Skip to main content
Beantwoord

Nieuwe aansluiting 1gbit down 500mbit up, upload lijkt capped te zijn


Toon eerste reactie

87 reacties

  • is een Top Poster
  • 7 reacties
  • 29 november 2023

@Tommie van Odido dank Tommie, ik heb hem herstart. Maar overdag heb ik ook geen problemen. De problemen vinden plaatst na 8-9 uur in de avond. Zou dan een lijnmeting gedaan kunnen worden?


Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+11
  • Moderator | Internet + TV
  • 14854 reacties
  • 30 november 2023

Hey @Kharium, dat zou kunnen alleen moet je dan onze klantenservice bellen. Op de Community is 's avonds niemand aan het werk. 


  • is een nieuwe Poster
  • 3 reacties
  • 8 december 2023

@Tommie van Odido Is het al veilig om de ONT opnieuw te registreren? 


Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+11
  • Moderator | Internet + TV
  • 14854 reacties
  • 10 december 2023

Hey @eric.vanderaar, dat is het zeker. Ik heb je ONT meteen opnieuw geregistreerd. Als het goed is start hij vanzelf opnieuw op en moet je direct verschil merken. Kan je mij een terugkoppeling geven of het gewerkt heeft? 


  • is een nieuwe Poster
  • 3 reacties
  • 10 december 2023

Hoi @Tommie van Odido, alles werkt zoals het hoort met de goede snelheden. Bedankt! 


  • is een Top Poster
  • 7 reacties
  • 25 december 2023

@Tommie van Odido  Hoi Tommy, ik heb nog steeds veel last van die spikes...zou je bij mij ook de ONT opnieuw kunnen registreren?


  • is King of Content
  • 100 reacties
  • 25 december 2023

Hoi ik heb ook veel last van lage uploud zou jullie mijn ont ook opnieuw willen registreren aub


Teresa van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderator | Internet + TV
  • 4717 reacties
  • 27 december 2023

@jphhoeks Super dat alles weer naar behoren werkt! 

@fatcat3435 Ik heb het ONT voor je geregistreerd. Ik weet zeker dat de verbinding nu weer goed moet werken! Mocht je dit niet gelijk merken, geef het modem dan een herstart. 


  • heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties
  • 24 januari 2024

Hi, hier hetzelfde probleem. @Jason van Odido @Tommie van Odido 

Kunnen jullie de ONT opnieuw registreren?

 


Jason van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+16
  • Community Manager
  • 10785 reacties
  • 25 januari 2024

@gjwassink Ik maak het meteen in orde. Geef het maximaal een halfuur de tijd zodat het modem weer kan intrainen op de lijn en connectie maakt met de ONT - in sommige gevallen is een stroomloze reboot nog nodig en dan zou je rond het maximum moeten binnenhalen op de upload.


  • heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties
  • 25 januari 2024
Jason van Odido schreef:

@gjwassink Ik maak het meteen in orde. Geef het maximaal een halfuur de tijd zodat het modem weer kan intrainen op de lijn en connectie maakt met de ONT - in sommige gevallen is een stroomloze reboot nog nodig en dan zou je rond het maximum moeten binnenhalen op de upload.

Dank je! Upload snelheid is weer in orde. Reboot was niet nodig.


Cal van Odido
Forum|alt.badge.img+4
  • Oud Moderator
  • 3618 reacties
  • 26 januari 2024

Super, dat is mooi nieuws @gjwassink! Je verbinding ziet er ook erg goed uit en ik verwacht dat je van de goede snelheid kan blijven genieten. Ik wens je nog heel veel plezier met het Internet toe! 😃


  • heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties
  • 26 februari 2024

@Tommie van Odido  @Jason van Odido  Sinds afgelopen zaterdag ben ik ook de gelukkige bezitter van Odido internet.
Ik heb de 2Gbps variant en zie dat ik ook als download netjes 2Gbps krijg, Echter mijn upload is eveneens gehalveerd tot 1Gbps.

Dit lijkt dus op exact hetzelfde probleem. Ik gebruik mijn eigen Router maar met de Zyxel heb ik ook hetzelfde probleem.

Zouden jullie eens kunnen kijken of dit ook het geval is bij mijn aansluiting en dit ook met een her registratie op te lossen is ?
Bij voorbaat mijn dank.

 


Teresa van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderator | Internet + TV
  • 4717 reacties
  • 28 februari 2024

@Danny24 Goed dat je hierover aan de bel trekt! Ik heb het ONT opnieuw geregistreerd. Wil je het modem een herstart geven? Ik weet zeker dat je nu de juiste snelheid moet halen! 


  • heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties
  • 28 februari 2024
Teresa van Odido schreef:

@Danny24 Goed dat je hierover aan de bel trekt! Ik heb het ONT opnieuw geregistreerd. Wil je het modem een herstart geven? Ik weet zeker dat je nu de juiste snelheid moet halen! 

Hallo Teresa,
Merkte dat je er mee bezig was want mijn internet viel even weg.

Ik heb een speedtest gedaan maar helaas is de upload snelheid nog niet gelijk aan de download.
 

Ook na nogmaals herstarten router en ONT geen verschil.

Kan ik aan deze kant nog iets doen ?

Hoor graag,


Jason van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+16
  • Community Manager
  • 10785 reacties
  • 29 februari 2024

Hoi @Danny24, het kan tot 48 uur duren voordat de re-registratie het gewenste effect biedt. Ik zie aan onze kant dat het in orde zou moeten zijn. Kun je het modem nog eens rebooten, alsjeblieft?


  • heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties
  • 17 juli 2024

Hoi, ik heb al sinds de overgang naar Odido dezelfde problemen als hier beschreven. Betaal nog steeds wel voor 1000/1000. Kan mijn ONT ook re-registreerd worden?

 

Alvast dank :)

@Teresa van Odido @Tommie van Odido @Jason van Odido 

 

Edit:
Hierbij mijn laatste test:

 


Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+11
  • Moderator | Internet + TV
  • 14854 reacties
  • 17 juli 2024

Hi @AndreG, welkom op onze Community!

Goed dat je dit hebt opgemerkt. Ik heb het ONT opnieuw geregistreerd, kan je het nogmaals testen of het nu wel goed gaat? 


  • heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties
  • 17 juli 2024
Tommie van Odido schreef:

Hi @AndreG, welkom op onze Community!

Goed dat je dit hebt opgemerkt. Ik heb het ONT opnieuw geregistreerd, kan je het nogmaals testen of het nu wel goed gaat? 

Hi Tommie, bedankt voor het snelle handelen!

Hier is het resultaat vanaf de Zyxel modem:
 

Dankjewel!


  • is een Top Poster
  • 9 reacties
  • 20 juli 2024

Hallo Tommie,

Ook wij hebben "last” van dit probleem. 

Zou je ons ONT ook opnieuw kunnen registreren? @Tommie van Odido 

Alvast bedankt!


Cheyenne van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5

Hi @Huitema, dat is bij deze gedaan. Laat de uitkomst weten!


  • is een Top Poster
  • 9 reacties
  • 21 juli 2024

Hallo Cheyenne,

Helaas geeft mijn ONT nu een knippend connection lampje en heb ik geen internetverbinding.

Weet jij zo de oorzaak hiervan? @Cheyenne van Odido 

 

 


Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+11
  • Moderator | Internet + TV
  • 14854 reacties
  • 22 juli 2024

Hi @Huitema, zou je een foto kunnen delen van het serienummer? Wel zie ik dat er morgen een monteur langskomt. Dan kan ik in ieder geval kijken of het juiste nummer geregistreerd staat voor je! 


  • is een Top Poster
  • 9 reacties
  • 22 juli 2024

Hallo @Tommie van Odido Tommie,

Hierbij een foto van het serienummer:

 


Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+11
  • Moderator | Internet + TV
  • 14854 reacties
  • 22 juli 2024

Bedankt voor de foto @Huitema, het juiste serienummer staat geregistreerd. Dan moeten we toch de monteur morgen afwachten. Houd je mij op de hoogte? Alvast bedankt! 


Reageer


Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen