Skip to main content

En ja hoor, er is weer eens een storing. De zoveelste keer al. Het zal wel weer te maken hebben met de nieuwe versie van de app?

Wordt er gewerkt aan het verhelpen van storingen bij Samsung tv's?

 

De app verspringt constant van beeld naar "Er gaat iets mis. Probeer je het nog een keer?". Ook het laden van andere zenders duurt heel lang. 

Hi @Laab073, goed dat je dit aangeeft, ik kijk graag met je mee. Zou je mij iets meer informatie willen geven hierover?

  • Wanneer ontstaat deze melding? 
  • Welke versie van de app is geïnstalleerd?
  • Kan je de app verwijderen en opnieuw installeren, gebeurt het dan nog steeds?
  • Wat is het typenummer van je tv? 
  • Gebeurt dit op alle zenders of specifieke zenders?

En ja hoor, er is weer eens een storing. De zoveelste keer al. Het zal wel weer te maken hebben met de nieuwe versie van de app?

Wordt er gewerkt aan het verhelpen van storingen bij Samsung tv's?

 

De app verspringt constant van beeld naar "Er gaat iets mis. Probeer je het nog een keer?". Ook het laden van andere zenders duurt heel lang. 

Laab073, hier ook een soort gelijk probleem, sinds de nieuwe app op de samsung tv staat geeft hij steeds wanneer hij aantal uren heeft uitgestaan bij opstarten tv en app aan dat er iets mis is gegaan, ik heb diverse keren “opnieuw proberen” geactiveerd maar blijft met de melding terug komen, tv moet dan weer uit worden uitgezet en voor 2e keer worden opgestart zodat de melding verdwijnt. Het lijkt wel of er iets in geheugen van TV achterblijft waardoor de melding “er is iets mis gegaan” verschijnt.

Misschien dat er meerdere last van hebben, hopelijk is er snel een oplossing

 


Melding ontstaat constant bij aanzetten TV

App al verwijderd en opnieuw geïnstalleerd, gebeurt nog steeds

Samsung 55S95B uit 2022

Alle zenders

Schakelen tussen zenders gaat ook zeer traag. Dit is al langer het geval. 


Melding ontstaat constant bij aanzetten TV

App al verwijderd en opnieuw geïnstalleerd, gebeurt nog steeds

Samsung 55S95B uit 2022

Alle zenders

Schakelen tussen zenders gaat ook zeer traag. Dit is al langer het geval. 

Ik heb ook een 55S95B alleen ervaar niet het trage zappen tussen de kanalen zoals jij het beschrijft, app hier ook verwijderd en opnieuw erop gezet gaf geen effect, bij lange tijd off geeft hij de melding “er is iets misgegaan”


Hi @Laab073 & @Rugbinki, kunnen jullie nu helemaal geen tv kijken of werkt het soms wel? Zouden jullie een filmpje kunnen maken van dit euvel? Dan kan ik het doorzetten. Een filmpje kun je dele via een WeTransfer of Youtube link. 


Hi @Laab073 & @Rugbinki, kunnen jullie nu helemaal geen tv kijken of werkt het soms wel? Zouden jullie een filmpje kunnen maken van dit euvel? Dan kan ik het doorzetten. Een filmpje kun je dele via een WeTransfer of Youtube link. 

Tommie, omdat ik zag dat Laab073 een soortgelijk probleem heeft beschreven ben ik aangehaakt zodat er niet diverse topics worden geplaatst. Probleem hier doet zich hoofdzakelijk voor tijdens tv uitschakelen voor langere tijd, dus bijv 's avonds uit en volgende dag weer aanzetten. Wanneer tv wordt aangezet en wordt gekozen voor odido app komt wel de naam ODIDO in beeld, hierna wordt het beeld zwart en komt er na enige tijd de melding “er is iets misgegaan” met eronder de knop “opnieuw proberen”, bij diverse keren activeren van “opnieuw proberen” blijft de melding aanwezig en gebeurt er niets, beeld blijft zwart. Zodra ik de tv uitzet en voor de 2e keer opnieuw opstart blijkt probleem verdwenen en geeft hij weer tv signaal. Lijkt wel of er iets in configuratie achterblijft van de voorlaatste keer, zodra ik in de eerste situatie de app verwijder en opnieuw installeer hoeft de tv niet aan en uitgezet te worden om probleem op de lossen. 

Op dit moment is er hier gewoon tv beeld, ik ervaar hier niet het traag van zenders wisselen zoals Laab073 dit beschrijft, ik heb mijn tv bekabeld aangesloten i.p.v. wifi.

Met aan en uitschakelen bedoel ik niet de knop uit aanklikken maar de knop uit aantal sec ingedrukt houden zodat de tv helemaal opnieuw start, zelfde effect als stekker uit stopcontact en weer inschakelen.


Zou je hier toevallig een filmpje van kunnen maken? Dat het optreed en dat je het oplost na een reboot @Rugbinki


Zou je hier toevallig een filmpje van kunnen maken? Dat het optreed en dat je het oplost na een reboot @Rugbinki

Tommie, zal waarschijnlijk morgen worden, zodra ik de melding krijg maak ik er een filmpje van.


Dat is helemaal prima @Rugbinki, ik zie het filmpje graag tegemoet! 


Ik heb het zelfde probleem! Als ik harde reset doe van de tv dan doet die het wel. Zappen naar ander kanaal is wel traag! 


Hoi @Wesley8615, handig dat je ook een melding maakt, dit helpt het onderzoek absoluut! Graag wil ik je vragen om deze vragen te beantwoorden zodat we sneller de speld in de hooiberg kunnen vinden voor jullie:

  • Wanneer is deze melding ontstaan? 
  • Welke versie van de app is geïnstalleerd?
  • Kan je de app verwijderen en opnieuw installeren, gebeurt het dan nog steeds?
  • Wat is het typenummer / model van je tv? 
  • Gebeurt dit op alle zenders of specifieke zenders?

Ik ben benieuwd, we speuren het graag voor je op!


Problemen zijn duidelijk nog niet verholpen. De wedstrijd kijken via de tv app gaat m dus niet worden, dramatisch dit. Gelukkig heb ik de NPO app nog achter de hand.


Hoi @Cal van Odido zie foto  ontstaan na de nieuwe update 

 


Hoi @Wesley8615, bedankt voor de informatie! Zou je nog antwoord willen geven op de andere vragen? Ik stuur ze voor de zekerheid mee:

  • Kan je de app verwijderen en opnieuw installeren, gebeurt het dan nog steeds?
  • Wat is het typenummer / model van je tv? 
  • Gebeurt dit op alle zenders of specifieke zenders?

Alvast bedankt voor je moeite! 
Groetjes, Ishana


Type nummer staat erbij qe85 enzo verder 

app is al verwijderd en opnieuw erop 

is gewoon alle zenders ik moet dan tv hard reset doen 


Hi @Laab073 & @Rugbinki, kunnen jullie nu helemaal geen tv kijken of werkt het soms wel? Zouden jullie een filmpje kunnen maken van dit euvel? Dan kan ik het doorzetten. Een filmpje kun je dele via een WeTransfer of Youtube link. 

 

Tommie hier de link naar filmpje met probleem app op samsung tv

 https://drive.google.com/file/d/1uN1Jwf8srBzbO_dbZ6ehockeSwuu9AaF/view?usp=sharing

Tv wordt doormiddel van harde restart opnieuw gestart waarna beeld wel gelijk komt.


@Wesley8615 Dank je wel voor de aanvullende informatie, ik heb dit gelijk doorgezet naar mijn collega’s van de technische dienst en het TV Team. Zij zullen dit gelijk gaan onderzoeken. 

@Rugbinki Dank je wel voor het sturen van het filmpje. Heb je voor mij ook nog de softwareversie van de TV? Dan zet ik het gelijk voor je door! 

@Laab073 Het is echt belangrijk dat we alle informatie hebben, anders kan ik het niet doorzetten. Wil je de onderstaande vragen nagaan en de ontbrekende informatie aanvullen? Alvast bedankt voor de genomen moeite! 

  • Welk merk/type TV heb je? (bijv. UHD50WLK, dit kan klant achterop de TV vinden)
  • Wat is het besturingssysteem (OS) van de TV? Dit kun je vinden in de instellingen van de TV.
  • Wat is de softwareversie van de TV?
  • Welke versie van de Smart TV App is geïnstalleerd? Ga in de app naar account > Instellingen > Over.
  • Bij welke zenders doet het probleem zich voor?
  • Doet hetzelfde probleem zich ook voor bij andere apparaten (bijv. de TV Box)?
  • Ben je verbonden met een Odido voor Thuis netwerk?

@Wesley8615 Dank je wel voor de aanvullende informatie, ik heb dit gelijk doorgezet naar mijn collega’s van de technische dienst en het TV Team. Zij zullen dit gelijk gaan onderzoeken. 

@Rugbinki Dank je wel voor het sturen van het filmpje. Heb je voor mij ook nog de softwareversie van de TV? Dan zet ik het gelijk voor je door! 

@Laab073 Het is echt belangrijk dat we alle informatie hebben, anders kan ik het niet doorzetten. Wil je de onderstaande vragen nagaan en de ontbrekende informatie aanvullen? Alvast bedankt voor de genomen moeite! 

  • Welk merk/type TV heb je? (bijv. UHD50WLK, dit kan klant achterop de TV vinden)
  • Wat is het besturingssysteem (OS) van de TV? Dit kun je vinden in de instellingen van de TV.
  • Wat is de softwareversie van de TV?
  • Welke versie van de Smart TV App is geïnstalleerd? Ga in de app naar account > Instellingen > Over.
  • Bij welke zenders doet het probleem zich voor?
  • Doet hetzelfde probleem zich ook voor bij andere apparaten (bijv. de TV Box)?
  • Ben je verbonden met een Odido voor Thuis netwerk?

Teresa, ik heb hier Samsung GQ55S95BATXZG, probleem doet zich voor bij aanzetten tv en starten “odido app”, wanneer we terug gaan naar home en kies bijv netflix werkt dit gewoon.

TV krijgt wel beeld op odido app wanneer hij een harde restart heeft gekregen dmv aan/uit knop enkele sec ingedrukt te houden.

 

 


Hi @Rugbinki @Wesley8615 @Laab073 , we kregen zojuist een tip door vanuit ons tv team. Zouden jullie willen kijken als je de app afsluit via de BACK knop of dit het probleem oplost? Als het menu en de control in beeld zijn en je drukt op BACK, dan krijg je de melding of je de app wilt afsluiten. Dan blijft de app niet op de achtergrond actief. Ik ben benieuwd of jullie hierna nog de melding in beeld krijgen tijdens het kijken of dat er wel iets van verschil te zien is!


Zal ik je morgen kunnen vertellen, vanavond sluit ik hem af d.m.v. de back_knop.

 


Actie uitgevoerd, melding lijkt vooralsnog (na +/- 1u) niet terug te komen 


 

Demi, gisterenavond de tv uitgezet zoals beschreven, kreeg daadwerkelijk de melding wilt u afsluiten, hierna de tv uitgezet.

 

Bij opstarten odido app vanmorgen kreeg ik eerst de melding “Pagina niet gevonden?” na opnieuw de app te hebben gestart kwam odido logo weer in beeld maar bleef het beeld zoals eerder beschreven zwart met na enkele tijd de melding “er is iets mis gegaan” met natuurlijk de knop “probeer opnieuw”

Wanneer ik de tv 3x aan en uit had gezet zonder harde restart kwam er ook beeld via odido app.

Dus blijkt dat bij harde restart beeld terug is maar ook bij +/- 2x aan en uitzetten.

 

 


@Rugbinki @Laab073 en een ieder die hier last van ervaart. De update voor de Samsung modellen uit het jaar 2022 is teruggedraaid naar de oude versie. Het TV Team gaat nu eerst aan de slag om de bug te fixen voordat deze weer wordt uitgerold.


@Rugbinki Wil je eens voor mij controleren welke versie van de Odido app je nu hebt?


Teresa, tv net aangezet en oude app (voorgaande) is teruggeplaatst, probleem met zwart beeld momenteel weer opgelost.

 


Reageer