Een paar dagen geleden ben ik overgezet naar glasvezel van T-Mobile met een 1 Gbit/s abonnement. Direct viel de zeer lage uploadsnelheid op: maximaal 10 mbit/s. Na meerdere keren telefonisch contact met de klantenservice zijn er meerdere checks uitgevoerd, maar helaas heeft dat niet geholpen.
Nu zag ik op dit forum meerdere klanten met hetzelfde probleem. Ik deel dan ook graag de printscreens en foto's die ik vandaag via e-mail met de klantenservice van T-Mobile heb gedeeld. Ik gebruik het meegeleverde modem Zyxel T-54. Misschien hebben jullie nog tips? De lage uploadsnelheid zorgt voor problemen met onder andere thuiswerken en is niet langer houdbaar. Ik hoop dat het delen via de community zorgt voor een snelle(re) oplossin
kevinvntl schreef:
Een paar dagen geleden ben ik overgezet naar glasvezel van T-Mobile met een 1 Gbit/s abonnement. Direct viel de zeer lage uploadsnelheid op: maximaal 10 mbit/s. Na meerdere keren telefonisch contact met de klantenservice zijn er meerdere checks uitgevoerd, maar helaas heeft dat niet geholpen.
Nu zag ik op dit forum meerdere klanten met hetzelfde probleem. Ik deel dan ook graag de printscreens en foto's die ik vandaag via e-mail met de klantenservice van T-Mobile heb gedeeld. Ik gebruik het meegeleverde modem Zyxel T-54. Misschien hebben jullie nog tips? De lage uploadsnelheid zorgt voor problemen met onder andere thuiswerken en is niet langer houdbaar. Ik hoop dat het delen via de community zorgt voor een snelle(re) oplossing.
Hoe test je? Alleen een PC of laptop direct aan de modem (zonder andere apparatuur die is aangesloten) zal een goede indicatie geven. De download snelheid die je laat zien doet vermoeden dat je al bedraad test.
Verwijder voor het foutzoeken alle andere apparatuur die is aangesloten van de router en test dan nog eens bedraad direct tussen router en PC? En voor de zekerheid, doe die test met een andere ethernet kabel tussen PC/laptop en router. Nog beter is ook te testen met een andere PC om alle problemen binnenshuis uit te sluiten (ik zag pas een probleem bij een andere gebruiker die ook werden veroorzaakt door de ethernet adapter in de PC). Probeer evt. ook eens met een andere ethernet kabel tussen ONT en router.
Kun je trouwens voor de zekerheid ook een screen dump van de systeem status van de router (klik pijltje onder systeem info) uploaden. Dat kan mogelijk ook helpen het probleem te localiseren.
Succes met de trouble shooting