Ik heb al een tijd last van terugkerende ping spikes. Op mijn telefoon merk ik het niet, met de Smart TV heb ik er ook geen last van. Wel heb ik er last van op mijn (werk)laptop, waarbij er haperingen zijn als ik de werkomgeving bezig ben. En omdat ik voornemens ben binnenkort weer wat te gaan gamen wil ik het probleem vooruitlopend hierop oplossen. Ik heb een Zyxel T-56 modem met één wifipunt.
Ik heb inmiddels zoveel mogelijk geprobeerd waaronder een aantal dingen die in de community-vraag “Laatste poging Zyxel T-56 ping spikes” werden aangeraden, zoals:
-
modem en Media Converter/ONT herstarten;
-
Bekabelde verbinding geprobeerd i.p.v. wifi (ik heb nu bekabeld via de wifiversterker, hierdoor merk ik minder van de verstoringen door de spikes, maar ze zijn er nog steeds);
-
Overige netwerkapparaten uitgezet om te zien of deze de boel verstoren (ook met alleen de laptop verbonden ervaar ik nog steeds spikes);
-
Ping tests uitgevoerd
Helaas ervaar ik nog steeds dezelfde problemen. De spikes zijn vrij willekeurig en maken het erg lastig om stabiel online te blijven, soms lijkt er een patroon zichtbaar te worden (één spike per minuut op hetzelfde moment van de minuut), maar bij langer testen verdwijnen de patronen.
Ik word graag geholpen!