Skip to main content
Beantwoord

Playstation 5 ziet wifi niet

Hey,

Mijn dochter probeert de PlayStation 5 te verbinden met de Wifi maar helaas ziet de PS5 onze (beide) wifi namen niet. Ik heb een gastennetwerk (2,4) en de standaard (5 en 2,4). 

Ik heb 2 wifipunten (bekabeld) en de wifipunt is in de kamer ernaast. Ik kan deze niet bekabeld verbinden. De PS5 heb ik eenmalig bekabeld in de woonkamer geüpdatet. 

Telefonisch contact met de klantenservice heb ik al gehad en zij had aanpassen gedaan, maar ik kan nog steeds niet verbinden.

Wie ohw wie kan mij verder helpen?

Beste antwoord door Waqqas

Hallo ​@CindylennDS 

Welke modem/router heb je en kan de PlayStation wel netwerken zien van anderen of je mobiele hotspot bijvoorbeeld?

Weet je welke wijzigingen de klantenservice aangebracht hebben?

Bekijk origineel

6 reacties

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 21952 reacties
  • Antwoord
  • 17 mei 2025

Hallo ​@CindylennDS 

Welke modem/router heb je en kan de PlayStation wel netwerken zien van anderen of je mobiele hotspot bijvoorbeeld?

Weet je welke wijzigingen de klantenservice aangebracht hebben?

• Auteur
  • is een nieuwe Poster
  • 3 reacties
  • 17 mei 2025

Hey ​@Waqqas,

De PS ziet wel 3 of 4 andere verbindingen. Verbinden met hotspot van telefoon werkt ook.

Ik heb (volgens mij) de Zyxel EX5601-T1. Dit zie ik in ieder geval als ik inlog. De versterkers heb ik ook van Odido.

Ze zei het aanpassen van Wp3 en iets aan de kanaal veranderd van mijn gastnetwerk.

Ishana van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+4
  • Moderator | Internet + TV
  • 2433 reacties
  • 18 mei 2025

Hoi ​@CindylennDS, ik wil graag ervoor zorgen dat jullie hier zorgeloos van kunnen genieten! 😊 Ik heb alleen een ander rekeningnummer staan. Zou je de laatste vier cijfers hiervan in je profiel willen plaatsen? Dan kan ik direct voor je aan de slag! 

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 21952 reacties
  • 18 mei 2025

@CindylennDS 

Wel raar, andere apparaten hebben geen problemen met verbinden?

De Playstation 5 heeft ondersteuning voor WiFi 6 dus daar zou het ook niet aan moeten liggen. Je bedoelt WPA3 is gewijzigd naar WPA2?

Volgens mij ervaren andere mensen met een PlayStation 5 geen peoblemen met het verbinden.

• Auteur
  • is een nieuwe Poster
  • 3 reacties
  • 18 mei 2025

Hey @Ishana van Odido,

Ik heb al meerdere keer mijn IBAN aangepast (ook via de app). Dat IBAN heb ik al ruimte tijd niet, eindigt in ieder geval op 6941. Aangezien de wijziging telkens niet verwerkt wordt (weet niet waarom), zet ik niet in mijn profiel een IBAN welke niet bestaat. De betaling doe ik (voor al mijn producten) met de ingevoerde IBAN. 

• Auteur
  • is een nieuwe Poster
  • 3 reacties
  • 18 mei 2025

@Waqqas 

Alle andere producten ervaren geen problemen. Bij het scannen naar netwerken, vindt de PS mijn eigen netwerk niet. Deze is dus niet in de lijst met beschikbare netwerken. 

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen