Skip to main content
Beantwoord

4G thuis extra snel is nu extra traag


Toon eerste reactie

64 reacties

  • Auteur
  • is een King Poster
  • 41 reacties
  • 11 juli 2024

Beste Marciano,

 

Ik kreeg het advies van Lavinia om af te wachten, want er zouden problemen met de zendmast zijn, maar jullie kunnen niet aangeven wanneer dit is opgelost, en ook kunnen jullie mij niet laten weten als dit wel is opgelost blijkbaar. ( Aldus Lavinia )

 

Je kunt een klant met deze problemen toch bellen lijkt mij als de problemen met de zendmast zijn opgelost??

 

Je geeft overigens in je berict aan dat mijn andere abonnementen los staan van 4g voor thuis. Ik denk dat je mij verkeerd hebt begrepen. Als ik op zeg, zeg ik alles op, dat is wat ik bedoelde. Ik blijf niet bij een bedrijf als deze zich zo opstelt en zelfs niet de moeite neemt om bijvoorbeeld een monteur van Guidion te sturen. Om de hardware te testen.

 

Voor nu laat ik alles voor wat het is, en zeg ik niet op! Ik laat het over aan onze jurist en wacht dit maar even af.

Verder ga ik dan maar zelf Guidion in schakelen om te kijken of het aan de hardware ligt zodat ik dit bevestigd krijg. Dit doe ik omdat er vanuit Odido niets gedaan gaat worden. (Aldus Lavinia) de kosten hiervan leg ik ook bij onze advocaat neer. 

 

Ik heb nog een 2e abonnement 4g voor thuis maar dan met een eigen modem, deze ga ik met de sim van het probleemabonnement testen of er dan ook problemen zijn.

Mocht dit niet het geval zijn, dan valt het wel erg op dat binnen 2 jaar de apparatuur stuk gaat.(2x zelfs) Dan beroep ik mij er op dat er geen deugdelijk product is geleverd. Maar ook dat laat ik dan aan de jurist over.

 

Ook zal ik de facturen van dit abonnement opschorten vanwege wanprestatie op advies van mijn jurist.

 

Verder contact laat ik aan onze advocaat over.

 

Zoals bovenstaande benoemd zeg ik voorlopig niet op. 

 

Vriendelijke groet,

K. Otten

 


Marciano van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Hi K, ik zie inderdaad een incident staan die ze wil afwachten. Ik kan hem alleen zelf niet inzien, anders zou ik je graag op de hoogte houden. Maar helemaal duidelijk. Ik hoop dat het met het oplossen van de laatste zendmast problemen weer goed werkt en anders laat ik het aan je advocaat en de juiste collega's over. Ik kan daar verder niet in ondersteunen.

Voor nu wens ik je een hele fijne dag!


eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 8983 reacties
  • 11 juli 2024

Oh lala.. lekker dreigende taal. In de voorwaarden van 4G voor thuis stelt de aanbieder duidelijk dat er geen garanties zijn op deze dienst. Omdat het voor jou onvoldoende blijkt wordt aangeboden om ,zonder je vast te houden aan het de looptijd, het contract te ontbinden maar dat wil je niet. Prima naturlijk, maar dan loopt de facturatie ook door.  Het niet betalen van facturen leidt tot afsluiting van de dienst. Dan heb je helemaal geen verbinding meer maar wel allerlei gezeur.

Je test om met een simswap te werken is natuurlijk wel een goed idee, wie weet werpt het een nieuw licht op deze zaak.


  • Auteur
  • is een King Poster
  • 41 reacties
  • 17 juli 2024

Beste Eric, wat fijn dat jij er ook wat van kan vinden. Het is alleen wel jammer dat je de feiten niet kent, en dus een aanname doet die niet juist is.

 

Het ontbinden is aangeboden omdat ik contract vrij ben, en niet omdat Odido mij nu tegemoet wil komen. dit is je eigen invulling.

 

Daarnaast gaat het steeds 2 jaar helemaal goed, maar daarna is het dikke ellende. Twee jaar geleden zelfde klachten, en na nieuw hardware werkt het weer twee jaar perfect!!!

Wij hebben 4G voor thuis nu ruim 4 jaar en als de hardware werkt is het perfect!!

 

Het is zo jammer dat niemand van Odido met een oplossing komt of echt de moeite neemt. Wel heb ik een telefoontje gehad, maar ook daar geen oplossing geboden of het willen uitsluiten van o.a. de hardware. Dit moet je zelf maar uitzoeken.

Het blijkt nu na testen wederom de hardware te zijn, dus ook dit staat los van je schrijven Eric over garanties van de aangeboden dienst. Je bent het vast met mij eens dat het niet erg professioneel is dat de klant dit zelf maar moet uitzoeken toch?

 

kortom Odido de door jullie geleverde hardware is net als twee jaar geleden weer stuk.

De te verwachten levensduur lijkt mij bij lange na niet behaald. Mocht dit wel zo zijn volgens Odido, dan zou dit bij het aangaan van een abonnement ook duidelijk moeten worden weergegeven.

Het is niet goedkoop €336,- voor de set die je nodig hebt voor extra snel 4G internet.

Dit is een kwestie van een ondeugdelijk product.

Ondeugdelijk product 

Als een product niet deugt, heb je recht op gratis reparatie, een nieuw product of teruggave van uw geld.

Maar goed, ik heb het hele gebeuren uit handen gegeven. Ik blijf niet bellen en afwachten.

Ik wilde alleen bij Eric aangeven dat het niet zo in elkaar steekt als dat hij heeft aangenomen.

Het is vast goed bedoeld Eric, maar het geeft alleen maar meer frustratie.

 

 


  • Auteur
  • is een King Poster
  • 41 reacties
  • 19 april 2025

Goedenavond,

9 maanden ging het goed na de geboden oplossing!! Dat waren fijne maanden met prima internet door een nieuwe sim en een nieuw modem + buitenantenne. Echter gaat het nu weer precies zo als toen. We hebben 0,24 aan download snelheid wat normaal ruim 90 is. We weten niet meer wat te doen. In 3 jaar tijd elk jaar de zelfde problemen. En ik zie dat 4g voor thuis niet meer te leveren is, maar dat jullie nu 5G voor thuis hebben.

Dit is nog goedkoper ook?

We hebben 2 4g voor thuis abonnementen. Wellicht alles naar 5G omzetten?

Ik kom graag telefonisch met een specialist in contact. Mijn nummer is bekend in het systeem. Mijn nummer eindigd op 91130

 

Vriendelijke groeten K. OTTEN


eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 8983 reacties
  • 19 april 2025

Je kunt de postcode check doen voor een 5G klik en klaar abonnement. Als de 3.5 ghz frequentie bij jou te ontvangen is kun je het abonnement met router aanschaffen.  Het komt als maandelijks opzegbaar abonnement,  dus je zit er niet lang aan vast.


  • Auteur
  • is een King Poster
  • 41 reacties
  • 19 april 2025

Beste Eric, dat snap ik allemaal wel.

 

Maar je wil niet weten wat voor ellende wij hebben gehad 3 jaar lang elk jaar opnieuw!

Nu 4 abonnement van Odido, dus verwacht wat service en begrip van Odido.

Een goed voorstel b.v.

 


eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 8983 reacties
  • 19 april 2025

Als je een mobiel abonnement hebt dan is klik en klaar €20,- per maand inclusief de 5G router en maandelijks opzegbaar. Daar kan denk ik niet nog meer van af. Maar mocht je dat toch willen bespreken kan dat alleen met de telefonische klantenservice op 0800-0092. Moderators kunnen geen sales activiteiten doen. 


  • Auteur
  • is een King Poster
  • 41 reacties
  • 19 april 2025

Marciano, kan mij in contact brengen met de dame die beslissingsbevoegdheid heeft van de vorige keer. Daar gaat het mij om. Bedankt voor je bericht, maar dat is de weg die ik graag wil bewandelen.


Marciano van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Goedemorgen, fijn om te lezen dat het de afgelopen 9 maanden goed ging. Minder dat je verbinding nu weer omlaag is, maar fijn dat je al op de hoogte bent van Klik&Klaar. Dit lijkt me een perfect alternatief. Mijn collega die je eerder hebt gesproken is van de technische dienst en kan net als ik geen beloftes doen qua korting en verkoop. Anders had ik het graag zelf voor je geregeld of doorgezet. Hiervoor moet ik je inderdaad vragen om te bellen met mijn collega's op 0800-0092. Ik kan niks beloven, maar wellicht kunnen ze je iets moois aanbieden. Klik&Klaar is inderdaad maandelijks opzegbaar en ik raad aan om het eerst te bestellen om te kijken of het iets voor je is, voordat je je huidige abonnement opzegt! Laat je het me weten als je contact hebt gehad met mijn collega's? Ik ben erg benieuwd! 😊


  • Auteur
  • is een King Poster
  • 41 reacties
  • 22 april 2025

Goedemorgen,

 

Ik heb het probleem zelf opgelost door een nieuwe simkaart te halen in de Odido Shop.

Na het vervangen van deze kaart werkt alles weer prima.

Kortom de buitenunit moet om de 9 maanden een nieuwe simkaart krijgen, dan werkt alles weer zoals het moet. Het lijkt er op dat de unit de kaart zelf beschadigd ofzo.

Maar goed, het werkt weer.


Marciano van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Goedemorgen, superfijn dat je dit hebt weten op te lossen met een nieuwe simkaart. Wat apart dat het na 9 maanden zo lijkt te zijn, houd het de komende maanden zeker in de gaten en ik ben erg benieuwd hoe het over 9 maanden zal zijn. Bedankt voor het laten weten!


  • Auteur
  • is een King Poster
  • 41 reacties
  • 23 april 2025

Goedemorgen Marciano,

 

Nou ik was te voorbarig. Het probleem is niet opgelost.

Het probleem is er toch weer.

De verbinding schiet heen en weer tussen vol 104 megabits per seconde tot bijna niets met 1,2 megabits per seconde. Het is dus niet stabiel.

De vorige keer hebben we het probleem opgelost met een nieuwe simkaart, en dat werkte perfect. Vandaar dat ik een nieuwe kaart heb gehaald en het leek even goed te zijn. Maar dat is het dus niet.

:(


Marciano van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Goedemiddag K, niet fijn dat de verbinding toch weer onstabiel is. Ik wil het graag nogmaals voor je laten onderzoeken. Ik ben alleen bang dat mijn collega's op hetzelfde uit zullen komen. Is Klik&Klaar wellicht een optie om te proberen? Ik laat het alsnog graag onderzoeken als je wil. Zet je voor mij je volledige naam, klantnummer, geboortedatum, postcode + husnummer en de laatste 4 cijfers van je IBAN in je profiel? Als je voor mij ook weer 3 voorbeelden (adres, datum en tijdstip) wil verzamelen (screenshots) van de onstabiele verbinding, dan kan ik die meteen meesturen voor mijn collega's om te onderzoeken!


Reageer


Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen