Skip to main content

Hallo,

Ik heb in heel het huis wifi/ bekabeld internet, maar sinds 2 dagen krijgt de PS5 geen verbinding meer met de Wifi en via de kabel liggen de down- en uploadsnelheid extreem laag (zo laag dat gamen niet kan). 

Ik heb even een testje gedaan met de Wifi van de buren en dat werkt wel gewoon. Hoe kan dit opgelost worden?

Naar welk e-mailadres stuur je het op @Jerrol


@Tommie van Odido Het is het klachtenformulier op jullie website. 


@Tommie van Odido 

Ik deel mijn ervaringen sinds 5 juli ook op Trustpilot, dus dan kun je daar een soort van samenvatting lezen. Vrij uitgebreid trouwens. 


En weer al 4 dagen geen reactie. Wat een organisatie zeg. Schandalig. 


Hey @Jerrol, zou je anders de verstuurde mails hier willen delen met mij? Dan kan ik kijken wat ik voor je kan doen! 


@Tommie van Odido 

Dat kan zeker. Onderstaande zijn dus de klachtenformulieren, maar ik ga ervanuit dat je sowieso in de logs kunt kijken om het aantal telefoontjes met jullie en de netbeheerder te checken. Het reikt namelijk veel verder dan enkel onderstaande formulieren. Wat van de zotte is, aangezien het al flinke lappen tekst zijn. 

Datum: 2024-07-10 08:24:35:

  • Onderwerp van je vraag: Ik ervaar een probleem met Internet - ConsumentInternet
  • Je bericht aan Odido: Ik ervaar sinds 21 JUNI problemen met mijn internet en heb sinds 24 juni structureel geen internet. DAT IS ONDERTUSSEN 17 DAGEN!!!! Ik heb inmiddels ongeveer 15 keer telefonisch contact gehad, er zijn monteurs langs geweest van Guidion (4x) en ODF (2x), maar het probleem is NOG STEEDS NIET VERHOLPEN. Jullie klantenservice kan nooit een update geven, maar enkel opnoemen wat ik al weet. Daarnaast wordt de oorzaak altijd verschoven naar Guidion of ODF. Kan zijn dat daar de oorzaak ligt, maar ik ben klant bij jullie. Het is absoluut onacceptabel dat jullie hierin niet de leiding nemen en mij maar elke keer van het kastje naar de muur sturen. Er is nooit opvolging, er is nul empathisch vermogen en nul initiatief. Ik heb al zo vaak gehoord dat ik mailtjes met updates moet afwachten. Los het gewoon eindelijk eens op. Een greep uit jullie reacties:
    “Het ligt bij de netbeheerder, wij kunnen er niets aan doen.”
    - “Je krijgt vanzelf een mail met een update dat het verholpen is.”
    - “Het wordt morgen verholpen, dan werkt het weer”. (niet dus)
    - “Mijn collega’s hadden niet moeten beloven dat het morgen weer werkt. Het ligt namelijk bij de netbeheerder.”
    - “Oh haha het is al 4 juli inderdaad, het had al moeten werken haha!” (Super grappig inderdaad)
    - “We hebben slechte reviews, omdat mensen juist dat online zetten. De cijfers van tevreden mensen zijn veel hoger, maar die komen niet in de media.” (Ok bedankt, good for you, ik wil ook graag bij de tevreden mensen horen)
    Op het moment van schrijven sta ik weer in de wacht van jullie, het is ondertussen 10 JULI. Ik kreeg zojuist te horen dat er een een reparatie gepland staat voor 15 (VIJFTIEN) JULI. In welke wereld kunnen jullie dat in hemelsnaam accepteren!?!?! Ik weet dat er in onze wijk meerdere huizen zijn met dit probleem, maar jullie doen gewoon helemaal niks. De klantenservice lost niks op, dat is enkel pappen en nathouden. Ik ben sinds maart klant bij jullie en ik kan me niet herinneren dat ik ooit ergens zoveel spijt van heb gehad. Wat een waardeloze organisatie. Om niet voor de zoveelste keer alles opnieuw te moeten te typen, deel ik hieronder het verloop van deze belachelijk slechte gang van zaken middels reviews die ik heb geschreven:
    Mocht je erover nadenken om over te stappen naar Odido, dan raad ik dat af. Ik heb sinds 21 juni klachten. Die dag voor het eerst internet eruit. Kan een keer gebeuren (bleek uiteindelijk de hele wijk) en het weekend was het hersteld.
    In de middag van 24 juni opnieuw geen internet en dat is tot op heden nog steeds het geval. Ik ben ondertussen een speelbal tussen Odido en de netbeheerder, maar mijn overeenkomst is met Odido, dus die zijn voor mij verantwoordelijk. Ik krijg echter elke keer terug:
    - “Het ligt bij de netbeheerder, wij kunnen er niets aan doen.”
    - “Je krijgt vanzelf een mail met een update dat het verholpen is.”
    - “Het wordt morgen verholpen, dan werkt het weer”. (niet dus)
    - “Mijn collega’s hadden niet moeten beloven dat het morgen weer werkt. Het ligt namelijk bij de netbeheerder.”
    - “Oh haha het is al 4 juli inderdaad, het had al moeten werken haha!” (Super grappig inderdaad)
    - “We hebben slechte reviews, omdat mensen juist dat online zetten. De cijfers van tevreden mensen zijn veel hoger, maar die komen niet in de media.” (Ok bedankt, good for you, ik wil ook graag bij de tevreden mensen horen)
    Ik heb vanaf 24 juni elke werkdag moeten bellen en heb op 4 juli (zojuist) te horen gekregen dat het eigenlijk geen nut heeft. Vanochtend had ik voor het eerst het gevoel dat een medewerker (Thijs) echt zijn best wilde doen om me te helpen. Afgesproken dat ik hem de middag terug zou bellen voor een update. Vervolgens kreeg ik zijn collega aan de lijn die beloofde dat hij me vandaag zou terug bellen, maar dat is niet meer gebeurd.
    Mijn ervaring is dus dat de klantenservice niet veel meer kan doen dan pappen en nat houden. Daarnaast veel beloftes die niet worden nagekomen. Zeg dan liever gewoon eerlijk waar het op staat. De communicatie tussen Odido en de netbeheerder is mijn inziens cruciaal, maar is overduidelijk zwaar onvoldoende. Na een stuk of 13 telefoontjes, en nog steeds geen werkend internet of uitzicht op een oplossing, rest mij niks anders dan mijn verhaal hier te delen, zodat andere consumenten niet hetzelfde overkomen. Bij het aangeven dat ik erover nadenk toch maar weer over te stappen (ik zit pas sinds maart bij Odido), werd er uiteraard wel even gewezen op de afkoopsom die ik dan moet betalen. Begrijpelijk, maar je had het in deze situatie niet perse hoeven benoemen.
    @Odido; Mochten jullie hierop reageren en om mijn gegevens vragen. Ik ben dus die jongen die sinds 21 juni dit jaar vrijwel dagelijks zijn gegevens heeft gegeven en nog zonder internet zit. Ik hoop voor alle andere Odido leden dat ik de enige ben en dat jullie me zo kunnen vinden.

    Ze beginnen elke keer als je belt trouwens hun keuze menu met “We zijn er voor je!” Zoals jullie begrijpen uit mijn eerdere review is dat in de verste verte niet het geval. Wat ik verder vergeten was te vertellen, is dat ze als tijdelijke oplossing een code hebben voor onbeperkt internet. Dan moet je wel eerst naar de winkel om een Odido simkaart te halen en daarnaast moet je thuis een oude telefoon hebben liggen waar die simkaart in kan. Maar hey, ze zijn er voor je! De code voor 7 dagen onbeperkt internet geeft je dan een telefoon die je als hotspot kunt gebruiken. Dan maak je meteen kennis met de kwaliteit van het internet, want de verbinding ligt er heel vaak uit en de kwaliteit is ronduit slecht. TV kijken kan sowieso niet via een hotspot, dus je kunt enkel apps gebruiken. De beeldkwaliteit is ronduit slecht, je kunt regelmatig de pixels tellen. Daarnaast hapert het beeld heel vaak. Helemaal waardeloos natuurlijk nu het EK bezig is. De buren juichen ongeveer een minuut eerder. Maar hey, ze zijn er voor je! Dus nogmaals voor een ieder die wilt/moet overstappen naar een andere provider en Odido overweegt: NIET DOEN!
    - “Het is druk, het kan even duren voor je geholpen wordt”. Dit is alle keren dat ik de afgelopen weken heb gebeld het geval geweest. Krijgen jullie zoveel klachten?
    - De chatbot voor postcode, huisnummer en korte omschrijving doet niks, want daarna mag je het nog een keer allemaal vertellen. Niet eens 1 uitzondering.
    - “Helaas is de wachttijd bij onze klantenservice langer dan je van ons gewend bent. We adviseren je op een later moment terug te bellen.” Ook deze zin is zonder uitzondering altijd benoemd. Dat duidt op onderbezetting of veel te veel klachten.
    - Ik heb de afgelopen weken zo’n 15 keer telefonisch contact gehad en er zijn verschillende monteurs langs geweest. Geen enkele keer is er daarna opvolging gekomen vanuit Odido. Je hebt een klant (en in deze wijk alleen al meerdere klanten) die inmiddels bijna drie weken zonder internet zit. Als je echt om je klanten geeft, dan zorg je toch dat je hier achteraan zit? Als er dan derden bij betrokken zijn (netbeheerder, etc) dan ga je daar toch achteraan? Je kunt het niet maken om achterover te hangen en de klanten constant maar van het kastje naar de muur te sturen.
    - De klantenservice medewerkers kunnen je, zonder een enkele uitzondering, niet helpen. Enkel vertellen wat je al weet (sinds welke datum, welke tickets er zijn, wat er niet is gerepareerd, etc). Enig empathisch vermogen is wel nodig, maar een aantal keer is er zelfs lacherig gereageerd. Laatste keer op 5 juli, met de mededeling dat ze het op 9 juli komen verhelpen. Je raadt het al; op 9 juli is het OPNIEUW NIET VERHOLPEN.
    - Om andere consumenten te behoeden voor Odido, heb ik op verschillende sites uitgebreide reviews achtergelaten over het verloop van dit proces, zo ook hier.
    - Ik heb drie maanden geleden de overstap gemaakt naar Odido vanwege de prijs. Vergeleken met de vorige provider scheelt het ons op jaarbasis iets meer dan €400,00. Alle tijd en energie die het de afgelopen weken heeft gekost, in combinatie met de onkunde en constante miscommunicatie aan de kant van Odido, maken dat ik HONDERDDUIZENDMAAL liever €400,00 meer had betaald bij elke andere provider. Al vergoeden ze nu het volledige contractjaar, dan nog verandert dat onze mening over Odido niet meer. En we zullen niet schromen dat zoveel mogelijk te delen.

    Zojuist opgehangen met jullie collega en hem volledig de wind van voren gegeven over deze gang van zaken. Ik ben VERBIJSTERD dat er gewoon nog steeds geen inzicht kan worden gegeven over wanneer er een oplossing is. Er is momenteel ook een EK bezig. Ik ben een ontzettende voetbalfan en we zien alle wedstrijden nu met vertraging, uitval van internet en de verbinding is om te huilen. Voor mij persoonlijk een absoluut drama tijdens de wedstrijden van oranje. Met een kleine jongen van net 3 maanden zit ergens anders kijken er niet in, dus met jullie absolute onkunde, het niet nemen van verantwoordelijkheid & schandalige communicatie hebben jullie het kijkplezier voor dit EK volkomen verpest. Ik heb net begrepen dat er een klacht is ingediend (na bijna 3 weken, bizar dat dit daarvoor nooit als klacht is gezien). Dat wordt opgepakt binnen 24 uur, dus de wedstrijd van vanavond wordt weer helemaal waardeloos. JULLIE COLLEGA RESIT VERTELDE ME GISTEROCHTEND DAT HET UITERLIJK VANDAAG VERHOLPEN ZOU ZIJN (EN EIGENLIJK GISTER AL). NUL OPVOLGING. NUL! Jullie slogan “We zijn er voor je” past in de verste verte niet bij jullie bedrijf. Jullie zijn er gewoonweg niet. NOOIT.
    Mijn vriendin werkt bij een groot mediabedrijf en inmiddels komt de stoom bij haar ook uit de oren. We gaan hier iets groots van maken, want elke consument moet worden behoed voor de stap naar Odido.

Datum: 2024-07-15 08:43:24

  • Onderwerp van je vraag: Ik ervaar een probleem met Internet - ConsumentInternet
  • Je bericht aan Odido: Goedemorgen. Het aantal keer (sinds 21 juni) dat ik inmiddels contact heb opgenomen loopt inmiddels richting de 20 en nog steeds hebben jullie niks gedaan. Ik heb net geteld en heb jullie sinds ik geen internet heb 14 keer gebeld. Daarnaast heb ik ook nog 12 keer gebeld met ofwel de netbeheerder ofwel Guidion, want jullie doen gewoon niks.
    Verder heb ik vorige week (10 juli, 09:42 uur) een van jullie medewerkers aan de telefoon heel duidelijk gemaakt hoe waardeloos deze hele gang van zaken is. Hij gaf toen aan met spoed een klacht aan te maken en dat ik binnen 24 uur reactie zou krijgen. Het is in de eerste plaats bizar dat al mijn telefoontjes en pogingen tot contact toen pas werden gezien als klacht, maar het is nog erger dat die belofte de zoveelste leugen is. We zijn inmiddels namelijk 121 uur verder en ik heb nog steeds geen reactie.
    Met alle klachten en telefonische contacten, die naar ik aanneem allemaal worden geregistreerd, heb ik inmiddels een flink dossier opgebouwd. Het is absoluut onwerkelijk en ronduit schandalig hoe jullie omgaan met klanten en hun klachten. Jullie negeren het gewoon. Jullie volgen niks op. Jullie reageren met standaard antwoorden op de reviews die ik, ten einde raad, dan maar op andere platformen plaats. Jullie hebben met absoluut gigantische afstand de aller-slechtste klantenservice die ik ooit heb meegemaakt.

    Onze enige optie is te kiezen voor een tweede internetprovider, ons contract gaat vandaag in. Bedankt voor niks Odido. Jullie zijn er niet voor ons en jullie zijn zo slecht dat we hebben moeten kiezen voor dubbele kosten.

Datum: 2024-07-23 09:14:21

  • Onderwerp van je vraag: Mijn Odido account - ConsumentInternet
  • Je bericht aan Odido: Waarom pakken jullie klachten niet op? Ik zou op 10 juli binnen 24 uur een reactie krijgen. We zijn inmiddels ruim 312 uur verder. Verder is dit het vierde klachtenformulier en ik krijg nooit een inhoudelijke reactie. Waardeloze organisatie.

Datum: 2024-08-26 08:28:06

  • Onderwerp van je vraag: Anders - ConsumentInternet
  • Je bericht aan Odido: Ik wil graag een vergoeding voor alle dagen dat jullie diensten niet hebben gewerkt. Ik heb klachten sinds 21 juni en heb daar ondertussen tientallen malen over gecommuniceerd. Ik heb nooit inhoudelijk reactie gekregen en dit is ondertussen mijn vierde klachtenformulier (naast alle telefoontjes en chats). Bestaat jullie klantenservice wel? Jullie kunnen alle correspondentie terugvinden aan de hand van mijn gegevens.
    Mocht hier binnen 5 werkdagen geen reactie op volgen, dan rest ons niets anders dan over te gaan tot in gebreke stelling.

Bedankt voor het delen @Jerrol. Ik ga de vergoeding voor je in orde maken. Ik zie hier in mijn systeem staan dat de monteur het op 30-07 opgelost heeft? Klopt dit? De eerste melding is inderdaad op 21-06 gemaakt. Klopt het dus dat je dan van 21-06 tot en met 30-07 geen diensten gehad hebt? Dan zal ik de vergoeding voor je in gang zetten! 


Hi Tommie,

Dat klopt inderdaad en daarnaast hebben we nog twee simkaarten moeten aanschaffen (€10,- per stuk), zodat we via een omweg toch internet hadden. 

Hoe zit het met de TV storing? We hebben nu al een week geen TV en enkele weken terug ook al 6 dagen.

Hoor het graag!


Bedankt voor de confirmatie @Jerrol, ik zal de dagen alvast voor je vergoeden. Heb je toevallig de bonnen nog van de simkaarten? Zou je die hier willen sturen? Dan kan ik ze ook voor je vergoeden!

Wat voor problemen ervaar je nu met TV? Ik die op dit moment geen Mediabox in je netwerk zitten. Ik lees graag wat er aan de hand is zodat ik het hopelijk voor je op kan lossen. 


Hi @Tommie van Odido 

Dank je voor het in gang zetten. Ik heb helaas maar 1 bon kunnen vinden, we hebben de simkaarten niet tegelijk gekocht. 

De TV geeft al een tijd lang onderstaande melding. Is er iets wat wij met de mediabox moeten doen?

Hoor het graag!

 


Bedankt @Jerrol, ik heb beide simkaarten voor je vergoed.

Heb je de Mediabox bekabeld of draadloos verbonden? Kan je de Mediabox eens voorzien van een factory reset? Hopelijk gaat deze melding dan weg, ik heb hem nog niet eerder gezien namelijk. 


Reageer