Skip to main content
Beantwoord

Zyxel router zendt ongeldige landcode EU uit


  • is een Master Poster
  • 11 reacties

Mijn Zyxel router zendt landcode EU uit in plaats van NL. Diverse apparaten kunnen hier niet mee omgaan omdat EU niet als zodanig voorkomt in de regulatory database die gebruikt wordt om te controleren welke kanalen en welke tx power wettelijk toegestaan zijn.

Is er een manier om dit op te lossen?

Beste antwoord door Jason van Odido

Hoi @marsmol, dat probleem kan snel getackeld worden! Ik meen me te heugen dat onze topper @Pieter_B hier een prachtige workaround/fix voor geschreven heeft, ik zoek ‘em er eventjes bij:

In bovenstaand topic kun je als het goed is de juiste oplossing vinden, houd me op de hoogte alsjeblieft en geef het zeker aan indien ik je kan helpen! 

Bekijk origineel
Er kunnen geen reacties meer worden geplaatst op dit onderwerp.

10 reacties

Jason van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+16
  • Community Manager
  • 10768 reacties
  • Antwoord
  • 12 januari 2022

Hoi @marsmol, dat probleem kan snel getackeld worden! Ik meen me te heugen dat onze topper @Pieter_B hier een prachtige workaround/fix voor geschreven heeft, ik zoek ‘em er eventjes bij:

In bovenstaand topic kun je als het goed is de juiste oplossing vinden, houd me op de hoogte alsjeblieft en geef het zeker aan indien ik je kan helpen! 


  • Auteur
  • is een Master Poster
  • 11 reacties
  • 12 januari 2022

Ja, @Jason dat had ik al geprobeerd. Helaas is het backup bestand tegenwoordig encrypted, dus die workaround gaat helaas niet meer werken.

 

Ik vrees dat T-Mobile dit toch echt voor me moet gaan oplossen.

Of zoals @Pieter_B het zegt 

The only real solution is to locate the offending wireless router and either change its country code or replace it with a router that’s properly configured to operate in your current country.

 

Was het een andere landcode, dan kon ik nog mijn devices op die landcode zetten, maar EU is al jaren geen code meer in de regulatory database.

 

Het is dat ik ook vaste telefoon afneem, anders was die Zyxel router al lang vervangen door een fatsoenlijk exemplaar.


Jason van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+16
  • Community Manager
  • 10768 reacties
  • 13 januari 2022

Aah check, pardon dat had ik nog niet helemaal begrepen! We hebben jouw topic neergelegd bij één van onze zeer deskundige product-specialisten en komen hier nog op terug zodat ook jij hiermee geholpen wordt, sorry voor het ongemak! @marsmol 


  • Auteur
  • is een Master Poster
  • 11 reacties
  • 13 januari 2022

Dank @Jason, ik hoor het graag.


sublimerote

Hoe/waar kun je zien welke landcode de Zyxel router uitstuurt?


  • Auteur
  • is een Master Poster
  • 11 reacties
  • 13 januari 2022

O.a. via Linux command line (op een eigen Linux device) sudo iw dev wlan0 scan, waarbij je wlan0 moet vervangen door de actieve wifi interface van je Linux device (te vinden met ifconfig commando.)

Er zijn vast ook Network Diagnostics tools voor.


sublimerote

Oh, dit speelt alleen voor WiFi?

Excuses voor het hier aanhaken dan. Ik heb WiFi uitstaan op de Zyxel router, maar gebruik de WiFi van mijn eigen router die bedraad aan de Zyxel hangt (in een DMZ).

Ik ben nou ook wel benieuwd wat mijn eigen router doet, maar `iw` lijkt niet beschikbaar in macOS en Raspberry Pi OS (misschien kan ik later een keer Ubuntu booten op mijn PC).


  • Auteur
  • is een Master Poster
  • 11 reacties
  • 13 januari 2022

Op raspberry pi zou iw beschikbaar moeten zijn (of in elk geval te installeren).

Het geldt ook voor ethernet, in dat geval is de interface waarschijnlijk eth0. Weet zo even niet hoe je het dan het makkelijkst controleert. Of nee wacht... dan heb je natuurlijk niet te maken met wifi regulations.


sublimerote

Oh, het moet als root (had over `sudo` heen gelezen...).

Voor mijn eigen router is het Duitsland:

Country: DE	Environment: Indoor/Outdoor

Ik zie echter ook diverse ARRIS Group Inc. modems (van Ziggo) die ook EU gebruiken:

Country: EU	Environment: Indoor/Outdoor

 


Sander
  • Oud-Moderator
  • 3815 reacties
  • 19 januari 2022

Hi @marsmol,

 

Ik heb nog geen antwoord mogen ontvangen. Ik ga eens proberen of ik nog iemand kan vinden die hier iets zinnigs over kan (lees: ik kan dat niet :wink: ). 

 

To be continued!


Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen