Skip to main content

Verzameltopic: Hoge Latency sinds 17:45 in gebied 4761KR


Toon eerste reactie

281 reacties

  • is een Top Poster
  • 7 reacties
  • 25 augustus 2023

Momenteel is de snelheid ongeveer 60% van wat ik zou moeten halen. De ping is ook omhoog naar 11ms. Dus met de bovenstaande mensen eens dat het nog niet helemaal is opgelost (maar wel een flinke verbetering t.o.v. andere dagen).


  • is een Top Poster
  • 17 reacties
  • 25 augustus 2023

was ook fijn geweest als we een root cause hadden gehad. nu is er “iets” aangepast wat blijkbaar niet werkt. dat doen ze bij freedom internet toch een stuk beter.


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 37 reacties
  • 25 augustus 2023
mroks schreef:

was ook fijn geweest als we een root cause hadden gehad. nu is er “iets” aangepast wat blijkbaar niet werkt. dat doen ze bij freedom internet toch een stuk beter.

~De oorzaak was dat er niet genoeg bandbreedte was waardoor de tweede link ‘down’ ging en dus voor veel latency zorgde in de avonduren. Tweede link is een tweede verbinding/backup. Toen deze down ging was er nog maar één over waardoor er in de avond niet genoeg bandbreedte was voor alle klanten.

Ze hebben dit nu gefixt en geven alle links ook nog een upgrade zodat dit probleem niet meer voorkomt in de toekomst. ~


  • is een Top Poster
  • 17 reacties
  • 25 augustus 2023
DomiDuDe schreef:
mroks schreef:

was ook fijn geweest als we een root cause hadden gehad. nu is er “iets” aangepast wat blijkbaar niet werkt. dat doen ze bij freedom internet toch een stuk beter.

~De oorzaak was dat er niet genoeg bandbreedte was waardoor de tweede link ‘down’ ging en dus voor veel latency zorgde in de avonduren. Tweede link is een tweede verbinding/backup. Toen deze down ging was er nog maar één over waardoor er in de avond niet genoeg bandbreedte was voor alle klanten.

Ze hebben dit nu gefixt en geven alle links ook nog een upgrade zodat dit probleem niet meer voorkomt in de toekomst. ~

als ze load sharen over 2 links en een gaat down dan heb je idd een probleem met congestie.

waar was deze info terug te vinden?

is er ook bekend wanneer ze die links upgraden?


  • is een Top Poster
  • 17 reacties
  • 25 augustus 2023
mroks schreef:
DomiDuDe schreef:
mroks schreef:

was ook fijn geweest als we een root cause hadden gehad. nu is er “iets” aangepast wat blijkbaar niet werkt. dat doen ze bij freedom internet toch een stuk beter.

~De oorzaak was dat er niet genoeg bandbreedte was waardoor de tweede link ‘down’ ging en dus voor veel latency zorgde in de avonduren. Tweede link is een tweede verbinding/backup. Toen deze down ging was er nog maar één over waardoor er in de avond niet genoeg bandbreedte was voor alle klanten.

Ze hebben dit nu gefixt en geven alle links ook nog een upgrade zodat dit probleem niet meer voorkomt in de toekomst. ~

als ze load sharen over 2 links en een gaat down dan heb je idd een probleem met congestie.

waar was deze info terug te vinden?

is er ook bekend wanneer ze die links upgraden?

laat maar heb niet alle post gelezen sorry!


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 37 reacties
  • 25 augustus 2023

Qua upgrade is het op 2 manieren te lezen. Of het is gedaan, of komende periode. 


  • is een nieuwe Poster
  • 3 reacties
  • 25 augustus 2023

Probleem idd nog niet opgelost. Wel wat beter. 

 


  • is een Top Poster
  • 17 reacties
  • 25 augustus 2023
DomiDuDe schreef:

Qua upgrade is het op 2 manieren te lezen. Of het is gedaan, of komende periode. 

als al is gedaan is het nog niet genoeg. 

verbindingen zijn iig zwaar overbooked.


  • is een Master Poster
  • 25 reacties
  • 26 augustus 2023

Er is gisteravond sprake van een aanzienlijke verbetering van het signaal. We hebben de hele avond van ongeveer half acht tot een uur in de nacht normaal live tv kunnen kijken. Ook het terugkijken en spoelen verliepen normaal.

Wel was er tussen ongeveer 23.00 uur en 0.30 uur een behoorlijke verslechtering van het signaal.

Om 22.00 uur was de downloadsnelheid 396 van de 400 en om 23.30 uur was deze teruggezakt naar 280 van de 400. Er is dus nog werk aan de winkel voor T-Mobile!

Dit is wel afhankelijk van de vraag of de genoemde update al is uitgevoerd of dat deze nog in de planning zit. Kunt u daar duidelijkheid over geven?


Ishana van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+4
  • Moderator | Internet + TV
  • 2433 reacties
  • 26 augustus 2023

Hoi allemaal, super bedankt voor jullie reacties! Dit zal ik meteen doorzetten en zodra wij meer informatie hebben, zullen we het direct delen. Voor nu dank ik jullie oprecht voor jullie geduld en wens ik jullie alsnog een mooi weekend! 😄


  • is een nieuwe Poster
  • 3 reacties
  • 27 augustus 2023

Hier in Roosendaal nu weer een Ping van 30ms naar T-Mobile server (is overdag 6ms) en een down-/ uploadsnelheid van slechts 130MB waar ik een 1000/1000 abonnement heb! Ronduit belabberd dus…. Kom maar op met die compensatie!


  • is een Top Poster
  • 7 reacties
  • 27 augustus 2023

Probleem hier ook weer helemaal terug. Ping in-game 60+ms, ping naar 8.8.8.8:

Ping statistics for 8.8.8.8:
    Packets: Sent = 50, Received = 50, Lost = 0 (0% loss),
Approximate round trip times in milli-seconds:
    Minimum = 37ms, Maximum = 55ms, Average = 47ms

Down/up is 450/480MBps (gigabit lijn).


  • is een Top Poster
  • 24 reacties
  • 27 augustus 2023

Roosendaal, 4707

Pinging google.nl [172.217.23.195] with 32 bytes of data:
Reply from 172.217.23.195: bytes=32 time=54ms TTL=118
Reply from 172.217.23.195: bytes=32 time=53ms TTL=118
Reply from 172.217.23.195: bytes=32 time=49ms TTL=118
Reply from 172.217.23.195: bytes=32 time=53ms TTL=118


Yep, ik merk hetzelfde hier, p​robleem is terug

Nou, lekker dan…. is de lijn nu al weer overbelast?
​​​​​​


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 37 reacties
  • 27 augustus 2023

Hier ook weer feest.

 


  • is een Top Poster
  • 17 reacties
  • 27 augustus 2023

Hier ook benieuwd wanneer de lijnen worden geüpgraded 


  • is een King Poster
  • 51 reacties
  • 27 augustus 2023

Ik heb het ook naar Google.. maar bijv niet naar Twitter en Facebook en andere??

Kan niet zeggen dat ik het merk aan download snelheid/streamen.

 


  • is een Top Poster
  • 24 reacties
  • 27 augustus 2023

Ik zie nu dat het niet de 1e keer vandaag is, bij mijn monitoring naar een server in duitsland zie ik het vanmiddag namelijk ook kortstondig heeft plaatsgevonden. 
 


Wat wel apart is is dat ik het scenario van @niekniek1989 hier dus ook zie
Ping naar google DNS

Pinging 8.8.8.8 with 32 bytes of data:
Reply from 8.8.8.8: bytes=32 time=12ms TTL=59
Reply from 8.8.8.8: bytes=32 time=15ms TTL=59
Reply from 8.8.8.8: bytes=32 time=11ms TTL=59
Reply from 8.8.8.8: bytes=32 time=11ms TTL=59

Google zelf

Pinging google.nl [172.217.23.195] with 32 bytes of data:
Reply from 172.217.23.195: bytes=32 time=51ms TTL=118
Reply from 172.217.23.195: bytes=32 time=36ms TTL=118
Reply from 172.217.23.195: bytes=32 time=48ms TTL=118
Reply from 172.217.23.195: bytes=32 time=46ms TTL=118

Twitter

Pinging twitter.com [104.244.42.1] with 32 bytes of data:
Reply from 104.244.42.1: bytes=32 time=17ms TTL=58
Reply from 104.244.42.1: bytes=32 time=22ms TTL=58
Reply from 104.244.42.1: bytes=32 time=15ms TTL=58
Reply from 104.244.42.1: bytes=32 time=14ms TTL=58

Facebook

Pinging facebook.com [157.240.247.35] with 32 bytes of data:
Reply from 157.240.247.35: bytes=32 time=45ms TTL=56
Reply from 157.240.247.35: bytes=32 time=54ms TTL=56
Reply from 157.240.247.35: bytes=32 time=54ms TTL=56
Reply from 157.240.247.35: bytes=32 time=42ms TTL=56

Als het de lijn is die overbelast is, hoe kan het dan zijn dat het voor Google DNS en Twitter geen probleem is, maar Google zelf en facebook wel.

Want een speedtest naar een server in rotterdam geeft bijvoorbeeld ook gewoon 900+ aan bandwith (danwel met 56 latency maar goed)
​​


Dus ik kan me niet voorstellen dat het simpelweg de lijn is die overbelast is


  • is een Top Poster
  • 17 reacties
  • 27 augustus 2023
TMRobin1994 schreef:

Ik zie nu dat het niet de 1e keer vandaag is, bij mijn monitoring naar een server in duitsland zie ik het vanmiddag namelijk ook kortstondig heeft plaatsgevonden. 
 


Wat wel apart is is dat ik het scenario van @niekniek1989 hier dus ook zie
Ping naar google DNS

Pinging 8.8.8.8 with 32 bytes of data:
Reply from 8.8.8.8: bytes=32 time=12ms TTL=59
Reply from 8.8.8.8: bytes=32 time=15ms TTL=59
Reply from 8.8.8.8: bytes=32 time=11ms TTL=59
Reply from 8.8.8.8: bytes=32 time=11ms TTL=59

Google zelf

Pinging google.nl [172.217.23.195] with 32 bytes of data:
Reply from 172.217.23.195: bytes=32 time=51ms TTL=118
Reply from 172.217.23.195: bytes=32 time=36ms TTL=118
Reply from 172.217.23.195: bytes=32 time=48ms TTL=118
Reply from 172.217.23.195: bytes=32 time=46ms TTL=118

Twitter

Pinging twitter.com [104.244.42.1] with 32 bytes of data:
Reply from 104.244.42.1: bytes=32 time=17ms TTL=58
Reply from 104.244.42.1: bytes=32 time=22ms TTL=58
Reply from 104.244.42.1: bytes=32 time=15ms TTL=58
Reply from 104.244.42.1: bytes=32 time=14ms TTL=58

Facebook

Pinging facebook.com [157.240.247.35] with 32 bytes of data:
Reply from 157.240.247.35: bytes=32 time=45ms TTL=56
Reply from 157.240.247.35: bytes=32 time=54ms TTL=56
Reply from 157.240.247.35: bytes=32 time=54ms TTL=56
Reply from 157.240.247.35: bytes=32 time=42ms TTL=56

Als het de lijn is die overbelast is, hoe kan het dan zijn dat het voor Google DNS en Twitter geen probleem is, maar Google zelf en facebook wel.

Lijkt meer alsof er gewoon een router met bepaalde routes voor bepaalde services gewoon problemen heeft.

Want een speedtest naar een server in rotterdam geeft bijvoorbeeld ook gewoon 900+ aan bandwith (danwel met 56 latency maar goed)
​​


Dus ik kan me niet voorstellen dat het simpelweg de lijn is die overbelast is

dat kan komen door de loadbalancing over de andere link.


  • is een Top Poster
  • 24 reacties
  • 27 augustus 2023
mroks schreef:

dat kan komen door de loadbalancing over de andere link.


Die mogelijk bestaat inderdaad, wat dan wel vreemd is dat ie er nu pas weer problemen mee heeft, vrijdag/zaterdag avond 0 problemen zijn. Tenzij die load balancing lijn gewoon uitstond de laatste 2 dagen en nu weer actief is en dan ook nog eens ALLEEN consequent voor bepaalde services.

Ach hoe het ook moge gebeuren, het probleem is dus duidelijk nog niet opgelost (helaas….)


  • is een Master Poster
  • 25 reacties
  • 27 augustus 2023

Hier dezelfde ervaring. Tussen half tien en elf uur duidelijk minder signaal. Het terugkijken en het spoelen haperen weer, maar niet zo erg als de afgelopen week. Probleem is dus niet opgelost!!


Cal van Odido
Forum|alt.badge.img+4
  • Oud Moderator
  • 3618 reacties
  • 28 augustus 2023

Hi allen, bedankt voor alle extra informatie en meldingen die jullie doorgeven, dat helpt ons heel erg! Vandaag hebben wij druk geschakeld met een aantal afdelingen en lijntjes uitgezet. Het moge duidelijk zijn: er is verbetering maar het is nog niet helemaal opgelost. Daarom zetten wij als moderators druk op verscheidene afdelingen en hopen wij jullie zo snel mogelijk de oplossing te kunnen bieden. 

Wij doen er alles aan om dit snel voor eens en voor altijd voor jullie op te lossen!


  • is een Top Poster
  • 28 reacties
  • 28 augustus 2023
Cal schreef:

Daarom zetten wij als moderators druk op verscheidene afdelingen en hopen wij jullie zo snel mogelijk de oplossing te kunnen bieden. 

Wij doen er alles aan om dit snel voor eens en voor altijd voor jullie op te lossen!

Vandaag kreeg ik deze nav het doorgeven van de storing. Hoe kan het dat de 1e lijns totaal andere informatie heeft en maar monteurs blijft sturen voor zaken die niet bij de gebruiker zitten. Ik snap dat mensen aan het werk gehouden moeten worden maar op deze manier blijft het lastig om goedkoop glasvezel aan te kunnen bieden.

 

 


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 37 reacties
  • 28 augustus 2023
ThomasSchipper schreef:
Cal schreef:

Daarom zetten wij als moderators druk op verscheidene afdelingen en hopen wij jullie zo snel mogelijk de oplossing te kunnen bieden. 

Wij doen er alles aan om dit snel voor eens en voor altijd voor jullie op te lossen!

Vandaag kreeg ik deze nav het doorgeven van de storing. Hoe kan het dat de 1e lijns totaal andere informatie heeft en maar monteurs blijft sturen voor zaken die niet bij de gebruiker zitten. Ik snap dat mensen aan het werk gehouden moeten worden maar op deze manier blijft het lastig om goedkoop glasvezel aan te kunnen bieden.

 

 

😂


  • is een Top Poster
  • 27 reacties
  • 28 augustus 2023

Komt die monteur in de overuren?

 

In 4711 is de latency weer lekker hoog 44+.


  • is een Top Poster
  • 28 reacties
  • 28 augustus 2023
Microstar schreef:

Komt die monteur in de overuren?

Ik kan wel kiezen voor de avond maar ik denk dat ik hem skip. Wel blijft de omschrijving vaag. Zeker omdat we overdag gewoon wel de volle snelheid halen en geen latency hebben. Hoe men hierbij is gekomen zegt genoeg over de kwaliteit van de helpdesk.

 

 


Reageer


Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen