Skip to main content
Beantwoord

Nieuwe glasvezel klant - geen internet. Toch redelijk tevreden?


Toon eerste reactie

39 reacties

  • Auteur
  • is een Master Poster
  • 23 reacties
  • 16 oktober 2022

@Cal hier nog wat aanvullende info.
 

Er is vrijdagmiddag een KPN wagen gespot bij mijn buren (ik was niet thuis). Ik ben even langsgelopen vanmiddag en inderdaad - ze hadden een internetstoring gehad vanaf woensdagmorgen. Zij hadden een monteur die de situatie heeft bekeken en ook in een centrale 10 min van hier. Hun probleem is opgelost.

Het lijkt er dus op dat er bij de omzetting woensdag iets teveel is omgezet.

Klinkt allemaal als het bekende probleem bij het omzetten van WBA naar ODF :
Structurele problemen en storingen GPON in de PoP bij omzetten WBA > ODF
https://community.t-mobile.nl/vast-internet-492/structurele-problemen-en-storingen-gpon-in-de-pop-bij-omzetten-wba-odf-331675

Ik weet echter niet of ik WBA of ODF heb.

 

Verder ben ik vrijdagmiddag gebeld door iemand uit Tanzania, niet opgenomen.

Toen ik je bericht later las bedacht ik me dat dit wellicht een KPN NetwerkNL medewerker was die door mijn telefoon in Tanzania geplaatst werd? Wellicht kun je ze nog een aansporing geven?


  • Auteur
  • is een Master Poster
  • 23 reacties
  • 17 oktober 2022

@Cal Extra aanvulling.

Zojuist gebeld door KPN om de glasvezel te herstellen. Vroegste datum was de 26ste. Tja aangenomen dat het dan lukt zal ik twee volle weken zonder internet hebben gezeten dan.

Wederom in mijn ogen ongelooflijk in deze tijd maar ik zal blij zijn als het dan werkt.


Boris
Odido
  • Oud-Moderator
  • 2462 reacties
  • 18 oktober 2022

Hoi @Manmanman, thanks voor je reactie en informatie! Fijn om te zien dat er eindelijk licht aan het eind van de tunnel is. Mocht ik je in de tussentijd van een voucher kunnen voorzien, laat het mij vooral weten. We kunnen deze direct voor je regelen. We zien overigens dat deze afspraken mogelijk naar een eerder tijdstip kunnen worden verzet wanneer er een gaatje valt bij KPN. 

Ook kom ik nog even terug op het topic wat je hiervoor hebt gedeeld. Je kan stellen dat de problemen die je ondervindt on een andere noemer vallen. Je wordt dan wel aangesloten op het ODF netwerk, maar zal worden aangesloten op de PtP technologie.

Hoe dan ook, laat het mij vooral weten over de vouchercodes. Deze helpen je voorlopig uit de brand! 


  • Auteur
  • is een Master Poster
  • 23 reacties
  • 18 oktober 2022

@Boris goeiemorgen. Hopelijk kan KPN eerder maar daar ga ik maar niet vanuit met alle drukte overal. Momenteel draaien we op een oude telefoon met de voucher maar dat gaat niet echt lekker.

Ik ga vanavond proberen d.m.v. een sim dongle een tweede wan verbinding aan mijn eigen router (openwrt) te configureren zodat het hele interne netwerk van de 4g sim gebruik maakt.

Als dat lukt heb ik nog wat geleerd van het hele gebeuren.

Huidige sim voucher gaat als het goed is werken tot zondag. Waarschijnlijk klop ik daarna bij je aan voor een nieuwe.


  • Auteur
  • is een Master Poster
  • 23 reacties
  • 18 oktober 2022
Manmanman schreef:

@Borisgoeiemorgen. Hopelijk kan KPN eerder maar daar ga ik maar niet vanuit met alle drukte overal. Momenteel draaien we op een oude telefoon met de voucher maar dat gaat niet echt lekker.

Ik ga vanavond proberen d.m.v. een sim dongle een tweede wan verbinding aan mijn eigen router (openwrt) te configureren zodat het hele interne netwerk van de 4g sim gebruik maakt.

Als dat lukt heb ik nog wat geleerd van het hele gebeuren.

Huidige sim voucher gaat als het goed is werken tot zondag. Waarschijnlijk klop ik daarna bij je aan voor een nieuwe.

Boris schreef:

Hoi @Manmanman, thanks voor je reactie en informatie! Fijn om te zien dat er eindelijk licht aan het eind van de tunnel is. Mocht ik je in de tussentijd van een voucher kunnen voorzien, laat het mij vooral weten. We kunnen deze direct voor je regelen. We zien overigens dat deze afspraken mogelijk naar een eerder tijdstip kunnen worden verzet wanneer er een gaatje valt bij KPN. 

Ook kom ik nog even terug op het topic wat je hiervoor hebt gedeeld. Je kan stellen dat de problemen die je ondervindt on een andere noemer vallen. Je wordt dan wel aangesloten op het ODF netwerk, maar zal worden aangesloten op de PtP technologie.

Hoe dan ook, laat het mij vooral weten over de vouchercodes. Deze helpen je voorlopig uit de brand! 

 

@Boris Wat betekend de ODF/ PtP configuratie voor:

Media is niet beschikbaar

 

Kan ik bijvoorbeeld een eigen router draaien en een eigen mediaconvertor?


Cheyenne van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5

Zeker, dat kan @Manmanman! Je kunt het beste dit topic doornemen. Hier staan antwoorden op de veelgestelde vragen!


  • Auteur
  • is een Master Poster
  • 23 reacties
  • 21 oktober 2022

@Cal  of @Boris kunnen jullie een nieuwe voucher code opsturen? Ik verwacht dat de huidige zondag gaat vervallen.


Boris
Odido
  • Oud-Moderator
  • 2462 reacties
  • 21 oktober 2022

Hi @Manmanman, dank voor je bericht. Ik heb je zojuist een nieuwe voucher toegestuurd. Hiermee kan je weer even vooruit. Wil je ons laten weten hoe het bezoek verloopt? Ook wij zijn erg benieuwd.


  • Auteur
  • is een Master Poster
  • 23 reacties
  • 24 oktober 2022

@Cal  @Boris right vandaag stond Guidion weer op de stoep na een sms aankondiging van gisteren.

Ik verwachtte hier niet veel van maar na 20 minuten had ik internet!

Hij deed wat testjes - kwam tot de conclusie geen licht - en ging naar de wijkcentrale.. Daar bleek de kabel eruit te liggen.

Navraag leerde dat niet iedere Guidion monteur naar de wijkcentrale mag. Iets met certificaten - verbijsterend!

Dus de oplossing voor heel wat tickets hier, zorg gewoon voor monteurs die de pop in mogen.

 


Lisa
  • Oud-Moderator
  • 5725 reacties
  • 25 oktober 2022

Hi @Manmanman, thanks voor deze terugkoppeling! Ik ben super blij om te lezen dat je sinds gisteren online bent. Heel erg fijn dat je dit hier aangeeft, dit ga ik ook intern aanstippen. Als je verder nog vragen hebt, stel die dan gerust. Voor nu een hele fijne dag! 🎈


  • Auteur
  • is een Master Poster
  • 23 reacties
  • 25 oktober 2022

@Lisa Volgens mij staat er ook nog een afspraak met KPN staan voor woensdag. Geen idee hoe ik die zou moeten cancelen. Wellicht krijg ik nog een sms met instructies.

Kunnen jij van jullie kant daarnaar kijken?


Boris
Odido
  • Oud-Moderator
  • 2462 reacties
  • 25 oktober 2022

Hi @Manmanman, dank voor je terugkoppeling! Ik heb het verzoek van de annulering doorgezet naar zowel technische dienst als KPN. Ik wil je bedanken voor de duidelijke berichten en het meedenken; een zeer positieve inslag! Mocht je onverhoopt ergens tegenaan lopen, laat het vooral weten. We zijn er voor je! 


  • is een nieuwe Poster
  • 4 reacties
  • 1 februari 2023

Sinds gister ben ik overgestapt van kpn naar tmobile glasvezel internet, monteur is langs geweest en heeft alles aangesloten. monteur vertelde me dat ik een uur moest wachten omdat t mobile de glasvezel lijn open moest zetten en er glasvezel signaal komt

nou ik wacht al een halve dag maar nog geen internet!!!!

graag in orde maken aub

alvast bedankt

 


Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+11
  • Moderator | Internet + TV
  • 13960 reacties
  • 2 februari 2023

Hoi @Taib, ben meteen in ons systeem gedoken voor je! De monteur staat voor morgen ingepland. Als je op dit moment helemaal geen internet hebt, kan ik je een 4g voucher aanbieden. Stuur mij een privéberichtje als je die wilt ontvangen. Voor nu een fijne dag gewenst!


Reageer


Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen