Beantwoord
Eigen VOIP verbinding
Ik kom van Telfort en die hadden een modem dat mij toeliet om een VOIP verbinding op te zetten. Nu ben ik bij T-Mobile en hun modem HG659 blokkeert die mogelijkheid. Wat moet ik doen om die mogelijkheid te activeren?
Beste antwoord door Pieter_B
Hallo @HAL Berkers
Denk dat er iets meer uitleg nodig is bij het verhaal "VoIP opzetten".
Heb je een router (bijv. FritzBox) waarin je een verbinding probeert te maken met een VoIP provider,of heb je een losse ATA?
Als je gebruik maakt van een externe VoIP provider, kun je poort 5060 niet gebruiken.
Dit, omdat TMT in zijn eigen modem hierop werkt met VoIP.
Daar is bij veel VoIP providers al een oplossing voor, om een alternatieve poort voor het registreren aan te bieden. Je zal dan even moeten aankloppen bij je VoIP provider voor deze alternatieve poort .. als hij die heeft.
Bekijk origineelDenk dat er iets meer uitleg nodig is bij het verhaal "VoIP opzetten".
Heb je een router (bijv. FritzBox) waarin je een verbinding probeert te maken met een VoIP provider,of heb je een losse ATA?
Als je gebruik maakt van een externe VoIP provider, kun je poort 5060 niet gebruiken.
Dit, omdat TMT in zijn eigen modem hierop werkt met VoIP.
Daar is bij veel VoIP providers al een oplossing voor, om een alternatieve poort voor het registreren aan te bieden. Je zal dan even moeten aankloppen bij je VoIP provider voor deze alternatieve poort .. als hij die heeft.
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.