Ping! You've got mail! Je e-mail checken is heel eenvoudig met Odido webmail. In dit topic leggen we je graag alles over hoe je je e-mailaccount instelt en beheert. Maar ook alle andere mogelijkheden rondom je e-mail. Lees mee!
Let op! Odido biedt geen e-maildienst meer aan, deze wijziging is gemaakt toen wij nog T-Mobile waren. Op onze website lees je er alles over: Odido e-mail stopt | Odido
Via webmail kun je gemakkelijk je @t-mobilethuis.nl e-mails bekijken en versturen. Wil je meer informatie rondom dit e-mailadres of instellingen aanpassen? Dat doe je in jouw Odido omgeving via Instellingen > E-mail. Hier vind je bijvoorbeeld je gebruikersnaam, maar ook kun je hier je wachtwoord wijzigen of andere zaken aanpassen. Denk bijvoorbeeld aan het instellen van aliassen, de spamfilter en het bekijken van de opslag van de mailbox.
Aanpassen e-mailvoorkeuren webmail
Verberg inhoudToon inhoud
In My Odido kun je je e-mailvoorkeuren aanpassen aan je wensen. De volgende zaken pas je eenvoudig aan:
- Een extra e-mailbox aanmaken
- Ontvangen e-mail automatisch doorsturen naar een ander e-mailadres
- Een automatisch antwoord laten versturen
- Je spamfilter aan- en uitzetten
- Je beveiligingsniveau verhogen
Log hier in, ga naar "Instellingen" en kies voor "E-mail".
Extra e-mailvoorkeuren
Verberg inhoudToon inhoud
Je hebt van ons een e-mailadres ontvangen. Wil je een extra e-mailadres? Geen probleem! Dit kun je eenvoudig zelf doen. Je kunt in totaal vijf e-mailadressen in beheer hebben. Log in in jouw omgeving, ga naar "Instellingen", kies voor "E-mail" en maak een nieuw e-mailadres aan.

Je e-mails op één e-mailadres ontvangen
Verberg inhoudToon inhoud
Een alias is een apart e-mailadres dat je op kunt geven. Alle berichten die naar dit e-mailadres worden gestuurd komen gewoon op je hoofd e-mailadres binnen. Handig als je verschillende adressen voor verschillende doeleinden gebruikt. Met Odido kun je vijf aliassen aanmaken. Log in op jouw Odido omgeving, ga naar "Instellingen" en kies voor "E-mail".
Let op! Je kunt vijf verschillende e-mailboxen aanmaken. Per box kun je weer vijf aliassen aanmaken waarvan alle ontvangen e-mail in de mailbox van het hoofdadres binnenkomt.

E-mail instellen in jouw mail programma
Verberg inhoudToon inhoud
Maak je geen gebruik van onze webmail? We hebben een handleiding gemaakt voor het instellen van je e-mail in jouw eigen e-mailprogramma. Hier vind je voor veel apparaten (o.a Android, Apple iOS, Outlook) hoe je je Odido e-mail instelt.
IMAP en POP3 instellingen
Verberg inhoudToon inhoud
IMAP en POP3 zijn verschillende manieren van het binnenhalen en verzenden van je e-mail. Odido adviseert klanten om gebruik te maken van IMAP.
- Bij IMAP blijven je e-mails op de server, waardoor je deze altijd en op verschillende apparaten kan inzien. Wel zo handig als je je mails via je telefoon, tablet en computer wilt bekijken.
- Bij POP3 worden je e-mails bewaard op het apparaat zelf. E-mails zijn dan niet altijd zichtbaar op een ander apparaat.
IMAP e-mailserver: imap.t-mobilethuis.nl
(standaard gebruikt op bijv. iPhone, iPad)
- Poort 143 - zonder beveiligde verbinding (SSL)
- Poort 993 - met beveiligde verbinding (SSL)
POP3 e-mailserver: pop3.t-mobilethuis.nl
(standaard gebruikt door bijv. Outlook)
- Poort 110 - zonder beveiligde verbinding (SSL)
- Poort 995 - met beveiligde verbinding (SSL)
Wil je weten waar je deze instellingen kunt vinden? Check dan onze handleiding voor jouw e-mail programma.
Het versturen van uitgaande e-mail (SMTP)
Verberg inhoudToon inhoud
SMTP is het standaard protocol waarmee e-mails over het internet worden verstuurd. De SMTP e-mailserver is: smtp.t-mobilethuis.nl
- Poort 465 - Versturen van e-mail via een beveiligde verbinding (SSL) met wachtwoord. Van buiten het Odido netwerk maximaal 500 e-mails per dag geauthentiseerd.
- Poort 587 - Versturen van e-mail kan zowel zonder als mét wachtwoord (geauthentiseerd) met optioneel TLS. Van buiten het Odido netwerk maximaal 500 e-mails per dag geauthentiseerd.
- Poort 2525 - Zonder wachtwoord e-mail versturen. Maximaal 50 e-mails per dag (is bedoeld voor bijvoorbeeld scanners of printers die geen authenticatie ondersteunen).
Wat gebeurt er met mijn @t-mobilethuis.nl e-mailadres na opzegging?
Verberg inhoudToon inhoud
Na beëindiging van je Odido abonnement blijft je @t-mobilethuis.nl e-mailadres nog zes maanden actief. Je kunt in die periode een nieuw e-mailadres inrichten en gebruiken als standaard e-mailadres. Heb je belangrijke berichten in je Odido inbox die je wilt bewaren? Stuur deze op tijd door naar een ander e-mailadres. Na de zes maanden is dat niet meer mogelijk.
Heb je nog andere vragen? Stel ze in dit topic!