Goedendag
Ik zal me even voorstellen, ik ben kasper en ik hou wel van een potje gamen haha ( doe dit bijna 8uur per dag ) speel voornamelijk tegen andere clans en het winnende team krijgt de inleg, dus een snelle internetverbinding is wel zo fijn en helpt enorm
Ik speel call off duty mobile, ik heb hier al een speciale gaming telefoon voor gehaalt ( rog phone 3 max specs )
Ik speelde eerste op Wifi en daar bleek mijn verbinding/ping waardeloos, wifipunt en een 2de router aansluiten geprobeerd om het te verbeteren.. maar aangezien ik niet zo technische ben aangelegt was vaak het resultaat: 2 dagen ofzo geen of nog langzamer internet, niet gamen en hopeloos door de instellingen gaan en uiteindelijk resetten haha
dit heb ik inmiddels opgegeven en een hub gekocht zodat ik mijn telefoon recht op mijn router kan aansluiten ( zyxel t50 zyxel vmg8825 ) waarvan ik de dsl kabel al heb ingekort tot 1 van een halfe meter en verbind mijn telefoon met een cat6 kabel van een meter
ook zorg ik dat er verder alles uitgeschakelt is als ik speel en niks is aangesloten op mijn router ( dus andere telefoons uit , tv kastje uit de router uit enzo )
Ik vroeg me ook af of het internetverbruik van mijn buren invloed heeft op mijn verbinding ( ik woon in een flat ) waar helaas nog geen glasvezel beschikbaar is
en nog heb ik vergleken met vrienden in game een veel hogere ping ik heb al dingen gegoogled en vond dingen als port forwarding en nog wat dingen maar niks over hoe dat in te stellen op een mobiel, of dat een andere modem/router/switch aanschaffen helpt maar heb hier dus vrij weinig verstand van en op iedere site staat het wel anders uitgelegt
Dus om mezelf een hoop frustratie en kosten te besparen vraag ik hier om hulp.
Is er een manier om mijn internetverbinding te verbeteren?
Is er iets dat ik in de instellingen van mijn router kan veranderen voor meer fps of lagere ping? Of kan ik beter andere hardware aanschaffen en wat dan bevoordeeld?
Mvg kasper