Skip to main content
Beantwoord

Nieuw IP adres

Toon eerste reactie

53 reacties

• is een King Poster
  • 80 reacties
  • 17 januari 2025
Klanttv schreef:

MAAR dat verandert  niet dat ze  gerommeld  hebben met de IP's in de 2 jaar  die ik bij odido was.

Bij indertijd “Telfort” (dochter van KPN), ik dacht een stuk of 3 wisselende IP-adressen,
door fundamenteel andere infrastructuur die werd ingevoerd.

Bij KPN,  1x in het begin en erna nog eens een keer over enkele jaren tijd.

In mijn situatie heb ik met “ook” een eigen NL domein (naast een DDNS)
op mijn internet WAN IP-adres.

Daarvan heb ik gisteren even de “A-records” aangepast in de DNS domein administratie,
met de overstap naar Odido, met uiteraard daarmee een ander WAN IP adres.
(De AAAA records die verwijzen naar IPv6 verwijderd - want nu geen IPv6).

Verder ook succes met uw connectie “elders”, en uiteraard ook alles met goede bedoelingen
en positieve inzet. 👍

peter-keetfm
Babylonia schreef:
Klanttv schreef:

MAAR dat verandert  niet dat ze  gerommeld  hebben met de IP's in de 2 jaar  die ik bij odido was.

Bij indertijd “Telfort” (dochter van KPN), ik dacht een stuk of 3 wisselende IP-adressen,
door fundamenteel andere infrastructuur die werd ingevoerd.

Bij KPN,  1x in het begin en erna nog eens een keer over enkele jaren tijd.

In mijn situatie heb ik met “ook” een eigen NL domein (naast een DDNS)
op mijn internet WAN IP-adres.

Daarvan heb ik gisteren even de “A-records” aangepast in de DNS domein administratie,
met de overstap naar Odido, met uiteraard daarmee een ander WAN IP adres.
(De AAAA records die verwijzen naar IPv6 verwijderd - want nu geen IPv6).

Verder ook succes met uw connectie “elders”, en uiteraard ook alles met goede bedoelingen
en positieve inzet. 👍

Bij Kpn waar ik heeeel wat jaren klant was is nooit mijn public ip adres veranderd.

Een keer van adsl naar glasvezel.

Nu dat ik ruim 2 jaar bij T-Mobile/Odido zit is deze meer als 10x anders geworden.

Ik gebruik nu ook een DDNS.

Bij Kpn gebruikte ik altijd het public ip adres voor servers.

Kpn heeft wel dynamische ip adressen voor particulieren maar in de praktijk veranderen deze niet is mijn ervaring.

eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 8957 reacties
  • 17 januari 2025

Ik denk dat omdat Odido de grootste groeier is op deze markt dat ze regelmatig nieuwe iP adressen kopen en dan die herverdelen. Ze gebruiken geen CGNAT of IPv6 only, dus de noodzaak voor toevoegen en daarmee het netwerk weer voorzien van de juiste routering draagt hieraan bij.

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen