Skip to main content
Sticky

Nieuw bij Odido TV: Mediabox

Nieuw bij Odido TV: Mediabox
Toon eerste reactie

1058 reacties

Demi van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9
  • Auteur
  • Moderator | Internet + TV
  • 1934 reacties
  • 25 januari 2025

Hi ​allemaal, er is een nieuwe firmare update uitgerold voor de Mediabox met de laatste klantengroep op 23-1. Willen jullie controleren of de genoemde problemen ook zijn opgelost met firmware versie 12.8.8874? Check voor de zekerheid ook of je deze versie inmiddels ook op de Mediabox hebt staan. Zo weten we zeker wat inmiddels is opgelost en wat nog speelt. Mochten jullie toch nog bepaalde problemen ervaren die niet op de known issues lijst staan, laat het dan hier in het topic weten. Bedankt alvast! 

• is een Top Poster
  • 8 reacties
  • 25 januari 2025
Demi van Odido schreef:

Hi ​allemaal, er is een nieuwe firmare update uitgerold voor de Mediabox met de laatste klantengroep op 23-1. Willen jullie controleren of de genoemde problemen ook zijn opgelost met firmware versie 12.8.8874? Check voor de zekerheid ook of je deze versie inmiddels ook op de Mediabox hebt staan. Zo weten we zeker wat inmiddels is opgelost en wat nog speelt. Mochten jullie toch nog bepaalde problemen ervaren die niet op de known issues lijst staan, laat het dan hier in het topic weten. Bedankt alvast! 

Hi Demi, ik heb deze firmware versie op beide mediaboxen staan sinds die datum. Het probleem van het vragen om een pincode is hiermee niet opgelost en komt ook na deze datum voor. Daarnaast is er een probleem bij gekomen: sinds 24-01 kan de afstandsbediening van de andere mediabox geen volume meer regelen van mijn TV (zie mijn post van gisteren). Ik heb alle tips & tricks geprobeerd, zonder resultaat. Ik ben er dus niet beter van geworden 🙄.

• is een Top Poster
  • 8 reacties
  • 25 januari 2025
Demi van Odido schreef:

Hier staat de nieuwe firmware op de Mediabox, nog steeds het probleem van pin code invoeren na uit stand-by komen. 

• is een Top Poster
  • 8 reacties
  • 26 januari 2025

Nieuw probleem, niet eerder voorgekomen: na gebruik van de Netflix-app is er geen geluid meer als ik TV kijk. Ook de opdracht: “Max volume” leert dat het volume op 25 staat en biedt dus geen oplossing. Herstarten van de mediabox zorgt dat er weer geluid is. Bij de eerste zender is geluid niet synchroon. Bij de tweede en de volgende weer wel. Firmware 8874 is geïnstalleerd.

• is een Master Poster
  • 22 reacties
  • 27 januari 2025

Hoi, ik zou graag willen dat mijn mediabox na de opstart begint met het “home”screen.

Ondanks dat ik in de instellingen heb aangegeven dat de box moet starten met het hoofdscherm “thuis” begint deze toch altijd met het televisie beeld. Erg hinderlijk.

Wat kan ik eventueel nog doen ? Resetten heb ik al geprobeerd.

Teresa van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5
  • 4131 reacties
  • 28 januari 2025

@hanseisink Dankjewel voor het doorgeven van de softwareversie. Dit is namelijk nog niet de nieuwe update, deze is nog niet gepushed naar jouw Mediabox. Dit verklaart ook dat de problemen niet volledig zijn opgelost. De nieuwe software wordt in batches uitgerold. Nog even geduld, maar de oplossing is in zicht! 

Wil je mij dan ook laten weten of het issue met de afstandsbedieningsknoppen is opgelost? Betreft het ‘geen geluid na gebruik van de Netflix-app’, ervaar je dit ook bij andere apps? Wil je eens proberen om Netflix te verwijderen en opnieuw te installeren. Werkt dit? 

Daarnaast ben ik benieuwd wat je bedoelt met ‘bij de eerste zender’ is het geluid niet synchroon. Doel je dan op NPO1 of op de eerste zender die je ziet wanneer de Mediabox opstart? 

​@clemens68 Willen jullie mij de software versie van de Mediabox doorgeven? 

@Gizmo23 Goed dat je dit aangeeft. Ik begrijp goed dat je graag het gewenste opstartscherm ziet. Ik help je graag verder! Lukt het wel om de Mediabox te laten opstarten op een andere instelling? Bijvoorbeeld ‘Apps’ i.p.v. TV Menu? Wil je dit eens proberen? Daarnaast verneem ik graag de softwareversie van de Mediabox. Ik ben benieuwd naar jouw terugkoppeling! 

• is een Master Poster
  • 22 reacties
  • 28 januari 2025

@Teresa van Odido dankjewel voor je reactie!

Opstarten met een andere instelling gaat ook niet. Start altijd op televisiebeeld. Softwareversie is 12.8.8874

Teresa van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5
  • 4131 reacties
  • 28 januari 2025

@Gizmo23 Dankjewel voor je terugkoppeling en de genomen moeite! 

Dat is inderdaad niet de bedoeling. Wil je de gevraagde gegevens (postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste 4 cijfers van je IBAN) nog invullen in je community profiel? Dan is de verificatie compleet en kan ik dit gelijk voor je doorzetten naar de technische dienst voor verder onderzoek. 

Laat je het mij weten als je zover bent? Dan ga ik gelijk aan de slag! 

• is een nieuwe Poster
  • 4 reacties
  • 28 januari 2025
Ria GZ schreef:
Ria GZ schreef:

Tommie, het heeft helaas niet gewerkt, ik heb vooraf ook nog eerst de mediaboxen opnieuw opgestart. De mediaboxen blijven vragen om de pincode en vervolgens krijg ik de volgende melding "door een storing kan je Odido tv nu niet gebruiken. ligt niet aan jou. Probeer je het later weer?”

ik moet dan vaak weer een paar keer opnieuw opstarten voordat ik weer tv kan kijken. dit geldt dus zowel voor de mediabox in de woon- en in de slaapkamer. Dus graag alsnog een ticket aanmaken.

Tommie of Teresa, graag een bevestiging v.w.b. het verzoek alsnog een ticket aan te maken.

Tommie, Teresa, Demi, firmware versie 12.8.8874 is geïnstalleerd op beide mediaboxen. Probleem met het steeds om de pincode vragen en de storingsmededeling is nog steeds aanwezig.

• is een Master Poster
  • 22 reacties
  • 28 januari 2025

@Teresa van Odido hoi, volgens mij heb ik het nu compleet.

• is een Top Poster
  • 5 reacties
  • 28 januari 2025
Demi van Odido schreef:

De firmware-update v12.8.8874 geïnstalleerd, maar hier nog dezelfde problemen met het vragen om de pincode (favoriete zenders staan uit, heeft altijd uitgestaan) en probleem met de afstandsbediening (advies is het vervangen van de batterijen, maar het verwijderen en herplaatsen van 1 batterij is voldoende).

• is een Top Poster
  • 8 reacties
  • 28 januari 2025
Teresa van Odido schreef:

@hanseisink Dankjewel voor het doorgeven van de softwareversie. Dit is namelijk nog niet de nieuwe update, deze is nog niet gepushed naar jouw Mediabox. Dit verklaart ook dat de problemen niet volledig zijn opgelost. De nieuwe software wordt in batches uitgerold. Nog even geduld, maar de oplossing is in zicht! 

Wil je mij dan ook laten weten of het issue met de afstandsbedieningsknoppen is opgelost? Betreft het ‘geen geluid na gebruik van de Netflix-app’, ervaar je dit ook bij andere apps? Wil je eens proberen om Netflix te verwijderen en opnieuw te installeren. Werkt dit? 

Daarnaast ben ik benieuwd wat je bedoelt met ‘bij de eerste zender’ is het geluid niet synchroon. Doel je dan op NPO1 of op de eerste zender die je ziet wanneer de Mediabox opstart? 

​@clemens68 Willen jullie mij de software versie van de Mediabox doorgeven? 

@Gizmo23 Goed dat je dit aangeeft. Ik begrijp goed dat je graag het gewenste opstartscherm ziet. Ik help je graag verder! Lukt het wel om de Mediabox te laten opstarten op een andere instelling? Bijvoorbeeld ‘Apps’ i.p.v. TV Menu? Wil je dit eens proberen? Daarnaast verneem ik graag de softwareversie van de Mediabox. Ik ben benieuwd naar jouw terugkoppeling! 

v12.8.8874

Gisteravond kwam de mediabox op met het scherm dat deze was ge-update. Vandaag starte de mediabox direct op zonder te vragen om de pin code… so far so good…

• is een Top Poster
  • 8 reacties
  • 31 januari 2025
Teresa van Odido schreef:

Hi Teresa, vreemd: ik krijg een melding dat de nieuwe versie geïnstalleerd is en krijg een link te zien naar de website en zie dat dan 2.0.5036 geïnstalleerd is. Als ik vervolgens in het menu “Over” kijk, is het nog steeds versie 8874. Dit komt op beide mediaboxen voor. Opnieuw zoeken naar een update levert geen nieuwe software op.

Het verdwenen geluid na gebruik van de Netflix-app is niet meer voorgekomen. En het niet synchroon geluid doet zich nog steeds voor na gebruik van de Netflix-app. Het gaat dan om de eerste zender die na het gebruik van de app verschijnt. Een keer wisselen van kanaal verhelpt dit probleem. Dit niet-synchroon zijn van het geluid komt soms ook voor na herstart van de mediabox. Zappen naar een andere zender lost dat probleem dan op.

Jan.lohman
  • is een Master Poster
  • 22 reacties
  • 1 februari 2025

Ik heb zojuist de update binnengekregen 

het geluid verschil met radio en televisie is nog steeds aanwezig. 
Nu nog even verder kijkend het pincode probleem is opgelost. 

• is een King Poster
  • 27 reacties
  • 5 februari 2025
Demi van Odido schreef:

@Demi van Odido mij suggestie heeft tocht gewerkt / een tijdelijke oplossing met een andere account..

Hopelijk lossen jullie ook z.s.m ondertiteling ook op!

Geluid gaat uit ook sinds laatste update achteruit…

Een nieuwe bug ontdekt / als OK druk met jullie afstandsbediening komt minigids Pauzeren of terugspoelen niet tevoorschijn/ alleen bij het indrukken back knop.

• is een Master Poster
  • 30 reacties
  • 7 februari 2025

Sinds de update naar firmware versie 12.8.8874 geen gekke dingen meegemaakt. Bij opstarten geen vraag meer over profiel of pincode. Dus wat mij betreft een goede update.

• is een Top Poster
  • 8 reacties
  • 8 februari 2025

@Demi van Odido vandaag kreeg ik 12.8.9096 binnen. De afstandbediening kan nu weer het geluid van de TV bedienen. Tot nu toe wordt er niet meer naar de pincode gevraagd. So far so good!

Teresa van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5
  • 4131 reacties
  • 9 februari 2025

@Mackeessie ​@hanseisink Ik ben super blij om te lezen dat de update zijn werk heeft gedaan. Dat moet fijn zijn in het gebruik! 

Heel erg bedankt dat jullie deze ervaring met ons delen. Dat wordt gewaardeerd! 

BZwart
  • is een Master Poster
  • 20 reacties
  • 9 februari 2025

Ik ben nu ongeveer twee weken een mediabox gebruiker, overgestapt van Ziggo.
ben zeer tevreden. Een vraagje, is het mogelijk om met een nieuwe release de achtergrond van ondertitels transparant te maken.
De huidige teletext achtige ondertitels blokkeren een flink deel van het beeld. 🤞

• is een Top Poster
  • 5 reacties
  • 12 februari 2025

Heb gisteren v12.8.9096 geïnstalleerd, maar hier is nog helaas het probleem, van de niet functionerende afstandsbediening na stand-by, nog aanwezig.

• heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties
  • 14 februari 2025

** bericht verwijderd **

• is een Master Poster
  • 22 reacties
  • 27 februari 2025

Is er een update geweest misschien?

Voorheen ging mijn tv met het in stand-by zetten van de box ook automatisch in stand-by middels de witte knop. En aanzetten dito. Nu moet ik sinds een aantal dagen beide knoppen indrukken.Geluid van de tv is wel te bedienen. Ik heb geprobeerd het op te lossen door opnieuw te koppelen maar dat werkt niet. Ook de soundbar werkt niet meer samen en is niet meer te bedienen met de afstandsbediening. Ik heb zelf niets gewijzigd waardoor het is veranderd. Kan iemand mij helpen het te herstellen?

Teresa van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5
  • 4131 reacties
  • 3 maart 2025

@Gizmo23 Ik kan mij voorstellen dat je graag weer wil dat de boel werkt zoals het hoort. Ik help je graag om dit te realiseren! 

Sinds 06-02-25 is er een nieuwe softwareversie uitgerold op de Mediabox. Ervaar je sindsdien de problemen of is dit later ontstaan?

Wil je eens opnieuw de instellingen van de afstandsbediening wijzigen? Dit doe je door naar het TV menu te gaan > Instellingen (tandwieltje rechts bovenin de hoek) > Afstandsbediening & accessoires > Bediening tv aanpassen. 

Voor de soundbar, wil je hier ook nog eenmaal de instellingen aanpassen onder ‘Bediening van audio aanpassen’ > ‘Kies voor je soundbar’?

Laat je mij weten of dit voor verbetering heeft gezorgd?

• is een Master Poster
  • 22 reacties
  • 6 maart 2025

@Teresa van Odido Ik heb de verbeteringen die je benoemde uitgevoerd maar was helaas niet de oplossing. De “tv” knop op de afstandsbediening werkt wel gewoon. Vreemd. Het enige is dat ik de box en de tv afzonderlijk moet bedienen op de afstandsbediening en een aparte afstandsbediening gebruiken voor het geluid van de soundbar. Dit was voorheen niet zo. It is what it is! 

• is een nieuwe Poster
  • 3 reacties
  • 15 maart 2025

Goedemiddag, wij zijn nog in het bezit van een TV box. Kunnen wij deze omruilen voor een mediabox en heeft deze omruiling voordelen voor ons als bestaande klant? Welke kosten zijn hieraan verbonden? Hoor het graag van jullie.

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen