Skip to main content

Gisteren en vandaag proberen de google nest deurbel (batterij) te verbinden met de wifi, maar ben al uren bezig en werkt nog niet.

Nu had ik al verschillende oplossingen gelezen en geprobeerd, maar hij blijft een foutmelding geven bij het verbinden naar het netwerk.

 

stappen al doorlopen:

beveiliging router naar wpa2

wifi6 stond al uit

router reset

telefoon opnieuw opgestart

andere telefoon geprobeerd

nest harde reset gegeven

 

Hi @Raymond., welkom op onze Community!

De producten van Google gaan niet altijd soepel met een netwerk. Hier is wel een work-around voor die moet werken:

 

1. Factory reset je router.
2. Maak een mobiel hotspot met je telefoon met de exacte inloggegevens van de wifi gegevens van het modem. (SSID & wachtwoord)
3. Verbind de deurbel in de google home app met de hotspot, rond de setup helemaal af zodat hij bij ‘apparaten/devices’ staat.
4. Zet de hotspot uit en zet je vliegtuigmodes aan, zorg er voor dat de deurbel geen verbinding meer met je mobiel kan maken.
5. Ga via een browser je router terugzetten naar oude staat (zelfde SSID & wachtwoord, zorg vooral dat je geen typofouten maakt in het wifi netwerk/wachtwoord. 
6. De deurbel wist geen verschil te vinden tussen een hotspot en een router en werkt nu helemaal.

 

 

 


Nou.. met een netwerk.. je bedoeld met de modem. Want bij mijn ouders via Ziggo verbind die in 1 keer. Neem toch aan dat er een andere oplossing moet zijn dan de work arround die je voorstelt?

Ik heb deze stappen trouwens gisteren al gevolgd, behalve de factory reset van de router (ivm port forwarding rules) maar de rest van de stappen wel gevolgd.

De camera had toen verbinding, maar toen ik vliegtuigmodus aan had gezet en daarna de router weer had gestart is de camera niet meer online gekomen.

Zie heel eerlijk gezegd het nut niet in om een factory reset te doen en alles zou volgens mij gewoon op de manier die ik heb geprobeerd dan ook moeten werken. En meer nog, het moet gewoon in 1 keer werken, want waarom werkt het via Ziggo of tethering wel gelijk en via “jullie” modem niet


Vandaag precies de stappen gevolgd. De camera werd gelijk toegevoegd en werkte. Daarna vliegtuigmodus aan.. router weer geconfigureerd en camera was direct weer offline en kon ik niet meer benaderen.

Graag een andere oplossing dus. Anders toch maar weer terug naar Ziggo (abo is toch bijna afgelopen), want daar werkt het verbinden namelijk gewoon in 1 keer


Hoi @Raymond., ik ben benieuwd of je echt de exact zelfde inloggegevens van de wifi gegevens van het modem (SSID & wachtwoord) heb gebruikt. Dit is namelijk essentieel om dit te laten lukken. Ik hoor het graag! Groetjes, Ishana


Ja dit heb ik zeker gedaan. En dat weet ik zeker aangezien de rest van de apparaten in huis ook direct verbinding maakte met de hotspot (zoals de koffiemachine, magnetron, oven e.d.) 


Ah dan kan het zijn dat er te veel apparaten verbinden met de hotspot @Raymond.. Dit gaf een andere klant ook aan:

 

  1. Fabrieksreset is niet noodzakelijk. Gewoon het modem uitschakelen.
  2. Deze stap is goed, maak een mobiele hotspot met een oude of andere telefoon die je in huis hebt liggen MAAR LET OP!: deze accepteert vaak maar 8-10 devices, is het vol dan werkt het ook niet (zonder duidelijke foutmelding). Zorg dus dat je zoveel mogelijk apparaten in huis uitschakelt, want deze gaan allemaal proberen automatisch aan je hotspot te connecten (denk aan Google homes, ovens, magnetrons, rolluiken, tablets, telefoons etc etc.). Controleer dit in de lijst van de telefoon te kijken bij verbonden devices, daar zie je het aantal en het maximum. 
  3. Verbindt je camera of deurbel in de Google Home App, dit zou nu gewoon moeten werken (mits je dus niet teveel devices hebt aangesloten)
  4. Hotspot uitschakelen op je telefoon is voldoende
  5. Zet je modem weer aan

 


Hi @Raymond., welkom op onze Community!

De producten van Google gaan niet altijd soepel met een netwerk. Hier is wel een work-around voor die moet werken:

 

1. Factory reset je router.
2. Maak een mobiel hotspot met je telefoon met de exacte inloggegevens van de wifi gegevens van het modem. (SSID & wachtwoord)
3. Verbind de deurbel in de google home app met de hotspot, rond de setup helemaal af zodat hij bij ‘apparaten/devices’ staat.
4. Zet de hotspot uit en zet je vliegtuigmodes aan, zorg er voor dat de deurbel geen verbinding meer met je mobiel kan maken.
5. Ga via een browser je router terugzetten naar oude staat (zelfde SSID & wachtwoord, zorg vooral dat je geen typofouten maakt in het wifi netwerk/wachtwoord. 
6. De deurbel wist geen verschil te vinden tussen een hotspot en een router en werkt nu helemaal.

 

 

 

 

Het was eergisteren eindelijk gelukt. Dus het werkt. Vind het nog steeds raar dat dit niet gewoon gefixed kan worden op router niveau, maar ben blij dat het nu opgelost is. Dank


Fijn om te horen dat het gelukt is@Raymond.


Reageer