Skip to main content

Opgelost [11-4-2021] Problemen traag Internet / TV Dordrecht


Toon eerste reactie
This topic has been closed for comments

472 reacties

  • is een nieuwe Poster
  • 4 reacties
  • 21 april 2021

@Jason Hoi bedankt voor je reactie. Deze test was gedaan via wifi, normaal kreeg ik hier een resultaat boven de 600Mbps, op mijn 2020 macbook.

Ik heb er ook 2 gedaan via de kabel:

 

Ik hoor het graag.


Jason van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+16
  • Community Manager
  • 10739 reacties
  • 22 april 2021

Hoi @babettestam, op Wifi geven we geen snelheidsgarantie. Dat is wegens de enorme hoeveelheid factoren die van invloed zijn niet te doen. Doorgaans kun je ervan uitgaan dat je gemiddeld zo’n 20 tot 60 procent van de maximale, bekabelde internetsnelheid binnenhaalt op Wifi. Maar ook dat kan fluctueren. Een voorbeeldje: soms haal ik op een snelheid van 100 Mbit/s, 15 Mbit/s op Wifi en soms 45. Naburige netwerken, eigen apparatuur, de muren in je woning, Wifi-kanaalbezetting en dergelijke spelen allemaal een rol en hiervan is de snelheid op het draadloze netwerk sterk afhankelijk.

Wat betreft de gemeten kabelsnelheid: kun je dit nog één keer testen en dan het hele scherm laten zien in de screenshot, alsjeblieft? Dan kan ik bij de extra onderzoekers aankloppen met een zichtbaar bekabelde speedtest. Bedankt voor je inzet! 😉


Jason van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+16
  • Community Manager
  • 10739 reacties
  • 22 april 2021

Hoi @Meedenkertje26, jouw snelheidstesten heb ik doorgegeven aan de technische dienst zodat men kan onderzoeken waar het misgaat. Ze zullen binnen vier dagen een oplossing aanbieden! De end-2-end resultaten zijn nog niet binnen, maar die zal ik zo snel mogelijk met jullie delen in dit topic!

Hoi @mablom94, bedankt voor je screenshot! Op je vraag met betrekking tot ICMP heb ik nog geen antwoord, ik vraag het na. De snelheid die je binnenhaalt ligt gelukkig niet ver onder de grens, maar bij upload zie ik een veel te groot verschil. Ik pak dit op met de techneuten zodat ook jij van een antwoord voorzien wordt. Houd alsjeblieft rekening met maximaal vijf tot zes dagen verwerkingstijd. Thanks!


  • is een Top Poster
  • 29 reacties
  • 25 april 2021

En wij, in 3317, maar denken het gaat goed geen blokkerig beeld...…

Tot gisteren, toch weer af en toe blokkerig. Leg eens uit hoe dit toch weer kan? Wanneer gaan jullie er structueel iets mee doen?


  • is een Top Poster
  • 29 reacties
  • 25 april 2021
babettestam schreef:

@Jason Hoi bedankt voor je reactie. Deze test was gedaan via wifi, normaal kreeg ik hier een resultaat boven de 600Mbps, op mijn 2020 macbook.

Ik heb er ook 2 gedaan via de kabel:

 

Ik hoor het graag.

Het blijft inderdaad aan modderen. Het lijkt of er standaard wordt geknepen. Ook in 3317. Voor de laatste algehele storing zat ik boven de 700, nu met grote regelmaat ver eronder. Het abo is 1000, niet rond de 500. Dan heb je een goedkoper abonnement. 


  • is een King Poster
  • 75 reacties
  • 27 april 2021

@Jason ,

Heb je inmiddels een update ?

Prive, heb ik ook geen reactie gehad van je.


Jason van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+16
  • Community Manager
  • 10739 reacties
  • 27 april 2021

Hoi @Meedenkertje26, @jvdh217 en de overgebleven gebruikers met klachten: excuses voor de late reactie: je kunt doorgaans een reactie verwachten binnen 24 tot 48 uur en bij privéberichten tot een max van 72 uur, gezien de enorme drukte qua PM's. Dat is geen excuus hoor, ik kan oprecht met jullie zijn en vind dat ik dat ook verplicht ben ten opzichte van onze klanten: ik ben niemand vergeten en zet alles meteen door, maar ben er nog niet aan toegekomen om overal op te antwoorden.

We pakken de overgebleven cases nog steeds op en ik ben nog steeds in afwachting van de end-2-end testresultaten van de engineer van afgelopen week. Ik zet weer een reminder uit zodat er naar gekeken kan worden.

Ik heb jouw voorbeeld van KPN, @Meedenkertje26, doorgezet in een directe mail aan het aanspreekpunt en hoop hier zo snel mogelijk (waarschijnlijk morgen wegens Koningsdag) een antwoord op te krijgen.

Jullie horen snel weer van me!


  • is een Top Poster
  • 29 reacties
  • 27 april 2021
Jason schreef:

Hoi @Meedenkertje26@jvdh217 en de overgebleven gebruikers met klachten: excuses voor de late reactie: je kunt doorgaans een reactie verwachten binnen 24 tot 48 uur en bij privéberichten tot een max van 72 uur, gezien de enorme drukte qua PM's. Dat is geen excuus hoor, ik kan oprecht met jullie zijn en vind dat ik dat ook verplicht ben ten opzichte van onze klanten: ik ben niemand vergeten en zet alles meteen door, maar ben er nog niet aan toegekomen om overal op te antwoorden.

We pakken de overgebleven cases nog steeds op en ik ben nog steeds in afwachting van de end-2-end testresultaten van de engineer van afgelopen week. Ik zet weer een reminder uit zodat er naar gekeken kan worden.

Ik heb jouw voorbeeld van KPN, @Meedenkertje26, doorgezet in een directe mail aan het aanspreekpunt en hoop hier zo snel mogelijk (waarschijnlijk morgen wegens Koningsdag) een antwoord op te krijgen.

Jullie horen snel weer van me!

Prima, wachten we nog af. Het blokkerige van de tv komt toch nog regelmatig voor. En de snelheid internet bekabeld VOOR de storing (700+) is erg vaak niet aanwezig.


Jason van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+16
  • Community Manager
  • 10739 reacties
  • 28 april 2021

Hoi all, er wordt nog naar gekeken. Ik hoop morgenmiddag met een concreter antwoord te komen zodat er een duidelijke update komt!


Jason van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+16
  • Community Manager
  • 10739 reacties
  • 29 april 2021

Goedemorgen!

@babettestam Onze techneuten hebben jouw verbinding uitgebreid bekeken en met alle informatie die jij me gegeven hebt, is besloten om een monteur langs te laten komen. Je zult binnen enkele minuten een afspraaktool ontvangen per SMS en e-mail. Mocht die tool om wat voor reden dan ook niet werken, bel dan met 088-2000 151 om een afspraak in te plannen.

@Meedenkertje26 en @jvdh217 Jullie cases zijn nog in onderzoek; ik kom hier zo snel mogelijk op terug!


Jason van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+16
  • Community Manager
  • 10739 reacties
  • 29 april 2021

@jvdh217 Er wordt vanuit TD aangegeven dat het modem al 19 dagen onafgebroken online is. Zou je deze in combinatie met de TV Box kunnen resetten op onderstaande manier, alsjeblieft? Dan kunnen we stapsgewijs uitsluiten.

Voer een reset uit zonder UTP-kabel: haal het modem en de TV box van de stroom. Daarna mag je de internetkabel uit de TV Box halen. Stop na 20 seconden de stroomstekker van het modem weer in het stopcontact. Zodra alle lampjes weer branden zoals ze deden, mag je de stroomkabel van de TV Box weer in het stopcontact stoppen. De TV Box gaat nu opstarten. Pas wanneer je de melding ‘geen internetkabel gevonden’ krijgt, stop je de internetkabel weer in de TV Box.

 


  • is een nieuwe Poster
  • 4 reacties
  • 29 april 2021

@Jason Bedankt voor de reactie en het mogelijk maken van een afspraak met de monteur. Ik kreeg echter vandaag de factuur voor het internet en zie geen compensatie voor de storingen, zoals jullie eerder hadden vermeld. Gaat hier nog iets fout?


Jason van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+16
  • Community Manager
  • 10739 reacties
  • 29 april 2021

Hi @babettestam, heel graag gedaan, ik weet zeker dat de expert het weer op het gewenste niveau weet te krijgen.

Scherp van je, maar dan is mijn communicatie niet goed genoeg geweest, sorry! De compensatie wordt verrekend op de factuur van mei! 😉


  • is een nieuwe Poster
  • 4 reacties
  • 29 april 2021

@Jason Ah prima, kan ook aan “mij” liggen, dat ik het verkeerd heb gelezen ;)

Dank voor de snelle reactie


  • is een King Poster
  • 75 reacties
  • 29 april 2021

Goedemiddag @Jason ,

 

Een extra update van mij kant.

Ik heb een switch tussen mij modem en laptop geplaatst.

Hopelijk heb je hier iets aan, en wordt het snel opgelost!

Ik durf hardop te noemen dat er een switch van jullie kapot is.

 

Zie foto's met informatie

 


  • is een King Poster
  • 75 reacties
  • 29 april 2021

En nog extra foto's zonder TP Link switch, resultaten met speedtest.

Zonder TP Link switch

 


Jason van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+16
  • Community Manager
  • 10739 reacties
  • 29 april 2021

@babettestam Geen enkel probleem! Laat je me weten hoe de afspraak gegaan is? 😄

@Meedenkertje26 Ik heb jouw foto's toegevoegd aan het uitstaande ticket. Wat ik wel vreemd vind, is dat ik nergens terug zie dat wij jou een switch hebben gestuurd. Ook het MAC-adres van deze TP-link is niet traceerbaar in onze systemen. Dit zou een switch van ons moeten zijn? 


  • is een King Poster
  • 75 reacties
  • 29 april 2021

Thanks voor je reactie, nee deze is niet van jullie.

Ik had hem nog in mij schuur liggen.

 

Deze is het...

 

 


Jason van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+16
  • Community Manager
  • 10739 reacties
  • 30 april 2021

Hoi @Meedenkertje26, thanks voor de opheldering! Ik stuur je meteen een nieuwe switch toe zodat die weer werkt zoals het hoort. Wil je me laten weten of je straks weer richting de maximale snelheid gaat met die switch? 

P.s. houd alsjeblieft rekening met maximaal één week verzendtijd - doorgaans is dit soort producten binnen twee tot vier dagen bezorgd, maar voor alle zekerheid hanteren we een ietwat grotere termijn.


  • is een King Poster
  • 75 reacties
  • 30 april 2021

Hartstikke bedankt @Jason , voor het regelen.

Sowieso geef ik alle informatie, zodra hij binnen is.


Jason van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+16
  • Community Manager
  • 10739 reacties
  • 30 april 2021

Heel graag gedaan! @Meedenkertje26 

Thanks voor je info en ik blijf het nauwgezet in de gaten houden. Een prachtig weekend toegewenst aan iedereen!


Jason van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+16

Hi all, er zijn nu nog enkele gevallen waarbij de snelheidsproblemen lijken aan te houden. Deze zullen we op individueel niveau verder oppakken. Bedankt voor jullie input, inzet en medewerking, we waarderen dit enorm en mede daardoor zijn de algemene problemen op 18 april verholpen.

Dit topic gaat nu op slot.

@Meedenkertje26 Laat me alsjeblieft weten via een privébericht hoe de nieuwe switch bevalt, dankjewel!

@babettestam Zou je me in een privébericht willen laten weten hoe de afspraak verlopen is? Thanks!

Voor users die buiten Dordrecht wonen en toch graag een reactie willen achterlaten in het andere, nog lopende topic, neem alsjeblieft een kijkje hier: 

Media is niet beschikbaar

 


Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen