ik ben afgelopen week als nieuwe klant overgenomen door u (door odido) met de overname van Tweak. Afgelopen maandag ben ik op uw netwerk gepatcht. Sindsdien kan ik geen mail meer versturen... Ik kan mijn eigen SMTP-servers niet meer bereiken en via uw server (t-mobilethuis.nl) krijg ik ook niks weg. Als ik bij de chatbot ‘SMTP’ intyp krijg ik ‘sorry ik weet niet wat u bedoelt’ (….). Na een week van contact zoeken (!!!) kreeg ik zojuist eindelijk contact met de helpdesk. Daar blijkt niemand met zelfs maar de geringste ict-kennis te werken. Als ik het adres geef van mijn SMTP-servers die ik niet meer kan bereiken krijg ik na minutenlange stilte de vraag of dat een website is. (…). Na een half uur van uitleg wat email is en hoe dat werkt geef ik het op en vraag om credentials van de SMTP-server van Odido (waar ik mij blijkbaar moet identificeren met een username + pass). Daarop krijg ik van de helpdeskmedewerker het IP-adres van mijn modem…
nou dacht ik overgenomen te zijn door een gerenommeerde internetprovider maar na een week heb ik de indruk op de slecht geconfigureerde gratis wifi van het frietkot hier beneden te zitten.
In ieder geval, de helpdeskmedewerker concludeerde dat ik met geavanceerde instellingen geholpen moest worden (….) waarvoor geen kennis bij de helpdesk aanwezig was maar dat ik daarvoor hier een topic aan moest maken. Op mijn aangeven dat ik hier al had gezocht maar dat hier geen oplossing te vinden was kreeg ik te horen dat ik dan een nieuw topic aan moest maken.
Nou
Ik ben benieuwd. Ik denk dat het een rechtszaak gaat worden wegens het schenden van de netneutraliteit en de europese richtlijn over het verbod op blokkeren van kritische diensten.
Maarrr… ik ga er open in en geef het een kans… wie weet zitten hier de ict-ers van Odido….