Skip to main content

Regelmatig traag Wifi (5Ghz), reboot noodzakelijk


Toon eerste reactie

126 reacties

  • is een Top Poster
  • 28 reacties
  • 23 april 2025

@Sven-Odido Zojuist wederom moeten herstarten, probleem blijft bestaan


Forum|alt.badge.img+4
  • Odido medewerker
  • 857 reacties
  • 24 april 2025
gberg2Opeinde schreef:

@Sven-Odido Zojuist wederom moeten herstarten, probleem blijft bestaan

We hebben voor nu genoeg informatie en zijn bezig met de leverancier voor een oplossing. Voor nu kan je weer je eigen APs aansluiten als je wilt. 


Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • is een gewaardeerde antwoordgever
  • 431 reacties
  • 24 april 2025
Sven-Odido schreef:
gberg2Opeinde schreef:

@Sven-Odido Zojuist wederom moeten herstarten, probleem blijft bestaan

We hebben voor nu genoeg informatie en zijn bezig met de leverancier voor een oplossing. Voor nu kan je weer je eigen APs aansluiten als je wilt. 

@Sven-Odido Goed nieuws. Kan je al een tipje van de sluier oplichten en vertellen wat er aan de hand is. Wanneer komt deze storing voor? Want dan kunnen we andere gebruikers hier vertellen dat deze specifieke storing bekend en in behandeling is.


  • Debutant
  • 21 reacties
  • 24 april 2025

Het zou zeer prettig zijn als we inderdaad een beetje meer achtergrond informatie krijgen van hoe en wat. Ikzelf ervaar dit probleem ook. Vooral als ik een game download met mijn SteamDeck (5GHZ losse SSID naam) achter de rug is dan is het WIFi netwerk niet meer vooruit te branden via de K&K modem/router. Op alle WIFI apparaten op dit modem wordt de verbinding erg traag en redelijk onbruikbaar, terwijl de wired verbinding via dit modem wel goed blijft doen. Enige manier om het tijdelijk op te lossen is het modem rebooten en dat is het weer goed, totdat er weer een verkeersflow is geweest en het Modem weer via WIFI helemaal in kakt. Dit probleem zit er trouwens er al maanden in en op Tweakers Community staat het ook vol van deze klachten. Ik vindt het best slecht dat maanden na release van deze dienst dit probleem nog steeds niet is opgelost. aangezien het best wel een issue is dat je K&K verbinding vrij onbruikbaar maakt tot je dat ding weer van het Stroom afhaalt. 


Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • is een gewaardeerde antwoordgever
  • 431 reacties
  • 24 april 2025

@Wesley1220 Daarom heb ik hier op het Odido forum dit topic aangemaakt. Het heeft weinig zin om op tweakers hierover te mopperen.

Ik ben blij dat Odido dit eindelijk met Zyxel op pakt. Er is een 2TB limiet maar daar zit je waarschijnlijk niet aan. Er lijkt iets fout in de Wifi functionaliteit op het modem. Maar dat horen we inderdaad graag van Odido ​@Sven-Odido 


Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • is een gewaardeerde antwoordgever
  • 431 reacties
  • 28 april 2025
walter.v.l schreef:
walter.v.l schreef:

@Tommie van Odido ​@Sven-Odido Op dit moment is uptime van het modem 7d 14u. Nog geen terugval in wifi gehad, dus prima!

Maar ik zie nu ook dat ik een b11 firmware heb gekregen. Dus wellicht heeft het eea geholpen.

Wanneer is die firmware bij mij geinstalleerd?

@Tommie van Odido ​@Sven-Odido Op dit moment uptime van 13d, 8 uur en nog steeds geen terugval gezien (was min elke week).

Mijn setup:

  • Modem + 2 Odido wifi punten welke bedraad zijn aangesloten.
  • Mesh staat aan.
  • Wel de Wifi kanalen vastgezet (2.4: kanaal 6, 5Ghz:40).
  • Eigen SSID

 

Voor de anderen: Firmware b11 is geen wondermiddel, andere gebruikers melden nog steeds problemen met deze firmware zoals ​@gberg2Opeinde 

Weer een week verder en nog steeds geen terugval gezien, dus ondertussen bijna 3 weken....

Wel heeft er iets of iemand mijn router opnieuw opgestart na 17 dagen. Uptime is 2 dagen terwijl de uptime van mijn wifipunten op 19 dagen staat (ik herstart altijd alle apparaten tegelijkertijd via de app in geval van een snelheids issue).


  • heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie
  • 5 mei 2025

Hoi,

Ik dacht de dans te ontspringen maar ook mijn nieuwe klik en klaar is vaak raar. Mijn laptop (kabel!) gaat soms tot over 800 mbps, op de telefoon (wifi) kom ik wel tot 300. Maar soms keldert het. De laptop lijkt meer immuun, maar simpel audio streamertje (via kabel) en TV (ook kabel!) worden soms super langzaam, en ook alles op WiFi. Een simpele herstart lost alles weer op.

Daarbij komt ook dat de 5 GHZ wifi er soms uit knalt en dan even helemaal onvindbaar is.

Op zich een prachtig product, maar zo te lezen hebben erg veel mensen met dezelfde problemen, die niet liggen aan de 5G richting zendmast, maar aan iets in de router hardware of software. 

Het gaat iets beter nu een tijdklokje elke nacht de router even uitzet, maar ja, het moet toch normaal op te lossen zijn.

Hopelijk komt er eens een fatsoenlijke oplossing. Op zich prettig dat je het maandelijks kunt opzeggen, voor als het echt te gek gaat worden.

Groet,

David


Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • is een gewaardeerde antwoordgever
  • 431 reacties
  • 6 mei 2025
deedee123aaa schreef:

 

Het gaat iets beter nu een tijdklokje elke nacht de router even uitzet, maar ja, het moet toch normaal op te lossen zijn.

 

David

Wat mij ook hielp was om de Wifi kanalen vast te zetten (via de admin site).

En het zou inderdaad helpen dat de K&K router een instelbare reboot tijdstip heeft zoals de Zyxel NR7101 5G Outdoor router: https://community.zyxel.com/en/discussion/14695/implementation-of-daily-reboot-on-nr7101


  • is een Top Poster
  • 10 reacties
  • 6 mei 2025

Bij mij helpt het om de 5 ghz uit te zetten: ruim een week zonder problemen. Nu probeer ik 5 ghz alsnog uit. Het vastzetten van het kanaal heb ik geprobeerd op 5 ghz met kanaal 64, alleen werkte dat slechts enkele dagen. Nu probeer ik het met kanaal 40, kijken hoe dat gaat. Misschien dat de DFS kanalen het probleem zijn.


Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • is een gewaardeerde antwoordgever
  • 431 reacties
  • 6 mei 2025
Sven-Odido schreef:
gberg2Opeinde schreef:

@Sven-Odido Zojuist wederom moeten herstarten, probleem blijft bestaan

We hebben voor nu genoeg informatie en zijn bezig met de leverancier voor een oplossing. Voor nu kan je weer je eigen APs aansluiten als je wilt. 

@Sven-Odido ​@Tommie van Odido Al wat meer info hierover? Er zijn nog steeds gebruikers die problemen hebben met wegvallende wifi.


  • is een Top Poster
  • 28 reacties
  • 6 mei 2025
walter.v.l schreef:
Sven-Odido schreef:
gberg2Opeinde schreef:

@Sven-Odido Zojuist wederom moeten herstarten, probleem blijft bestaan

We hebben voor nu genoeg informatie en zijn bezig met de leverancier voor een oplossing. Voor nu kan je weer je eigen APs aansluiten als je wilt. 

@Sven-Odido ​@Tommie van Odido Al wat meer info hierover? Er zijn nog steeds gebruikers die problemen hebben met wegvallende wifi.

Dagelijks nu


Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+11
  • Moderator | Internet + TV
  • 14854 reacties
  • 7 mei 2025

Hey allemaal, ze hebben de oorzaak samen met Zyxel gevonden en werken nu aan een oplossing! Hopelijk is dit spoedig opgelost.


  • is een King Poster
  • 55 reacties
  • 7 mei 2025
Tommie van Odido schreef:

Hey allemaal, ze hebben de oorzaak samen met Zyxel gevonden en werken nu aan een oplossing! Hopelijk is dit spoedig opgelost.

@Tommie van Odido, als de oorzaak bekend is, is er dan ook een workaround beschikbaar tot de tijd dat er een nieuwe firmware versie beschikbaar komt?

En dan bedoel ik natuurlijk een betere workaround dan dagelijks modem/router moeten herstarten.

 


Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+11
  • Moderator | Internet + TV
  • 14854 reacties
  • 8 mei 2025

Op dit moment nog niet ​@ed-win, ik snap dat het vervelend is maar tot die tijd is dat de enige work-around. Ze zijn er druk mee bezig en zodra ik meer informatie heb deel ik dat direct met jullie! 


@Tommie van Odido is er al meer bekend? Wachten duurt natuurlijk altijd lang, maar gevoelsmatig nog langer nu het een probleem zal oplossen 😁


Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+11
  • Moderator | Internet + TV
  • 14854 reacties
  • 19 mei 2025

Hey ​@Buitengebied050, ze zijn nu bezig met het testen van de firmware, zodra de testen goed zijn zal de nieuwe versie uitgestuurd worden!  


  • is een Top Poster
  • 10 reacties
  • 19 mei 2025

@Tommie van Odido Heel fijn! Kan ik me alvast opgeven voor die update?


Forum|alt.badge.img+4
  • Odido medewerker
  • 857 reacties
  • 20 mei 2025
Burhan88 schreef:

@Tommie van Odido Heel fijn! Kan ik me alvast opgeven voor die update?

Geen zorgen, deze wordt automatisch bij iedereen geinstalleerd als alle testen zijn afgerond. 


  • is een Top Poster
  • 10 reacties
  • 20 mei 2025

Mooi. Hopelijk duurt dat niet lang meer.


  • Debutant
  • 21 reacties
  • 21 mei 2025

Ik hoop dat de firmware fix snel komt en eindelijk dit issue naar bed kunnen brengen. 
Dit issue zit er al sinds de launch van K&K in en het verbaast me dat het pas nu aandacht krijgt. 
Er zijn toch aardig wat mensen die er last van hebben. Ikzelf ook ik moet soms het modem meermaal per dag rebooten om je WIFI netwerk weer tot leven te wekken anders heeft het modem maar 1-2 Mbps over WIFI. Vooral als een apparaat in je netwerk een software automatisch heeft gedownload is het weer feest. Dus als de nieuwe FW er is, zal pas de eerste dag zijn dat het modem goed bruikbaar wordt, zonder toe te moeten grijpen als eigen Access points aan dat ding hangen wired om maar de Eigen WIFI radios van dat ding maar niet te gebruiken. 


Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • is een gewaardeerde antwoordgever
  • 431 reacties
  • 26 mei 2025

Even een update van mijn kant, na weken geen last te hebben gehad, vandaag weer een reboot moeten doorvoeren :-(


Teresa van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderator | Internet + TV
  • 4414 reacties
  • 27 mei 2025

@walter.v.l Wat fijn om te lezen dat het zo lang goed is gegaan, daar moeten we weer naar terug! 

Heeft de herstart geholpen? Ik ben benieuwd of je nu weer een stabiele verbinding ervaart. Laat je het mij weten?

Ik wil zelf ook graag een kijkje nemen naar jouw verbinding, maar op basis van de postcode/huisnummer combinatie kan ik geen abonnement vinden. Wil je dit nog eens nagaan? Geef je mij een seintje in dit topic wanneer je zover bent? Ik ben er voor je! 


Hier helaas nog steeds drama. Ik ben de afgelopen week 24/7 aan het meten geweest. Wifi is erg wisselend. Soms stabiel voor maar 6 uur, soms voor 18 uur. Resetten blijft noodzaak hier of omleiden via een eigen router. Zit met smart te wachten op de verhelpende update. ​@Teresa van Odido misschien kun je ook eens bij ons meekijken? Misschien kunnen wij test draaien voor de nieuwe firmware die getest wordt…


Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • is een gewaardeerde antwoordgever
  • 431 reacties
  • 27 mei 2025
Teresa van Odido schreef:

@walter.v.l Wat fijn om te lezen dat het zo lang goed is gegaan, daar moeten we weer naar terug! 

Heeft de herstart geholpen? Ik ben benieuwd of je nu weer een stabiele verbinding ervaart. Laat je het mij weten?

Ik wil zelf ook graag een kijkje nemen naar jouw verbinding, maar op basis van de postcode/huisnummer combinatie kan ik geen abonnement vinden. Wil je dit nog eens nagaan? Geef je mij een seintje in dit topic wanneer je zover bent? Ik ben er voor je! 

@Teresa van Odido Alle gegevens in mijn profiel waren en zijn correct. Ik heb dit topic 3 maanden geleden aangemaakt. Ook hebben jouw collega's al een keer gekeken op mijn systeem, dus ik zou bekend moeten zijn.

Van ​@Tommie van Odido hebben we 20 dagen geleden begrepen dat de bron van alle wifi verbindings problemen is gevonden en dat er door Zyxel wordt gewerkt aan een oplossing. Dus het zou fijn zijn dat jullie snel met een fix komen. Of vertellen hoe we dit kunnen voorkomen ipv elke keer moeten rebooten.

PS. zoals gewoonlijk is na een reboot alles weer in orde. En hopelijk duurt het weer min 4 weken…..


Cheyenne van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5

Hi ​@walter.v.l, excuus! Ik denk dat Teresa in het verkeerde systeem keek om je Klik&Klaar abonnement te bekijken. De gegevens kloppen zeker! Gezien de herstart voor nu heeft geholpen, laat ik Tommie hier naar kijken wanneer hij terug is, na het weekend. Bedankt voor je geduld!


Reageer


Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen