Skip to main content

Ik heb vorige week donderdag contact gehad met de klantenservice na de zoveelste melding dat ons internet eruit ligt. Mij is toegezegd dat ik kosteloos mijn abonnement per 01-09 kan opzeggen aangezien wij al veel problemen hebben gehad en er meermaals monteurs bij ons zijn geweest. Ik zou met 2 werkdagen worden gebeld om dit verder af te handelen. Het is nu woensdag en nog steeds ben ik niet gebeld. Als ik met Odido bel weten ze nog steeds niet wat de status hiervan is. Ik word van het kastje naar de muur gestuurd. Kan ik hier reactie op krijgen? Op de mail wordt namelijk ook niet gereageerd!!!

Hey @melvinfysio, de vorige keer is de vergoeding afgekeurd, daardoor duurt het zo lang. De vergoeding is nu goedgekeurd maar moet alleen nog uitbetaald worden. Ik ga er vanuit dat dit einde van de maand zal gebeuren. Als hij in het systeem is uitbetaald dan kan het nog een paar werkdagen duren voordat je het ontvangen hebt. 


@Nora van Odido kan ik reactie krijgen op bovenstaande?


@Nora van Odido ik hoor al 5 maanden dat ik bij de volgende factuur het bedrag zal worden verrekend. Dit is tot op heden nog steeds niet gedaan

en ik krijg nu geen nieuwe factuur meer aangezien ik weg ben bij jullie. Dus welke factuurronde bedoel je?

 


Hi @melvinfysio, ik heb het direct voor je gecontroleerd en ik zie dat het abonnement netjes per 1 september is opgezegd. De factuur die je ontvangen hebt, gaat over de periode van 1 augustus tot en met 31 augustus. Ook staat hier nog een verrekening op van Ziggo Sport Totaal voor de periode van 23 juli tot en met 31 juli. De specificatie van je facturen kan je nog inzien in het Mijn Odido account. Het creditbedrag is hierin inderdaad nog niet meegenomen, maar dit wordt met de volgende factuurronde teruggestort op je rekening! Ik wil je daarnaast adviseren om de apparatuur zo snel mogelijk terug te sturen naar ons. Mochten deze niet op tijd binnen zijn, dan worden hier kosten voor in rekening gebracht die we vervolgens weer kunnen vergoeden zodra de apparatuur bij ons binnen is. 


@Tommie van Odido er is vanmorgen opnieuw abonnementsgeld geïncasseerd, terwijl ons abonnement per 01-09 is opgezegd. Zou je kunnen nakijken of dit wel klopt?

Daarnaast is opnieuw het creditbedrag niet verrekend en wacht ik hier nog steeds op. Echt schandalig hoe Odido hiermee omgaat

Wel heb ik een mail gehad om de spullen terug te sturen naar jullie; zolang niet alles netjes is afgehandeld met mij zal ik deze spullen gewoon in huis houden

Graag je reactie

 


@Tommie van Odido Nou dat verwacht ik niet, aangezien wij per 01-09 kosteloos het abonnement hebben opgezegd. Ik ga ervan uit dat je dit kunt terugzien in het systeem

 

daarnaast wordt er al 5 maanden aangegeven dat dit verrekend zal worden met de eerstvolgende factuur. Dit is tot op heden nog net gebeurd


Dit zal worden verrekend op een volgend betaalcyclus @melvinfysio, dus wanneer je een factuur van ons verwacht. Ik gok dus in september. We kunnen niet exact zien wanner het verrekend wordt. 


@Tommie van Odido zou je willen nakijken wanneer het creditbedrag van €37,50 wordt terugbetaald?


Nee, de kosten tot aan 01-09 worden nog wel in rekening gebracht maar verder niks @melvinfysio


@Tommie van Odido bedankt voor het in orde maken

In de bevestigingsmail staat dat er eventueel kosten komen bij het opzeggen binnen het contracttermijn. Ik ga ervan uit dat dit een standaardmail is en ik geen verdere kosten hoef te betalen

 

nogmaals mijn dank


Ik heb het contract per 01-09-2024 kosteloos opgezegd @melvinfysio. De vergoeding werd afgewezen, ook deze heb ik nu goed erin gezet en zul je bij een volgend factuur terugzien. Hierover ontvang je uiteraard nog bevestiging.


@Tommie van Odido  En dat betekent dus kosteloos opzeggen van het contract? Dit mag per 01-09-2024

Zou je nog het volgende voor mij willen nakijken. Er staat nog een creditbedrag open van 21-05-2024 van €37,50. Dit is echter nog niet uitbetaald cq verrekend

 

mvgr


De goedkeuring is vanmorgen gedaan @melvinfysio. Per wanneer zal ik het contract opzeggen? 


@Tommie van Odido dan zou ik je willen vragen om dat nu op te pakken ipv te wachten tot morgen. Ik wacht hier nu al ruim 2 weken op en ben ik ook nog eens verkeerd en onjuist voorgelicht door een collega, waardoor ik vanuit gegaan ben dat de goedkeuring definitief zou zijn aangezien mij dat werd toegezegd


Het ligt nu bij een team voor goedkeuring @melvinfysio, als het morgen niet opgepakt is ga ik het zelf voor je regelen. 


@Tommie van Odido wat bedoel jij met “dan ga ik er stokje voor steken”?


Ik vind het onbegrijpelijk dat dit zo lang moet wachten na een eerdere toezegging van jullie kant!!


Hey @melvinfysio, de aanvraag staat nog open. Ik wil nog tot woensdag wachten, als er dan geen antwoord is dan ga ik er een stokje voor steken!  


Graag zou ik vandaag uitsluitsel willen hebben wat betreft het kosteloos opzeggen

Ik wil bij een andere provider een abonnement afsluiten. Mijn vrouw moet de aankomende periode thuiswerken en kan zich niet opnieuw een storing van het internet permiteren


Oké…..bedankt voor het toevoegen aan het dossier. Hopelijk hoor ik snel iets


Hi @melvinfysio, nog niet. Het verzoek staat nog open. De verwachting is niet goed gegeven en mijn excuses hiervoor. Ik heb wel een toevoeging gegeven in het onderzoek en heb jouw situatie duidelijk beschreven. Ik reken erop dat je binnen een aantal werkdagen iets hoort!


@Teresa van Odido 

Goedemorgen,

is er al enige duidelijkheid? Hoeft volgens mij toch niet heel lang te duren wat betreft de beoordeling van mijn aanvraag. Juist ook omdat jouw collega aangaf dat het wat hem betreft definitief is dat ik kosteloos kan opzeggen en mij met 2 werkdagen zou terugbellen 


Dat snap ik, en dat ligt nu blijkbaar ter beoordeling bij een interne afdeling. Maar het weerhoudt je niet om een overstap te doen. Hopenlijk ligt het probleem niet in de glasvzel naar jouw woning, want dan verhuisd het probleem mee. Even afwachten dus.


@eric inmiddels gedaan bij KPN; maar ik zit niet te wachten om te betalen om onder mijn contract uit te komen. Meerdere keren is er al een monteur geweest en tevaak telefonisch geholpen moeten worden om weer online te kunnen gaan


hoi @melvinfysio ,

Als je niet wilt wachten kun je sowieso een aanvraag bij een nieuwe provider doen. Worst case is dat je dan de afkoopsom van de resterende Odido maanden moet betalen. Of ze een kosteloze opzegging accepteren hangt af van de termijn van de storing, maar ook of er genoeg gelegenheid is geboden om de storing op te lossen. B.v. is er al een Guidion monteur langsgeweest etc. Het probleem kan gewoon bij jou thuis zitten namelijk.


Reageer