Skip to main content
Beantwoord

Alweer geen internet?!

Kom aan zeg, dit is de derde keer op 2 dagen tijd!

Ik ben afhankelijk van internet voor mijn werk!

Dit is onacceptabel.

Beste antwoord door Tommie van Odido

Hey ​@MarkKnobel, welkom op onze community!

Dit is inderdaad bij ons bekend! We zien dat een aantal van onze klanten problemen ondervindt met Internet, TV en Vast Bellen in Nederland. Op dit moment zijn we op zoek naar de oorzaak en de oplossing. In dit topic houden we je op de hoogte:

Mijn excuses voor het ongemak!

Bekijk origineel

19 reacties

Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+11
  • Moderator | Internet + TV
  • 14854 reacties
  • Antwoord
  • 16 juni 2025

Hey ​@MarkKnobel, welkom op onze community!

Dit is inderdaad bij ons bekend! We zien dat een aantal van onze klanten problemen ondervindt met Internet, TV en Vast Bellen in Nederland. Op dit moment zijn we op zoek naar de oorzaak en de oplossing. In dit topic houden we je op de hoogte:

Mijn excuses voor het ongemak!

• is een Top Poster
  • 7 reacties
  • 16 juni 2025
MarkKnobel schreef:

Dit is onacceptabel.

Belachelijk inderdaad.. en de klanten maar gewoon netjes betalen..

rvk01
Forum|alt.badge.img+3
  • is een legendarische user
  • 1595 reacties
  • 16 juni 2025
MarkKnobel schreef:

Dit is onacceptabel.

Je kunt in de router wel zelf een andere DNS ingeven zodat het internet gewoon weer werkt.

Inloggen op 192.168.1.1 (ww achter op de router) en dan bij het menu rechtsboven kiezen voor Netwerkinstellingen > Thuisnetwerken. Onderaan bij DNS waarden “Statisch” kiezen en dan 1.1.1.1 opgeven bij DNS-server 1 en 1.0.0.1 bij DNS-server 2. Toepassen en je computer of apparaat opnieuw verbinden (e.v. opnieuw opstarten zodat ie zijn IP opnieuw ophaalt van de router). Daarna heb je gewoon weer internet.

Uiteraard is dit niet zoals het hoort (storing bij Odido) maar op deze manier heb je er in ieder geval niet zoveel last van.

• is een King Poster
  • 84 reacties
  • 16 juni 2025

Beste Odido, bovenstaande tip zou erg handig zijn voor veel gebruikers. In dat licht is het dan weer erg onhandig dat er geen centraal topic is waarop gereageerd kan worden. Zelf kwam ik erachter dat er een DNS-probleem was doordat mijn PC aangaf dat er wel een vaste verbinding was maar ik geen websites kon bezoeken. Ik heb de DNS-servers ingesteld op 8.8.8.8 en 8.8.4.4 (van Google). 

(De DNS-server die ​@rvk01 gebruikt zijn van Cloudflare).

instructie op een Windows PC.

Ga naar Uitvoeren, tik ‘ncpa.cpl’ en geef ENTER.

Rechterklik op de adapter die je gebruikt, kies ‘Eigenschappen’ en ga dan naar Internet Protocol versie 4 (TCP/IP). Klik ook hier op ‘Eigenschappen’ en vul bij DNS servers bovenstaande IP-adressen van Cloudflare of Google in. Grote kans dat je hierna weer het internet op komt.

edit: dit onderwerp staat onder ‘Wifi’ maar met WiFi of vast heeft dit verder niets te maken.

• is een Master Poster
  • 12 reacties
  • 16 juni 2025

@Tommie van Odido heb je al de oorzaak gevonden?

En weet je zeker dat er niet eerst onderhoud was en dat dit daarna is ontstaan?

• is een nieuwe Poster
  • 4 reacties
  • 16 juni 2025
rvk01 schreef:
MarkKnobel schreef:

Dit is onacceptabel.

Je kunt in de router wel zelf een andere DNS ingeven zodat het internet gewoon weer werkt.

Inloggen op 192.168.1.1 (ww achter op de router) en dan bij het menu rechtsboven kiezen voor Netwerkinstellingen > Thuisnetwerken. Onderaan bij DNS waarden “Statisch” kiezen en dan 1.1.1.1 opgeven bij DNS-server 1 en 1.0.0.1 bij DNS-server 2. Toepassen en je computer of apparaat opnieuw verbinden (e.v. opnieuw opstarten zodat ie zijn IP opnieuw ophaalt van de router). Daarna heb je gewoon weer internet.

Uiteraard is dit niet zoals het hoort (storing bij Odido) maar op deze manier heb je er in ieder geval niet zoveel last van.

Ja ik heb hetzelfde probleem. 

• Ga naar Netwerkinstellingen → Thuisnetwerk (LAN).

• Schakel DNS Proxy uit, kies voor Statisch.

• Vul je gewenste DNS‑servers in, bijvoorbeeld:

• Primair: 1.1.1.1

• Secundair: 9.9.9.9

Dit werkt nu beter. Hopelijk morgen nog!

• is een Top Poster
  • 10 reacties
  • 17 juni 2025
Ben Visbeek schreef:
rvk01 schreef:
MarkKnobel schreef:

Dit is onacceptabel.

ik kan ook niet inloggen op de router, geprobeerd, maar werkte niet in Chrome

• is een Top Poster
  • 10 reacties
  • 17 juni 2025

Ik probeerde te bellen, maar gaf het steeds na 20 minuten op. Jullie zeggen dat de storing voorbij is, maar ik heb nu helemaal geen wifi meer. Ik resette de router t56 en nu zijn dus mijn naam en wachtwoord weer zoals op de router staat. Ook haalde ik meerdere keren zowel de router als het glasvezelkastje van de stroom. Het helpt allemaal niets. Ook de versterker geeft nu alleen “power” aan. 
Ik weet niet wat ik nog meer kan doen en ben wanhopig, want ik heb een administratiekantoor, nu 

• is een Master Poster
  • 12 reacties
  • 17 juni 2025

@Tommie van Odido kun jij zorgen dat ​@AnnekeW gebelt wordt en dat ze snel weer online is?

• is een Top Poster
  • 10 reacties
  • 17 juni 2025
Nieuwkomer schreef:

@Tommie van Odido kun jij zorgen dat ​@AnnekeW gebelt wordt en dat ze snel weer online is?

zou dit nog gaan gebeuren, ik vrees van niet.

• is een Master Poster
  • 12 reacties
  • 17 juni 2025

@AnnekeW Op Tweakers.net staat een artikel op de homepage hierover en in de reacties op het artikel heeft iemand een instructie geplaatst "Andere DNS provider gebruiken".

Wellicht helpt jou dat ook?

https://tweakers.net/nieuws/236266/derde-storing-in-drie-dagen-bij-odido-ook-simpel-en-ben-klanten-getroffen.html?showReaction=21154214#r_21154214

• heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie
  • 17 juni 2025

Ze geven aan dat wifi probleem is opgelost... mobiel internet heb ik wel maar ik ben nog steeds verbonden met het modem zonder internet.... al zowat 2 dagen odido is niet bereikbaar...

• is een Top Poster
  • 10 reacties
  • 17 juni 2025
Nieuwkomer schreef:

@AnnekeW Op Tweakers.net staat een artikel op de homepage hierover en in de reacties op het artikel heeft iemand een instructie geplaatst "Andere DNS provider gebruiken".

https://tweakers.net/nieuws/236266/derde-storing-in-drie-dagen-bij-odido-ook-simpel-en-ben-klanten-getroffen.html?showReaction=21154214#r_21154214

Dit is voor mij te technisch.
het zou nu opgelost zijn, ja, ja. Ik heb al van alles geprobeerd, maar de router doet niks. Wel branden de lampjes en ook op het kastje van het glasvezel. Geen internet, geen wifi verbinding mogelijk. Heel gek, ik heb wel tv op mijn tablet. Maar kan dit niet sturen naar de tv, want de chromecast werkt niet zonder internet/wifi. Heel vervelend dat de router na de reset weer op fabrieksinstellingen staat. Bij elke poging om me aan te melden moet ik het oude wachtwoord intikken. Steeds komt de melding dat “geen verbinding mogelijk met xx.xx.xx (router).

• is een nieuwe Poster
  • 4 reacties
  • 17 juni 2025
Nieuwkomer schreef:

• Onderstaande DNS‑servers gebruiken, deze werken 100%:

• is een nieuwe Poster
  • 4 reacties
  • 17 juni 2025
Ben Visbeek schreef:
rvk01 schreef:
MarkKnobel schreef:

Dit is onacceptabel.

Een dag later, werkt nog steeds!

• is een Master Poster
  • 12 reacties
  • 17 juni 2025
rvk01 schreef:
MarkKnobel schreef:

Dit is onacceptabel.

Ik begreep dat deze DNS resolver binnen de EU zit en zelfs samen met Nederland opgezet is en wordt beheerd en privacy vriendelijk is:

https://www.joindns4.eu/for-public#resolver-options

Ze hebben meerdere smaken hieronder die met advertentie-onderdrukking.

IP address:

86.54.11.13

86.54.11.213

IPv6:

2a13:1001::86:54:11:13

2a13:1001::86:54:11:213

DNS over HTTPS:

https://noads.joindns4.eu/dns-query

DNS over TLS:

noads.joindns4.eu

Die laatste kun je op devices invullen als host voor Privé DNS onder de handmatige instelling.

• is een Top Poster
  • 10 reacties
  • 17 juni 2025

Hoera, ik kreeg de router weer aan de praat en kon de naam en het wachtwoord wijzigen. Nu doet alles het weer.

• is een nieuwe Poster
  • 4 reacties
  • 17 juni 2025
AnnekeW schreef:

Hoera, ik kreeg de router weer aan de praat en kon de naam en het wachtwoord wijzigen. Nu doet alles het weer.

Goed te horen!

• is een Master Poster
  • 12 reacties
  • 17 juni 2025
AnnekeW schreef:

Fijn!

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen