1.1.1)

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 7 reacties
  • 12 juli 2025

@walter.v.l dank je wel - ik heb de aanpassing gedaan en voor mijn gevoel helpt het voor sommige interacties. Voor packet latency helpt het natuurlijk niet. Ik heb nu net een 10 minuten trace gedaan en het ziet er nog niet beter uit.

@Tommie van Odido - enige idee hoe lang het gemiddeld duurt tussen een melding en feedback krijgen van een technische onderzoek? 

Forum|alt.badge.img
  • 453 reacties
  • 12 juli 2025

Wat gebeurt als je een ander eindpunt gebruikt dan glasoperator.nl ? Zie je dan dezelfde spikes?

Ik zie ze nooit boven 50 komen buiten onder volle load. Maar dat was altijd al en niet alleen van de afgelopen maanden.

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 7 reacties
  • 12 juli 2025

@walter.v.l Ik weet niet precies wat de glasoperator.nl adres is, maar in andere postings was de advies van ​@Tommie van Odido en anderen om in de traceroute naar een willekeurige site te kijken voor de glasoperator.nl adres en de latency daar naartoe te meten.

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 7 reacties
  • 12 juli 2025

Maar met fast.com zie ik ook een flink verschil tussen de laagste (soms 11ms maar meestal 20+) en hoogste (soms 900+ maar meestal 300-400).

Forum|alt.badge.img
  • 453 reacties
  • 12 juli 2025

We gaan even wachten op reactie van Odido (kan een paar dagen duren...)

Cheyenne van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5

Hi ​@LiamF, bedankt voor alle actie en moeite! Ik zie inderdaad dat er naar aanleiding van de dekkingsklacht contact is geweest en dat mijn collega Kees die heeft uitgezet bij de technische dienst. Een update zie ik zelf ook nog niet, dus ik heb voor de zekerheid navraag gedaan. Ik weet wel dat het normaal echt een goed aantal werkdagen kan duren voor hier reactie op is gekomen. Laten we het beide in de gaten houden. Als je in de loop van deze week niks hebt vernomen, trek dan voor de zekerheid aan de bel. Dan ga ik hier achteraan!

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen