Hallo beste mensen, ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.
Wij zijn pas verhuisd en ik heb zojuist een netwerkkabel (cat7) naar onze slaapkamer getrokken om onze Samsung TV (UE55J6200, volgens mij uit 2016) te verbinden met onze router (Zyxel), die in de meterkast hangt. De TV herkent mijn netwerkkabel, maar als ik probeer te connecten dan krijg ik de melding dat de kabelverbinding is mislukt. Er staat een rood kruis tussen mijn TV en de router. Mijn laptop werkt wel op wifi en de TV beneden is ook bekabeld en die werkt wel.
Ik heb ook geprobeerd om het handmatig in te voeren door via CMD op mijn laptop de gegevens te kopiëren naar de instellingen op mijn TV. Ik lees op internet over de DHCP server, maar het lijkt me dat die staat ingeschakeld. Op de afbeelding zie je dat er geen cijfers staan bij Gateway en DNS server, ik weet niet of hier een probleem ligt. Edit: Ik heb ingelogd in mijn router (foto bijgevoegd) en de DHCP staat aan. Ik zie wel dat het IP-adres heel anders is.
Ik heb de gebruikelijke acties al ondernomen, zoals:
Router gereset
TV en router van netstroom afgehaald
Daarnaast kan ik niet checken of de kabel werkt op mijn laptop, omdat deze geen internetaansluiting heeft.
Weet iemand nog andere opties of misschien de heilige graal (de oplossing)? Ik waardeer al jullie genomen moeite!