Sinds enkele weken heb ik in de avonduren (tussen ong. 18u en 24u) vrijwel geen internet via mijn T-mobile thuis abonnement via glasvezel. Overdag is er geen probleem. De diverse speedtesten die ik heb uitgevoerd geven ruim 90Mbps up- en download en dat zowel bekabeld als via Wifi. In de avonduren zakt de snelheid echter drastisch terug. Vaak kan er geen eens verbinding worden gemaakt. Bekabeld of Wifi maakt geen verschil.
Uiteraard al alle stappen meerdere malen doorlopen. Router en glasvezel aansluiting gereset, etc.. Monteur is langs geweest, overdag. Thuis alles in orde, geen probleem gevonden. Een nieuw modem is aangevraagd, maar nog niet geleverd.
Ik heb zelf het idee dat er ergens verder weg een capaciteitsprobleem is. Het is opvallend dat het probleem zich alleen s’avonds voordoet, en dan ook elke avond. Het lijkt mij sterk dat dit aan de modem ligt.
Wij zijn sinds ongeveer anderhalve maand aangesloten op glasvezel (KPN). Zijn er soms meer dergelijke gevallen bekend in Apeldoorn - Kerschoten?