Skip to main content

Beste,

Ik stuur deze mail naar aanleiding van ons telefonisch contact.

Zojuist hebben wij gesproken over de verbindingsproblemen met jouw Enphase Gateway (zonnepanelen).
Wanneer het lampje op de Gateway naast het telefoon icoontje groen brand zou je hem moeten kunnen vinden tussen de beschikbare wifi netwerken.
Jij meldde echter dat dit niet het geval is.

Wanneer de Gateway niet zichtbaar wordt in de lijst met beschikbare wifi netwerken dan geeft dit een probleem met de firewall aan.
Wij raden daarom aan om contact op te nemen met jouw internet provider om dit probleem te verhelpen.

Ik vertrouw er op je zo voldoende te hebben geïnformeerd.
Mocht je nog verdere vragen hebben dan help ik je hier graag mee verder.

hoi @Gebruiker29384 ,

Wat een raar antwoord van Engphase.. Ik heb dezelfde gateway en deze heb ik bekabeld aan de router gekoppeld en dat werkt prima.

Maar er zit in de Zyxel router echt geen firewall, dus dat antwoord van de helpdesk slaat nergens op.


@eric  Ik had de enphase gekoppeld via de wifi en dat werkt prima. Tot dat ik plotseling vandaag geen verbinding meer kon maken. 


Ok, nou er is niet per vandaag een firewall in de router bijgekomen.  Dus het antwoord van Engphase klopt niet. 


Zelfde probleem hier, na overgang naar Odiddo.

met router van Ziggo en Fiber NL geen problemen afgelopen 4 jaar.

 

is er ergens een oplossing te vinden?

 

groet,

John


@John70 Ik heb zojuist in een ander topic gereageerd op jouw vraag: router houdt modem zonnepanelen tegen te verbinden met server | Odido community

Spreek ik je daar verder?


Reageer