Skip to main content

[Opgelost] Problemen vaste verbinding door stroomstoring.


Jason van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+16

[14-03-2024/08:30] We ontvangen meldingen dat een aantal van onze klanten problemen ondervindt met Internet, TV en Vast Bellen in regio Amsterdam en Hoofddorp. Het lijkt te zijn ontstaan door een stroomstoring bij leverancier Liander. Excuses voor het ongemak. In dit topic houden we je op de hoogte.

Update [09:29] Het issue is nu volledig hersteld door Liander. Mocht je nog problemen hebben, herstart dan het modem en de glasvezelconverter door deze 20 seconden stroomloos te houden. Hierna zou het weer moeten werken.

Er kunnen geen reacties meer worden geplaatst op dit onderwerp.

29 reacties

TAVL
Super User
Forum|alt.badge.img+4
  • Superuser
  • 2140 reacties
  • 14 maart 2024

Ook Wageningen geen internet @Jason van Odido. Ca 8 uur viel het uit. 


  • is een Top Poster
  • 5 reacties
  • 14 maart 2024

Hoelang is de verwachting dat dit gaat duren…?

De storing begon gisteravond rond 23:45 al


  • is een Master Poster
  • 20 reacties
  • 14 maart 2024

Het duurt al een aantal uur, maar wordt nu pas (8:30) gemeld. Voor die tijd krijg ik telkens te zien dat er geen storing is en dus ga ik zelf van alles overhoop halen.

Kan dit niet eerder gemeld worden dan?


  • heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties
  • 14 maart 2024

Waarom staat die melding nu pas hier? Is al aantal uur aan de hand! En telefonisch is er niet doorheen te komen bij jullie.

Is er iets bekend hoelang het gaat duren? 


eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 9331 reacties
  • 14 maart 2024

S'nachts zijn er geen moderators. Liander is de stroomvoorziening aan het herstellen. 


  • is een Master Poster
  • 10 reacties
  • 14 maart 2024

Geen internetverbinding sinds gisteravond om 23:00 uur. Ik woon in Amsterdam


  • is een Top Poster
  • 9 reacties
  • 14 maart 2024

Lijkt erop dat de DHCP geraakt is, want modems krijgen geen nieuwe IP adres


  • is een Top Poster
  • 7 reacties
  • 14 maart 2024

Inderdaad geen internet sinds 00.30u gisteravond in Hoofddorp.

Wanneer is dit opgelost? Werk liever thuis dan dat ik naar mijn werk moet reizen. Kost teveel tijd.


  • is een Master Poster
  • 10 reacties
  • 14 maart 2024

Bij mij werkt het weer


  • is een Top Poster
  • 11 reacties
  • 14 maart 2024

Zoiets hoort toch backup te hebben op verschillende locaties?

 


  • heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties
  • 14 maart 2024

Is er ook een tijdsindicatie vanuit Liander gegeven wanneer het opgelost is? 


  • is een Top Poster
  • 11 reacties
  • 14 maart 2024
eric schreef:

S'nachts zijn er geen moderators. Liander is de stroomvoorziening aan het herstellen. 

Maar de chat bot Izzy had Al die informatie kunnen delen, anders was het praten met een put geweest. "Idee?"


  • is een Top Poster
  • 9 reacties
  • 14 maart 2024

Lijkt erop dat het opgelost is. Werkt het nog steeds niet, even de modem en converter herstarten, dat deed het bij mij


  • is een Top Poster
  • 11 reacties
  • 14 maart 2024
tiagocorreia schreef:

Bij mij werkt het weer

Welke postcode?

Op2134 is er nog niets

 


  • is een Top Poster
  • 15 reacties
  • 14 maart 2024

What the heck guys, we literally waited someone to wake up in the morning to restart the devices?

I lost internet at 23h last night, i send a tweet and i got a replay after 10 hours!

Is this a joke ot not?

 

 


TAVL
Super User
Forum|alt.badge.img+4
  • Superuser
  • 2140 reacties
  • 14 maart 2024
senad.aruc schreef:

What the heck guys, we literally waited someone to wake up in the morning to restart the devices?

I lost internet at 23h last night, i send a tweet and i got a replay after 10 hours!

Is this a joke ot not?

 

 

No, there appears to be an power outage and an external party is fixing this. This is a broader issue than just Odido


Jason van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+16
  • Auteur
  • Community Manager
  • 10781 reacties
  • 14 maart 2024

Het lijkt voor nu in Hoofddorp zo goed als opgelost te zijn door stroomherstel. Liander heeft het onder controle. Wordt vervolgd!


  • is een Top Poster
  • 15 reacties
  • 14 maart 2024
TAVL schreef:
senad.aruc schreef:

What the heck guys, we literally waited someone to wake up in the morning to restart the devices?

I lost internet at 23h last night, i send a tweet and i got a replay after 10 hours!

Is this a joke ot not?

 

 

No, there appears to be an power outage and an external party is fixing this. This is a broader issue than just Odido

 

It’s not my problem, I am paying for a service and your need to have a redundancy not me!

This is shame for Odido.

 

S,

Moderator edit: absolutely no need to attack anyone regarding this issue. We’re doing our best with all external parties to solve this. Please refrain from using offensive language.

 

 


Jason van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+16
  • Auteur
  • Community Manager
  • 10781 reacties
  • 14 maart 2024

@senad.aruc This is an issue that’s a direct result of the Liander power outage. Please understand that Odido isn’t necessarily in the lead when it comes to fixing this problem. 


TAVL
Super User
Forum|alt.badge.img+4
  • Superuser
  • 2140 reacties
  • 14 maart 2024

It simply does not work that way. There is only so much you can do for redundancy. 


  • is een Top Poster
  • 15 reacties
  • 14 maart 2024
Jason van Odido schreef:

@senad.aruc This is an issue that’s a direct result of the Liander power outage. Please understand that Odido isn’t necessarily in the lead when it comes to fixing this problem. 

I don’t have any internet contract service from Liander, do I?  So, who needs to lead this problem myself? The end user?  Are you joking?

 

S,

 

XXXX

 


  • is een Top Poster
  • 15 reacties
  • 14 maart 2024
TAVL schreef:

It simply does not work that way. There is only so much you can do for redundancy. 

Come on guys, you didn’t even know that there is issues until you woke up in the morning.

 

This is SHAME!

 

S,

Moderator edit: absolutely no need to attack anyone regarding this issue. We’re doing our best with all external parties to solve this. Please refrain from using offensive language.

 


  • is een Top Poster
  • 11 reacties
  • 14 maart 2024

Wat ik ook niet begrijp, een beetje network operator moet toch Hun infrastructuir knooppunten 24*7 bewaken? Dat je in ieder geval de melding niet alleen vanuit de belletjes van klanten moet Komen. Om 8:30 in plaats van 0:30?


  • is een Top Poster
  • 11 reacties
  • 14 maart 2024

Bij mij 2134 werkt het weer.


TAVL
Super User
Forum|alt.badge.img+4
  • Superuser
  • 2140 reacties
  • 14 maart 2024
andyderu schreef:

Wat ik ook niet begrijp, een beetje network operator moet toch Hun infrastructuir knooppunten 24*7 bewaken? Dat je in ieder geval de melding niet alleen vanuit de belletjes van klanten moet Komen. Om 8:30 in plaats van 0:30?

Je haalt 2 dingen door elkaar. Enerzijds; je hebt het op deze klantcommunity over de moderators die communiceren. Daar ben ik het helemaal eens met je punt. In geval van nood is communicatie key.

Dat zegt niets over de monitoring van een netwerk. Dat doen moderators niet. Ander team. Dat een issue zo lang duurt, waarbij Liander een issue heeft en waarvan Odido hinder ondervindt, is duidelijk. Waarom de oplossing zo lang duurt is iets tussen die partijen en Odido is verantwoordelijk voor communicatie naar hun klant. 

andyderu schreef:

 

 


Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen