Bij Odido kan je je abonnement vernieuwen vanaf 4 maanden voor het eind van de lopende contractperiode. Maar als jouw mobiele telefoon bijvoorbeeld kapot is, snappen we dat je al eerder wilt vernieuwen. Dat noemen wij Early Renewal.
Heb jij een nieuw toestel nodig tijdens je huidige contractperiode dan bieden wij hier een oplossing. In dit topic kun je alle informatie vinden over het vervroegd verlengen van je abonnement.
Wanneer kom ik in aanmerking voor een Early Renewal?
Je kunt een Early Renewal afsluiten als:
Jouw huidige contractperiode al 3 maanden of langer loopt.
Je al jouw Odido facturen hebt betaald.
Je niet al een bestaande Early Renewal hebt, die nog moet ingaan.
Je huidige, lopende abonnement niet is begonnen als Early Renewal.
Wat houdt een Early Renewal nog meer in?
Je gaat akkoord met een nieuwe contractperiode van 12 of 24 maanden.
Deze nieuwe contractperiode gaat in ná afloop van je huidige contractperiode.
Je betaalt eenmalig € 71,12 (incl. btw) voor deze mogelijkheid.
Wil je je abonnement vervroegd verlengen? Bel dan met onze klantenservice. Je kunt hiervoor niet terecht in de online shop of een Odido Shop.
*Heb je al een Early Renewal afgesloten? Vanwege een technische storing zie je in je Mijn Odido account dat je je contract alsnog kan verlengen. Dit is niet mogelijk.
Bladzijde 2 / 2
Ik mag 18 februari 2023 verlengen. Als ik heel me toestel krediet afbetaal mag ik al een nieuwe telefoon. Klopt dat?
Als je 18 februari mag verlengen is dat 4 maanden voor het einde van je lopende abonnement met toestelafbetaling. Op 18 februari kun je die bestelling MET een nieuw toestel doen, die krijg je alvast geleverd maar de afbetaling daarvan start pas ca. 4 maanden later, nadat je huidige abonnement is afgelopen. Je betaald dus die laatste 4 maanden alleen voor je huidige telefoon, maar die alvast afbetalen mag natuurlijk wel. Je nieuwe telefoon gaat zo ie zo pas worden afbetaald NA afloop van je huidige abonnement.
Ow , ik dacht dat ik had gelezen dat ik via early renewal een nieuwe telefoon kan krijgen als je andere telefoon kapot is.
Nee hoor, early renewal kan altijd, alleen dan betaal je dus iets van €72,- als “service/ afkoopkosten” Dan zou je zelfs vandaag al die verlening met een nieuwe telefoon kunnen bestellen via de klantenservice!
Kan een early renewal ook gebruikt worden als er gebruik wordt gemaakt van een tussenbedrijf, zoals mobiel.nl, bij het nieuwe abonnement?
Dat zul je aan dat tussenbedrijf moeten vragen. Die maken afspraken met t-mobile wat voor soort abonnementen zij kunnen verkopen en wat zij er dan aan verdienen.
Hello.
I have a subscription that was ending in July and yesterday i renewed through the website for another 2 years for the same program and also chose a device.
I received an email that is confirming my order ,with the amounts i have to pay etc and i will get a message when my order is ready for pickup from my store of choice.
My question is ,will i see anything different in the app/website regarding my new subscription? because at the moment i see the same tariffs that i had before , guess those will change by the end of current contract?and by then i will start paying for the phone or the amount will be from the next invoice?
Sorry for the english but my Dutch are not that good (yet)
Thank you for your time :)
Hello @claireth78
4 months before the end date of your current contract you can choose to renew your subscription, the renewal will start after your current subscription has ended.
Hello.
I have a subscription that was ending in July and yesterday i renewed through the website for another 2 years for the same program and also chose a device.
I received an email that is confirming my order ,with the amounts i have to pay etc and i will get a message when my order is ready for pickup from my store of choice.
My question is ,will i see anything different in the app/website regarding my new subscription? because at the moment i see the same tariffs that i had before , guess those will change by the end of current contract?and by then i will start paying for the phone or the amount will be from the next invoice?
Sorry for the english but my Dutch are not that good (yet)
Thank you for your time :)
Hi @claireth78,
First of all welcome to the Community and good that you are inquiring about this, I will be happy to give you more clarity! Super nice to read that you have renewed with us, we are very happy about that! Apologies are not necessary, I understand your English very well!
If you have renewed your subscription, you can also see your new subscription in your My T-Mobile account: https://www.t-mobile.nl/my/abonnement-en-instellingen and also see exactly when it starts. From this start date, your new subscription will take effect and you will also pay the new rate.
Do you have enough clarity for now? If you have any other questions, feel free to let us know!
Kind regards, Pharwin
Hello.
I have a subscription that was ending in July and yesterday i renewed through the website for another 2 years for the same program and also chose a device.
I received an email that is confirming my order ,with the amounts i have to pay etc and i will get a message when my order is ready for pickup from my store of choice.
My question is ,will i see anything different in the app/website regarding my new subscription? because at the moment i see the same tariffs that i had before , guess those will change by the end of current contract?and by then i will start paying for the phone or the amount will be from the next invoice?
Sorry for the english but my Dutch are not that good (yet)
Thank you for your time :)
Hi @claireth78,
First of all welcome to the Community and good that you are inquiring about this, I will be happy to give you more clarity! Super nice to read that you have renewed with us, we are very happy about that! Apologies are not necessary, I understand your English very well!
If you have renewed your subscription, you can also see your new subscription in your My T-Mobile account: https://www.t-mobile.nl/my/abonnement-en-instellingen and also see exactly when it starts. From this start date, your new subscription will take effect and you will also pay the new rate.
Do you have enough clarity for now? If you have any other questions, feel free to let us know!
Kind regards, Pharwin
Good morning and thank you very much for your response.
I just checked the link that you provided me but i can see only the one i already have and i do not see the new one .
I did the renewal on April 17 ,maybe it needs more time in order to show up on my account?
I am also expecting a notification about the new mobile phone that i requested , when it will ready for pick up but i have no news yet.
Just checked in the app and the “renewal” option is not there anymore ,so i guess i did get my contract renewed.
Hello @claireth78
In your T-Mobile account when you click on abonnement & instellingen you'll see 2 tabs, huidig and nieuw.
Under huidig you can see your current subscription and under nieuw you'll see your renewal.
Hello @claireth78
In your T-Mobile account when you click on abonnement & instellingen with 2 tabs, huidig and nieuw.
Under huidig you can see your current subscription and under nieuw you'll see your renewal.
i have only one tab “huidig”
Unless a mistake had happened through the app and it gave me the early renew ,way earlier due to the date i have on the page (July).
I have the email which i received and i can provide you with the order nr if you can check what is happening @Pharwin
@claireth78
Can you match the klantnummer in the email and the one in your T-Mobile account? Maybe you have ordered a new subscription and not a renewal.
Hello @claireth78
In your T-Mobile account when you click on abonnement & instellingen with 2 tabs, huidig and nieuw.
Under huidig you can see your current subscription and under nieuw you'll see your renewal.
i have only one tab “huidig”
Unless a mistake had happened through the app and it gave me the early renew ,way earlier due to the date i have on the page (July).
I have the email which i received and i can provide you with the order nr if you can check what is happening @Pharwin
Hello @claireth78
In your T-Mobile account when you click on abonnement & instellingen with 2 tabs, huidig and nieuw.
Under huidig you can see your current subscription and under nieuw you'll see your renewal.
i have only one tab “huidig”
Unless a mistake had happened through the app and it gave me the early renew ,way earlier due to the date i have on the page (July).
I have the email which i received and i can provide you with the order nr if you can check what is happening @Pharwin
Hi @claireth78 It always takes a while for your new subscription to show up in your My T-Mobile account. This is because there are always some checks to validate that the renewal can go through. This always takes about 3 business days and then your new subscription should be visible in your My T-Mobile account.
You can check the status of your order on our website: https://www.t-mobile.nl/klantenservice/bestelling-en-abonnement/alles-over-je-bestelling/bestelstatus. If I understand correctly, you are now waiting for your order to be ready for you in our store. That has to do with whether your chosen device is in stock. As soon as that is the case, you will receive a text message from my colleague and then, with a valid ID and bank card, you can pick up your order in our store!
If you want me to check if everything went well with your renewal, feel free to send me a DM with your phone number, order number, zip code + house number, date of birth and the last 4 digits of your known bank account number for verification. I will check your order with you right away!
Kind regards, Pharwin
@Pharwin geldt early renewal ook voor smartwatches?
Bij voorbaat dank voor je antwoord.
Nee, voor smartwatches niet. Daar hangt geen normaal abonnement aan. Je kunt wel in de retail winkels zoals Mediamarkt, apple shop etc.een nieuwe watch kopen en deze weer van de multi sim voorzien.
@Pharwin geldt early renewal ook voor smartwatches?
Bij voorbaat dank voor je antwoord.
Hey @Paasei een Early Renewal geldt alleen voor mobiele abonnementen en is niet mogelijk bij een SmartWatch. Meer informatie hierover kan je terugvinden op onze website: https://www.t-mobile.nl/mobiel-abonnement/verlengen.
Groetjes,
Pharwin
Ik wilde weten of mijn huidige abbonement is ingegaan met een early renewel of normaal.
Had al geprobeerd te bellen maar wachttijd is enorm .
Alvast bedankt,
Mvg Christiaan
Hallo @C.vanVelzen
Voor een Early Renewal heb je €71,12 moeten betalen dus dat zou je eventueel ook kunnen controleren op je 1ste factuur.
Dus ook niet voor een tablet? Want heb daar wel een apart abonnement voor.
Dus ook niet voor een tablet? Want heb daar wel een apart abonnement voor.
Hallo @MARCELLATM, voor een tablet abonnement kun je ook gewoon een Early Renewal afsluiten! Dit kan alleen via onze salesafdeling door te bellen naar: 0800-0092. Dit kan van maandag tot en met vrijdag van 08:00 tot 21:00u en op zaterdag van 08:00 tot 18:00u. Zij helpen je graag!
Groetjes,
Pharwin
Hallo. Ik heb nog nooit een telefoon van Odido gekocht. Ik heb al een jaar lang een Odido-abonnement zonder telefoon. Mijn contract loopt nog een jaar. Ik voldoe aan de voorwaarden voor vroegtijdige vernieuwing. Ik wil graag een abonnement afsluiten met een nieuwe telefoon. Is dit mogelijk? Moet ik alleen €72 betalen? Kan ik mijn nieuwe abonnement krijgen voor de promotieprijs die momenteel wordt aangeboden aan mensen die nog nooit Odido-klant zijn geweest? Er staat dat de nieuwe overeenkomst begint nadat de oude overeenkomst is verlopen. Mijn huidige contract loopt nog 11 maanden. Betekent dit dat ik gedurende deze 11 maanden, net als in voorgaande maanden, mijn factuur zal betalen en pas zal beginnen met het betalen van de abonnements- en telefoonkosten wanneer het nieuwe contract begint? Dit is een lang en gedetailleerd vraag. Bedankt voor uw tijd.
Hallo @RecovanG
Je hebt nu dus een sim only abonnement?
Volgens mij kom je nog in aanmerking voor toestel flexibiliteit waarbij je gratis kunt verlengen met een abonnement & toestel.
Je kunt via de website een abonnement met toestel kiezen tegen de getoonde prijzen, je huidige abonnement vervalt direct waarna het nieuwe abonnement in zal gaan.
Hello, I called today and they told me that I cannot request the early renewal but I didn’t get any explanation on why since I met all the requirements to get it. Can you please explain to me why I cannot make the request?
Hi @orbee, good that you found the Odido Community! I am here to help you. I immediately went to check why it is not possible for you to take out an Early Renewal. With your current subscription it is not possible to take out a phone credit, because you do not have a Dutch document (for example a Dutch European ID of a Dutch Passport). You need this, because we are obliged to register phone loans with BKR. So you can only buy a handset from us if you pay it off immediately and this is not possible with an Early Renewal. But you could, for instance, buy the phone separately from a shop and use your Odido SIM card in it. Since 2010, all phones sold in the Netherlands have been simlock-free. If you have any additional questions, just let me know!
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.
Bestand scannen voor virussen
Sorry, we zijn de inhoud van dit bestand nog aan het controleren om er zeker van te zijn dat het veilig is om te downloaden. Probeer het nog een keer over een paar minuten.