Skip to main content

IP adres vast internet zit in "Pool for mobile internet users"

Toon eerste reactie

26 reacties

• is een King Poster
  • 80 reacties
  • 7 april 2025

M.b.t. die vreemde  "Mobiele netwerk”  WAN IP adressen, had ik daar ruim 2 maanden geleden een uitgebreide test mee gedaan. Zie  < DEZE reactie >

Vorige week werden hier (Eindhoven) netwerkzaamheden aangekondigd door Odido.
Na die werkzaamheden kreeg ik met mijn eigen router opnieuw een “Amsterdams” IP-adres.
Niet een mobiel netwerk (wat ik twee maanden terug ook eens heb gehad in al die testen).

Een zucht dat ik het hele riedeltje misschien opnieuw moest doormaken als maanden terug.
Heb tot de volgende dag de Odido T56 router toen maar weer terug aangesloten.
Daarmee kreeg ik WEL een normaal “Eindhoven regio” WAN IP-adres.

De volgende dag mijn eigen router “nog niet aangesloten”, maar wel opnieuw opgestart.
(Power erop). Nadat de router was opgestart, de internetkabel verbonden met de ONT, en kijken wat dat op zou gaan leveren.

Kreeg zelfs mijn oude “Eindhoven” WAN IP-adres terug, zoals ik het afgelopen maanden lang ook heb gehad. Dat een WAN IP adres meer dan 2 uur overeind blijft had ik nog niet eerder meegemaakt.
Die “Eindhoven” IP-reeks zit hier overigens in een   31.xx.xx.x   IP bereik.

Heb de “toen” ingestelde  “ZyXEL hostname”  die ik in mijn eigen router had ingesteld, eruit gehaald.
Ook NU bleef het WAN IP adres hetzelfde.

Het “lijkt erop” dat hier in mijn regio die extra netwerkzaamheden een positief effect hebben gehad in een meer consistente internetverbinding (het behouden van hetzelfde "correcte” WAN IP adres).

Te hopen dat dit soort verbeteringen voor andere gebruikers ook elders worden doorgevoerd.
-

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen