Skip to main content
Beantwoord

Zwitserland data

  • 20 July 2024
  • 5 reacties
  • 399 Bekeken

Waarom doet odido de data stoppen zodra je Zwitserland in gaat, en dan moet je een aparte bundel kopen. Doe twee keer per jaar dat ik daar ben vind ik dat vervelend. Wat is het probleem om de data door te laten lopen en dan het deel van Zwitserland gewoon bij de maandelijkse factuur te betalen. Ik was het vergeten en dan valt Google maps ook uit. Super k dit.

5 reacties

Reputatie 7
Badge +14

Zwitserland is geen onderdeel van de EU. Om te voorkomen dat je onverwacht kosten maakt stopt de data in een land waar je een bundel voor moet kopen. Dat geldt voor Zwitserland maar ook voor andere landen zoals Egypte, usa etc.

Er zijn inmiddels Odido abonnementen waar Turkye, USA en Zwitserland in zitten. Als je een nieuw of verlengt abonnement hebt na september 2023, dan kun je in my-odido per maand up/down graden. Bii Unlimited plus en Premium kun je na Frankrijk of Duitsland met continue data gewoon Zwitserland inrijden.

Duurder abonnement is geen optie voor die twee keer per jaar. Als er gewoon bij het afsluiten vermeld wordt dat er extra kosten zijn voor landen die niet onder de Eu dekking vallen is er niks aan de hand. Ik vond dit gewoon super onhandig. Bellen en smsen lopen wel door met extra kosten. Je krijgt een automatisch bericht als je een land inrijdt, vermeld daarbij dat data apart in rekening gebracht wordt niks moeilijks aan. 

Ach, sorry. Ik las over het up en downgraden heen. Ik wist wel dat je een duurder abonnement kan nemen maar downgraden wist ik niet. Is dat kosteloos?

Reputatie 7
Badge +14

Zeker, elke maand kun je het abonnement naar boven EN beneden kostelooa aanpassen. Je betaald die nieuwe maand natuurlijkwel het bedrag van de nieuwe bundel.  Ideaal voor vakanties dus. 

Dank je voor de hulp 

Reageer