Hoi, Ik heb sinds kort een T-mobile thuis abonnement met een zyxel T54 modem en vooralsnog 1 wifipunt. Ook van zyxel een WAP6807. Die combinatie heeft even gewerkt, maar de laatste weken valt het Mesh-netwerk steeds weg, waardoor het wifipunt ook niet meer benaderbaar is. In de MPro Mesh app zie je dan ook dat de mesh offline is. Op het wifi punt branden de 3 ledjes groen. Het wifi ledje knippert dan ook niet meer. Als het wifi punt na een reboot weer aan staat komt het meshnetwerk weer even online. Soms duurt het een uur of twee, maar regelmatig valt het meshnetwerk ook eerder weg.
In de T-54 router kan ik zien dat een deel van mijn apparaten wel tijdelijk verbonden waren met het wifipunt, maar zodra de mesh wegvalt verbindt alles weer met de router zelf. Enige wat ik dan kan doen is het wifipunt weer aan en uit zetten.
Geen idee of het aan de hoeveelheid apparaten ligt die verbinding maken met mijn netwerk? in de MPro Mesh app staat de teller regelmatig op 50 verbonden devices. Daarvan zijn er een aantal bedraad (sonos speakers en een hue bridge). In de T54 instellingen zag ik dat het max aantal clients 32 is. Ik heb er echter regelmatig wat meer vebonden. Niet gehinderd door enige kennis denk ik dat die limiet vooral voor de 2.4ghz band geldt? en dat zijn zeker geen 32 apparaten.
Ik heb zowel de T-54 als het wifipunt al gereset, en dat lijkt niet te helpen. Ook het wifipunt verplaatsen lijkt niet de oplossing. De T-54 blijft wel gewoon functioneren.
Wat kan ik nog meer doen om dit probleem op te lossen?