Skip to main content
informatie

Mobiele internetdiensten (FTMSC) betalen via je factuur

Mobiele internetdiensten (FTMSC) betalen via je factuur
Toon eerste reactie

49 reacties

  • is een Top Poster
  • 6 reacties
  • 17 juli 2019
OK Jaimy,

Maar wat als ik het hier niet mee eens ben? Bij welke afdeling moet ik dan wel zijn?

Coulance vind ik overigens weer erg ongelukkig gekozen qua bewoording. Het is eerder coulance vanuit jullie klanten dat men nog redelijk netjes reageert. Want heel dat ftmsc gebeuren is natuurlijk een compleet gedrocht. Opt in, prima. Maar dat dit op een opt out manier wordt gebruikt jeukt aan alle kanten. Je kan mij niet wijsmaken dat het merendeel van de abonnees heel graag meedoen aan niksdoende applicaties.

  • is een Top Poster
  • 6 reacties
  • 17 juli 2019
Vooral aangezien je zonder enkele vorm van toestemming wordt aangemeld. Ik browse altijd met ghostery en ublock, en alsnog kan dit blijkbaar zomaar gebeuren. Hele nare manier van geld binnenharken is dit.

Blijkbaar moet ik dan ook maar een simpel scriptje schrijven waar elke missclick een automatische rekening krijgt. Aangezien ik een normaal moreel kompas heb doe ik dit niet, maar het schijnt dus wel een prima business plan te zijn.

Hajar van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9
  • Auteur
  • Moderator | Mobiel
  • 11665 reacties
  • 18 juli 2019
Hi patjakker1,

Als je het niet eens bent met de vergoeding dan kun je je klacht kenbaar maken op deze pagina. Het wordt dan doorgezet naar de juiste afdeling. Voor nu staan de diensten uit dus je zal geen kosten meer maken aan betaalde diensten.

Als je nog andere vragen hebt, laat het ons weten.

  • heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie
  • 30 juni 2020
Siemy schreef:

Bedankt voor het verwoorden! Je hebt gelijk :)

 


  • is een nieuwe Poster
  • 4 reacties
  • 17 augustus 2020

Kreeg 2 weken geleden ook ineens zo een SMS over gamebar. Een dienst waarmee ik spelletjes kan spelen op mijn telefoon. Iets wat ik zo ongeveer één keer per jaar doe. Kosten, €5 per week. Had toen vooral het gevoel dat het simpelweg om spam ging. Die zooi negeer ik eigenlijk altijd en verwijder ik zonder het te lezen. Grappige is dat ik die SMS had ontvangen terwijl ik lag te slapen of half slapend een beetje lag te surfen. Misschien dat ik op één of andere louche advertentie heb geklikt. Ik heb echter NOOIT iets geaccepteerd.

Ik heb het formulier ingevuld voor onderzoek, maar ik ga er gemakshalve alvast vanuit dat ik die €10 simpelweg kwijt ben. T-Mobile, ik zal zeggen, verras me een keer, want mijn ervaring het afgelopen jaar met jullie “klanten”service is belabberd. Om het een beetje vriendelijk te houden.

Verder de hele functionaliteit volledig uitgezet. Waarom dit überhaupt bij consumenten niet standaard uitstaat is me een raadsel.


Evy
  • is een gewaardeerde antwoordgever
  • 1006 reacties
  • 17 augustus 2020

Hi @PeeDee 

Goed dat je dit laat weten, je hebt in ieder geval al de juiste stappen uitgevoerd! 

Een meer dan logische vraag! Wij zetten dit niet standaard uit om de mogelijkheid van sms-diensten een dienst is die ook wordt geleverd door bedrijven die in een bepaalde klantbehoefte voorzien. Bijvoorbeeld het stemmen tijdens Tv-programma's.

Hopelijk kunnen we door het onderzoek jou verassen, laat je weten hoe het is afgelopen? Mocht je op dit moment nog andere vragen hebben, dan weet je me te vinden! 


  • is een nieuwe Poster
  • 3 reacties
  • 2 september 2020

Lost 130 Euros in my previous monthly bill. and 75 Euros more to be charged in current bill, to some absolutely unknown company or service.

I believe it’s happening with T-Mobile’s permission and they wish to continue it.

Why else, the refund procedure not as easy as you allow scammers to charge? You say, you don’t want to hamper the customer ease to subscribe to such service, then why refund form submission is so tedious? Why can’t you allow user to submit the form with few clicks? Do you expect us to take print out of this form and post it you offline? How convenient!

 


  • heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie
  • 24 november 2020

Onlangs ook opgelicht voor 150 euro aan FTMSC services. 3 verschillende “diensten”. Nooit ergens voor aangemeld, ik ken de hele diensten ook niet, laat staan dat ik bevestigd heb.

Ik vraag me af waarom T-Mobile hun klanten niet in bescherming neemt. Jullie werken toch voor ons, niet voor malefide internetdiensten? Je kan als bedrijf hiervoor een beveiliging instellen. Je ziet toch dat klanten massaal worden opgelicht. Andere providers beschermen hun klanten wel beter. Welk recht denkt T-Mobile te hebben om geld van mijn rekening te laten halen door andere partijen?  Jullie zijn een telefoonmaatschappij geen bank. 


Hajar van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9
  • Auteur
  • Moderator | Mobiel
  • 11665 reacties
  • 24 november 2020

Hi @JortN 

Vind het jammer dat je ook kosten hebt gemaakt aan deze diensten. Wij zetten dit niet standaard uit om de mogelijkheid van sms-diensten een dienst is die ook wordt geleverd door bedrijven die in een bepaalde klantbehoefte voorzien. Je kan in dit geval deze onderzoeksformulier invullen en dan krijg je de kosten terug. Je kan ook betaalde diensten blokkeren via My T-Mobile zoals bovenaan dit topic staat uitgelegd. Ik hoop dat je zo verder


  • heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie
  • 29 juli 2021

Ik heb maar gewoon een klacht ingediend op klacht.nl  

Want zoals ik hier teruglees doet T-mobile vrij weinig.

Dat je zonder toestemming te geven een abonnement hebt bij Gamecraze en T-mobile hieraan meewerkt door dit doodleuk door te berekenen vind ik zo raar.

Erg jammer 
 


Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 21034 reacties
  • 29 juli 2021

Hallo @MaddyPluisje 

Heb je de stappen in de openingspost al uitgevoerd? Ik denk zelf niet dat er meer gedaan kan worden.


  • 0 reacties
  • 29 juli 2021

@MaddyPluisje , Dat jij een abonnement in de maag gesplits hebt gekregen zonder toestemming zoals je zelf zegt kan T-Mobile weinig aan doen.

Het mag wel duidelijker en met waarschuwing, dat dit standaard aanstaat het betalen via de T-M factuur, maar als klant heb je ook een onderzoeksplicht, en het staat in de voorwaarden vermeld dat het de mogelijkheid is.

En die Gamecraze maakt daar handig (mis)(ge)bruik van jij geeft hun (on)bewust toestemming.

Je zaldus bij Gamecraze moeten zijn, en aan te raden, maak een melding bij de ACM dat gamecraze een onduidelijk abbo beleid heeft, hoe meer meldingen hoe eerder ze een onderzoek gaan doen.


  • is een Top Poster
  • 6 reacties
  • 12 januari 2022

Dit probleem is er nog steeds

https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederland/artikel/5168171/t-mobile-gamcraze-izeplay-telefoon-abonnement-klacht

En ook mijn vrouw heeft zonder ooit iets akkoord te geven ineens een abonnement lopen van 5 euro per week. T-Mobile moet dit echt stoppen, compleet belachelijk. Wij hebben een telefoon rekening die al jaren 17 euro per maand is, en ineens wordt dat meer dan het dubbele. Jullie kun toch zelf ook proactief dit soort scam vinden op de facturen en nog even bij jullie klanten vragen of dit echt de bedoeling is. Emailtje of brief is zo verstuurt. Echt, dat dit de verantwoordelijkheid zou zijn van de telefoonhouder is complete onzin, T-Mobile lijkt hier bewust zich te verschuilen, dat ze er niks aan kunnen doen. Hoezo kan T-Mobile hier niets aan doen?


  • is een Top Poster
  • 6 reacties
  • 12 januari 2022
Hajar schreef:

Hi @JortN 

Vind het jammer dat je ook kosten hebt gemaakt aan deze diensten. Wij zetten dit niet standaard uit om de mogelijkheid van sms-diensten een dienst is die ook wordt geleverd door bedrijven die in een bepaalde klantbehoefte voorzien. Je kan in dit geval deze onderzoeksformulier invullen en dan krijg je de kosten terug. Je kan ook betaalde diensten blokkeren via My T-Mobile zoals bovenaan dit topic staat uitgelegd. Ik hoop dat je zo verder

Dit link naar dat onderzoekformulier werkt niet meer, kun jullie die link herstellen, er is duidelijk behoefte aan


Hajar van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9
  • Auteur
  • Moderator | Mobiel
  • 11665 reacties
  • 13 januari 2022

Hi @RutgerRozen 

Je kan op deze pagina de online meldingsformulier invullen als je bent aangemeld met My T-Mobile en dan wordt er onderzoek gedaan naar de kosten. Vaak krijg je deze kosten ook terug. In het openingsbericht kun je ook meer uitleg vinden over hoe je deze diensten kan blokkeren en zo extra kosten voorkomen. Ik hoop dat je zo verder komt! 


  • is een Master Poster
  • 15 reacties
  • 21 februari 2023

Als je je internetverbinding in de auto deelt met kinderen op speel-telefoontjes (volledig google family link beheerd en zonder SIM-kaart!) kunnen de kinderen op jouw nummer óók toegang verschaffen tot zulke diensten (via reclames). Dit is toch verschrikkelijk fout? Hoezo verschaf je hiermee je klanten een dienst? Want iedereen wil a) kunnen stemmen op tv shows en b) vindt dat stemmen zó belangrijk dat ze het risico willen lopen om op deze manier opgelicht/genaaid te worden?

 

Laat me niet lachen!


1e foto heb ik die gekregen, maar kreeg ik foutmelding. Dat kan ik niet open. En 2e foto zoek ik mobiel+thuis voor factuur aanpassen op bankrekeningnummer. Ik zie niet een factuur in mijn app. Alleen internet+ TV wel in mijn app. 

 

En ik had het vorige keer gebeld. Ze zouden in de orde krijgen. En ik heb aangevraagd over bankrekeningnummer aangepast per mail gestuurd. 


Pharwin van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+8

Hi ​@sasha.chavez1977, ik help je graag! Echter, is het nu niet helemaal duidelijk. Kun je iets meer duidelijkheid geven? Gaat het om je mobiele abonnement of je Internet + TV abonnement? En wat voor documenten had je aangevraagd? Kun je je telefoonnummer vermelden in je profiel? Dan kan ik met je meekijken! 


Ik heb simkaart van Odido voor abonnement. Op Odido app overzicht zie ik alleen internet+ TV. Ik zie niet factuur van mobiele op mijn nummer. En ik had formulier die bankrekening nummer gewijzigd en vorige keer op 13 dec heb ik gebeld. Want mijn bankrekening nummer is gesloten dat betaal factuur niet eraf is. Maar ze hebben het in de orde gedaan, ik kan niet vinden op factuur specifieke van mobiel abonnement aanpassen voor bankrekeningnummer. En mobiel en internet+tv moet zelfde bankrekeningnummer . Ik heb mijn nummer al vermelden, lukt het ook niet.


Pharwin van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+8

Hallo ​@sasha.chavez1977 begrijp ik het goed dat je het rekeningnummer van je mobiele abonnement probeert te wijzigen en dat deze hetzelfde moet zijn als bij je Internet + TV abonnement? Kun je je telefoonnummer in je profiel vermelden? Dan kan ik met je meekijken bij je mobiele abonnement! 


Ja inderdaad, ik heb al lang mijn telefoonnummer ingevuld. Daar kan ik het ook niet vinden op factuur van mobiel abonnement. Ik had ook formulier op mail gestuurd en smsje ontvangen waarin die wachtwoord toegang tot mijn gegevens, daar krijg ik fout melding. Dat snap ik niks van. 


Pharwin van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+8

Hi ​@sasha.chavez1977, ik zie je telefoonnummer nog niet terug in je profiel. Zou je die wel alsnog kunnen vermelden? Zodra je je telefoonnummer hebt ingevuld in je profiel, kan ik met je meekijken bij je mobiele abonnement! 


Zie u dat, dat lukt het ook niet. Ik heb WEL mijn nummer op mijn profiel ingevuld. Dat kreeg ik foutmelding.


Marciano van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Goedemorgen ​@sasha.chavez1977, bedankt voor je screenshot! Ik zie wel een lang nummer in je profiel staan, maar dit is niet je telefoonnummer. Maar geen zorgen, ik heb je 06-nummer gevonden. Ik zie dat het rekeningnummer van je mobiele abonnement (inmiddels) hetzelfde is als Internet + TV. Is het inmiddels gelukt om deze te veranderen? Dit IBAN is ***38 op het eind. Deze staat namelijk ook in je profiel. Is dit je nieuwe rekeningnummer en is deze correct?

Of is dit het oude rekeningnummer en moet deze nog veranderd worden? Zo ja; stuur mij dan een privébericht met het volledige nieuwe rekeningnummer. Je stuurt mij een privébericht door op deze link te klikken en vervolgens klik je op '’Stuur bericht'’. 

Ik heb je zojuist per SMS een verificatiecode gestuurd. Geef je de code hier aan me door? Dan ga ik voor je aan de slag om je rekeningnummer te wijzigen! 😊

Wat betreft je abonnementen in Mijn Odido: Ik zie dat je 2 verschillende Mijn Odido-accounts hebt. 1 voor je mobiele abonnement en 1 voor Internet + TV. Vandaar dat ze niet in 1 Mijn Odido-account staan. Je mobiele abonnement staat op een Mijn Odido-account met het e-mailadres s***7@gmail.com. Als je hiermee inlogt zou het moeten lukken!


Reageer


Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen