Skip to main content
Beantwoord

Firmware update Draytek 2132FVn


Toon eerste reactie

Lisa
  • Oud-Moderator
  • 16 januari 2023

Hi @mgap, goed nieuws! Het verzoek is goedgekeurd en er komt dan ook een Zyxel T-50 jouw kant op, yay. Maak er nog een hele mooie middag van!  


  • heeft eerste post geplaatst
  • 2 februari 2023

Goedemorgen,

Ik heb ook een Draytek 2132FVn die ik graag wil vervangen. Kan dat geregeld worden?


Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+10

Hi @CorneliusB, welkom op onze Community! Ik heb zojuist de aanvraag ingediend, er komt een Zyxel T-50 jouw kant op. Voor nu, een hele fijne dag!


  • heeft eerste post geplaatst
  • 19 februari 2023

Hallo Tommie,

 

Ook hier nog een oude Draytek Vigor2132FVn aanwezig. Deze zou ik graag ook willen vervangen met iets moderners. Modem/Router moet telkens vaker herstart worden.

 

Groeten Mischa


Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+10

Hi @mies-bvd, goed dat je dit aangeeft! Ik heb zojuist de swap in gang gezet. Er komt een nieuw modem je kant op. Nog een fijne dag gewenst!


  • is een Master Poster
  • 10 april 2023

Hallo,

 

Ik zou ook heel graag een vervangende router ontvangen als dat kan. De Draytek (en de firmware) heeft zijn beste tijd gehad en dat begint inmiddels helaas steeds meer op te vallen. De snelheid schommelt verschrikkelijk en de verbinding is vaak ook alles behalve stabiel. Al vast bedankt en nog een fijne dag!

 

Mvg, Didi


Forum|alt.badge.img+4
  • Odido medewerker
  • 11 april 2023

Hi @Didi54

Ik heb de swap voor je in orde gemaakt. 

je ontvangt straks een veel stabieler modem + Media Converter. Je hebt ook een afspraaktool per sms en e-mail ontvangen, hiermee kun je een afspraak met Guidion inplannen zodat de vervanging door hen geïnstalleerd wordt. 

Zodra het modem aangesloten is, kun je de Draytek bij het grofvuil plaatsen - deze hoeven we niet langer geretourneerd te hebben.


  • is een Master Poster
  • 11 april 2023

Hoi @Sven-TMT,

zou je mij een privébericht willen sturen? Het is al een tijdje geleden en ik heb geen idee meer welk nummer en e-mailadres er destijds gekoppeld zijn aan de account.


Forum|alt.badge.img+4
  • Odido medewerker
  • 11 april 2023
Didi54 schreef:

Hoi @Sven-TMT,

zou je mij een privébericht willen sturen? Het is al een tijdje geleden en ik heb geen idee meer welk nummer en e-mailadres er destijds gekoppeld zijn aan de account.

Done


  • is een Master Poster
  • 11 april 2023
Sven-TMT schreef:
Didi54 schreef:

Hoi @Sven-TMT,

zou je mij een privébericht willen sturen? Het is al een tijdje geleden en ik heb geen idee meer welk nummer en e-mailadres er destijds gekoppeld zijn aan de account.

Done

Bedankt voor de snelle reactie. Het opgegeven e-mailadres is niet toegankelijk voor mij ivm een overlijden. Kan de afspraak misschien telefonisch gemaakt worden of via het e-mailadres dat ik gebruikt heb voor deze account? Het bekende nummer is een vaste telefoonlijn, dus sms werkt niet.

Mvg, Didi


Forum|alt.badge.img+4
  • Odido medewerker
  • 11 april 2023
Didi54 schreef:
Sven-TMT schreef:
Didi54 schreef:

Hoi @Sven-TMT,

zou je mij een privébericht willen sturen? Het is al een tijdje geleden en ik heb geen idee meer welk nummer en e-mailadres er destijds gekoppeld zijn aan de account.

Done

Bedankt voor de snelle reactie. Het opgegeven e-mailadres is niet toegankelijk voor mij ivm een overlijden. Kan de afspraak misschien telefonisch gemaakt worden of via het e-mailadres dat ik gebruikt heb voor deze account? Het bekende nummer is een vaste telefoonlijn, dus sms werkt niet.

Mvg, Didi

Ik heb je de link om de afspraak te maken in de DM gestuurd naar je 


@Sven-TMT 

 

Ook wij zitten met een Draytek router van 2015 (Vodafone Thuis) met verouderde firmware. Het bereik en snelheid is verre van optimaal, en valt regelmatig weg. Kunnen ook wij nieuwe router ontvangen?

 

Met vriendelijke groeten, 

Daniël


Ishana van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+4

Hoi @danielvandenberg91, ik zal het meteen in orde maken! Je zal zo snel mogelijk alle informatie per e-mail verkrijgen. Fijn weekend voor nu! 😁 Groetjes, Ishana


Ishana schreef:

Hoi @danielvandenberg91, ik zal het meteen in orde maken! Je zal zo snel mogelijk alle informatie per e-mail verkrijgen. Fijn weekend voor nu! 😁 Groetjes, Ishana

Dankjewel Ishana!


  • heeft eerste post geplaatst
  • 18 juni 2023

Goeiedag, ook ik zit nog met een Draytek Vigor 2132F met firmware uit 2017. Bekabeld worden de snelheden wel gehaald. Wifi doet bijna niets meer, regelmatig moet het modem gereset worden omdat geen ip-adressen meer uitgedeeld worden en vervelendst van allemaal is dat analyse van de werkvpn's aangeeft dat de verbinding niet stabiel is.


Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+10

Hi @jay-mus, welkom op onze Community!

Het klopt inderdaad dat er geen nieuwe updates meer worden uitgestuurd voor de DrayTek. Ik heb daarom direct het modem voor je omgeruild naar een Zyxel T-50! Houd er wel rekening mee dat er een monteur langs moet komen om het modem en Media Converter te installeren. Je onvtangt een bericht om een afspraak in te plannen met de monteur. Het modem wordt afzonderlijk verzonden en deze zending kun je volgen in My T-Mobile


  • heeft eerste post geplaatst
  • 31 juli 2023

Ik zou het op zich ook prettig vinden als mijn draytek 2132F vervangen kan worden voor een stabieler en veiliger exemplaar.

mvg,

 

Dennis


Forum|alt.badge.img+4
  • Odido medewerker
  • 1 augustus 2023

Hi @sinned79 

ik heb een modemswap voor je in orde gemaakt. 

Je ontvangt straks een veel stabieler modem + Media Converter. Je hebt ook een afspraaktool per sms en e-mail ontvangen, hiermee kun je een afspraak met Guidion inplannen zodat de vervanging door hen geïnstalleerd wordt. Hou bij het maken van de afspraak rekening met de levering van het pakket met het nieuwe modem. 

Zodra het modem aangesloten is, kun je de Draytek bij het grofvuil plaatsen - deze hoeven we niet langer geretourneerd te hebben.


  • heeft eerste post geplaatst
  • 2 augustus 2023

Bedankt, ik heb netjes mailtjes van Guidion en van tmobile ontvangen.

De mail van Guidion is voor het inplannen van een afspraak.

En van de tmobile mail had ik eigelijk een track&trace veracht.
Ik krijg echter de volgende tekst in het onderwep van de mail: Nieuwe apparatuur niet afgehaald of bezorging geweigerd.

Ik durf nu niet goed een afspraak met Guidion in te plannen omdat ik niet weet of de modem geleverd word.

Ook op de link om in tmoile thuis mijn bestelling in de gaten houden, geeft geen bestelling aan.

kortom: en nu?

alvast bedankt

Dennis


Forum|alt.badge.img+4
  • Odido medewerker
  • 2 augustus 2023
sinned79 schreef:

Bedankt, ik heb netjes mailtjes van Guidion en van tmobile ontvangen.

De mail van Guidion is voor het inplannen van een afspraak.

En van de tmobile mail had ik eigelijk een track&trace veracht.
Ik krijg echter de volgende tekst in het onderwep van de mail: Nieuwe apparatuur niet afgehaald of bezorging geweigerd.

Ik durf nu niet goed een afspraak met Guidion in te plannen omdat ik niet weet of de modem geleverd word.

Ook op de link om in tmoile thuis mijn bestelling in de gaten houden, geeft geen bestelling aan.

kortom: en nu?

alvast bedankt

Dennis

Ik heb een prive bericht gestuurd met de T&T van DHL. Deze zal vandaag of morgen gaan werken als het pakket is opgehaald door DHL. Op basis daarvan kan je de afspraak maken met Guidion. 


Reageer


Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen