Skip to main content

Volledig uitschakelen wifi

• is een nieuwe Poster
  • 3 reacties

Zijn alle wifi signalen van de Odido router uit te zetten door de klant? Heb thuis een eigen Unify netwerk bekabeld aangesloten en bij mijn huidige provider ziggo wordt een zeer sterk wifi signaal uitgezonden wat niet door de klant uitgezet kan worden (naast de standaard 2,4 en 5 gHz wat wel uitgezet kan worden), dit is voor passerende ziggo klanten buiten. 
Ben op zoek naar een provider waar dit niet het geval is.
Mvg Karin Spaan

Uitgelichte reactie

12 maart 2025

Ja, het is mogelijk om het wifi van de Zyxel router van Odido helemaal uit te schakelen. Er is verder geen “hotspot” service zoals bij Ziggo aanwezig op de routers (die altijd aan blijft staan). (Overigens kun je dit bij Ziggo ook uitzetten, maar dan ‘mag’ je zelf ook geen gebruik meer maken van andere hotspots bij andere).

Verder kan het ook handig zijn wanneer je bij Odido komt om de Unify router direct aan de ONT/glasvezelbox te hangen (met VLAN 300). Op die manier heb je de hele Zyxel router niet nodig (en kun je die opbergen voor het geval er problemen zijn en Odido die moet uitzoeken).

6 reacties

rvk01
Forum|alt.badge.img+3
  • is een legendarische user
  • 1129 reacties
  • 12 maart 2025

Ja, het is mogelijk om het wifi van de Zyxel router van Odido helemaal uit te schakelen. Er is verder geen “hotspot” service zoals bij Ziggo aanwezig op de routers (die altijd aan blijft staan). (Overigens kun je dit bij Ziggo ook uitzetten, maar dan ‘mag’ je zelf ook geen gebruik meer maken van andere hotspots bij andere).

Verder kan het ook handig zijn wanneer je bij Odido komt om de Unify router direct aan de ONT/glasvezelbox te hangen (met VLAN 300). Op die manier heb je de hele Zyxel router niet nodig (en kun je die opbergen voor het geval er problemen zijn en Odido die moet uitzoeken).

• Auteur
  • is een nieuwe Poster
  • 3 reacties
  • 12 maart 2025

Bedankt voor de info. ‘Vroeger’ kon dat inderdaad bij ziggo, dat hadden we voorheen inderdaad gedaan. Nu zend de router naast mijn gecodeerde kanalen ook een ongecodeerd kanaal uit. Ziggo medewerker zegt dat dit altijd zo was en dat je deze nooit uit kon zetten. Werkt er nog niet zolang denk ik. 
klinkt als toepasbaar voor mij. 👍

rvk01
Forum|alt.badge.img+3
  • 1129 reacties
  • 12 maart 2025

Kun je dat echt niet meer uitzetten via Mijn Ziggo?

https://www.wifispotsuitzetten.nl/wifispots-uitzetten/

Raar. Maar goed, je kunt de modem bij Ziggo ook in bridge zetten (dat zou tegenwoordig ook wel via app kunnen en anders via de helpdesk). Dan zou het hele wifispots gebeuren ook niet meer aan mogen staan.

En zeker met een Unify router erachter zou ik dat wel doen. Ook bij Odido zou ik er dan voor kiezen om de standaard router er tussenuit te halen, dan heb je hetzelfde als 'bridge'.

• Auteur
  • is een nieuwe Poster
  • 3 reacties
  • 12 maart 2025

Als ik de bridge uit zet zouden 3 van de 4 lan-poorten niet meer werken volgend ziggo. Dan heb ik het probleem dat ik moet kiezen om of mijn router daarop aan te sluiten, of mijn Ziggo next, deze werkt alleen volledig via de Ziggo lan-poort en niet via de unify router weet ik uit ervaring. 
Ben een leek in dit internet gebeuren, maar doe mijn best. 

rvk01
Forum|alt.badge.img+3
  • 1129 reacties
  • 12 maart 2025

Het lijkt mij sterk dat dat niet zou werken. Er zijn genoeg mensen met een UniFi router en modem in bridge. Maar goed, dat lijkt me meer iets voor support op de Ziggo community site 😉

Ook de vraag om hotspot uit te zetten zou je daar kunnen stellen. Lijkt me dat dat echt nog wel mogelijk moet kunnen zijn (moeten alleen in de app of alleen via mijn ziggo?). Nieuwere modems schijnen dit ook niet meer te hebben (ze gaan dat uitfaseren denk ik).

https://community.ziggo.nl/t5/Internet/Ziggo-WifiSpot-niet-meer-beschikbaar-uitgezonden-bij-Sagemcom/td-p/1443802

• Auteur
  • is een nieuwe Poster
  • 3 reacties
  • 12 maart 2025

Kan de bridge inderdaad via de app uitzetten. 
maar wil eerlijk gezegd van ziggo af ivm kosten en andere problemen.  
Vandaar mijn vraag hier hoe het bij Odido zit. Mijn vraag daarover is beantwoord. Bedankt daarvoor. 
nu opzoek naar het juiste abonnement. 

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen