Beantwoord

wifi punten

  • 29 April 2024
  • 23 reacties
  • 108 Bekeken

Ik ben het spoor echt bijster met de wifi punten!

2 weken terug 2 wifi punten ontvangen, de WAP6807. Verbinden met de Zyxel T50 lukt niet. Krijg steeds de melding,  kan niet verbinden. Vorige week opnieuw gebeld, er zouden betere wifi punten zijn, dus die kreeg ik opgestuurd. Echter kreeg ik weer de WAP6807. Verbinden lukt opnieuw niet. Vandaag maar weer gebeld, adviseur zegt nu dat de wifi punten niet gaan werken omdat we geen glasvezel hebben. Nu 2 dozen met 2 wifi punten in huis, maar werken ho maar. Iemand de gouden tip?

icon

Beste antwoord door Chant84 8 May 2024, 21:30

Bekijk origineel

23 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Chant84, welkom op onze Community!

Ik ben blij om te zien dat je via deze weg contact met ons opneemt. Allereerst ben ik benieuwd wat er precies misgaat met de wifipunten en hoe je ze verbind met het modem.

Daarnaast wil ik eigenlijk ook je huidige wifipunten opzeggen en je huidige modem omruilen voor de T-54. Eerst dienen de oude wifipunten hiervoor bij ons retour en afgemeld in ons systeem te zijn voordat ik dit in gang kan zetten. Daarna, als de nieuwe wifipunten ook retour en afgemeld zijn kan ik je nieuwe wifipunten gaan opsturen. Dit zal de WX5600 dan worden. Deze werkt niet met de T-50 maar alleen met de T-54 of hoger. Omdat je op DSL zit kan ik je alleen een T-54 opsturen omdat deze nog een DSL-ingang heeft.

Bedankt voor je reactie Tommie.

Ik volg het instructieboekje dat er bij zit. Dus de wifi punten aansluiten op het stroom, de gele kabel verbinden met de Zyxel en dan een aantal uur wachten.  Daarna de gele kabel eruit halen en het wifipunt elders aansluiten in het huis, tot nu toe alleen maar in dezelfde ruimte geprobeerd.

De oude wifi punten zal ik vandaag retour sturen. Moet ik daarvoor nog iets regelen zelf?

Reputatie 7
Badge +9

Welke lampjes beginnen te branden en welke niet als je het wifipunt ergens anders neerzet @Chant84

Nee, zodra de wifipunten verwerkt zijn in mijn systeem kan ik alles voor je in gang zetten. Als het goed is heb je een e-mail ontvangen met de retourinstructies voor de wifipunten! 

De 1e en 3e branden goed groen, de 2e heel licht groen. Bij het verbinden geeft hij steeds aan 'kan niet verbinden'.

Reputatie 7
Badge +9

Dat komt omdat je de 2,4 en 5 GHz frequenties hebt losgekoppelt @Chant84. Je dient bandsteering aan te hebben voor de wifipunten om te werken. Ze werken namelijk met een Mesh systeem, dit zorgt ervoor dat het modem en wifipunten ervoor zorgen dat je apparaten met de sterkste frequentie verbinding maakt. Als je dit aanzet dat zul je een verbinding moeten krijgen! 

En hoe doe ik dat?

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Chant84, ik wilde het voor je aanzetten, echter zie ik dat dit al gebeurd is. Is het nu wel gelukt om verbinding te krijgen? 

 

 

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Chant84, er lijkt iets niet goed te gaan met de installatie van het wifipunt. Het wifipunt moet namelijk geen eigen SSID laten zien maar je moet alleen die van het modem zien. Zou je eens een factory reset willen uitvoeren op het modem en wifipunten en dan de installatie zorgvuldig doorlopen. Desnoods via onze website waar je er doorheen geloodst wordt. Let goed op de lampjes van het wifipunt!

Een factory reset kan door middel van het pinnetje achterop ingedrukt houden.

Op zowel de router als het wifipunt al meerdere malen een reset uitgevoerd maar hij blijft het wifipunt toch aangeven bij beschikbare netwerken. De gele stekker ook in meerdere lanpoorten van de router geprobeerd. 

 

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Chant84 waarom heb je het gastnetwerk ingeschakeld als ik dat vragen mag? Heb je alle stappen zorgvuldig doorlopen? Als je het wifipunt bedraad aansluit, dan werkt hij wel gewoon? Er gaat toch iets niet goed met de installatie lijkt wel. Het SSID komt namelijk alleen voor als Bandsteering niet aanstaat of werkt. 

Opnieuw geprobeerd met de handleiding van de website. Op foto 2 brand het middelste lampje heel licht groen. Weer wordt bij netwerken de Zyxel aangegeven.  

 

Reputatie 7
Badge +9

Kan je het modem resetten @Chant84? Je hebt EasyMesh uitstaan. Zit dan niet aan de instellingen en koppel het wifipunt. Dan moet het werken! 

 

Reset Zyxel T-50

1. Druk met een tandenstoker of paperclip de factory reset in (naast de powerknop aan de linkerkant van de achterkant). Houd deze ingedrukt totdat alle lampjes, behalve het powerlampje, uitgaan.
2. Laat de factory reset na tien seconden weer los. Alle instellingen van het modem zijn nu hersteld naar de fabriekswaarden.
3. Check of het modem weer verbinding heeft, dit kan drie minuten duren. Op de sticker op het modem staan de username en het wachtwoord waarmee je kunt inloggen op het modem.

Precies alles zo gedaan en toch geeft hij weer de Zyxel aan.

 

Reputatie 7
Badge +4

Precies alles zo gedaan en toch geeft hij weer de Zyxel aan.

 

Kan je de Wifi punten bedraad aangesloten laten staan. Dan kunnen we op afstand kijken waarom het niet helemaal lekker wilt werken. 

Wifipunten zijn bedraad aangesloten. 

Heb ik zojuist gedaan.

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Chant84, we zien er maar 1 aangesloten. Zou je de andere ook nog willen aansluiten? 

Eentje was er idd niet aan. Nu wel.

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Chant84, we hebben het voor je opgelost. Ook hebben we ze draadloos getest door de Lan poorten waar ze in zitten uit te schakelen. Je kunt de wifipunten nu loskoppelen en draadloos neerzetten op de juiste plek! 

Hi @Chant84, we hebben het voor je opgelost. Ook hebben we ze draadloos getest door de Lan poorten waar ze in zitten uit te schakelen. Je kunt de wifipunten nu loskoppelen en draadloos neerzetten op de juiste plek! 

 

Het werkt! Heel fijn. Bedankt 

Reputatie 7
Badge +9

Super, geen dank @Chant84. Fijne hemelvaart! 

Reageer