Skip to main content
Sticky

Deel je favoriete films en series

• 7 april 2025
  • 1 reactie
  • 10 Bekeken
Deel je favoriete films en series
Marciano van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Onder het mom van onze nieuwe Fun-sectie: Entertainment Lounge kan de subcategorie Film & TV natuurlijk niet ontbreken.

Ken je dat? Je zit op de bank, klaar om aan een nieuwe serie te beginnen. Maar je klikt ‘m niet aan. Soms is het lastig om aan iets nieuws te beginnen en staan sommige titels al maandenlang op je Lijst om te kijken. Dat stopt vandaag. Wij helpen je je nieuwe binge worthy serie te ontdekken. En deel je jouw favorieten ook met ons?

Je kent het vast wel. Je hebt alle streamingdiensten die er zijn, maar je hebt niks meer te kijken. Die ene serie die je de afgelopen weken hebt zitten bingen is tot een einde gekomen en je weet niet meer wat je met jezelf aan moet. In deze subcategorie helpen we elkaar in een eindeloze threat om je watchlist te vullen en daadwerkelijk te kijken. Reviews zijn welkom, maar pas op voor spoilers. Daar houdt niemand van.

Extra’s van Odido. Kies je favoriete streamingdiensten.

Heb je een Unlimited abonnement van Odido? Dan krijg je heel gemakkelijk en voordelig toegang tot je favoriete streamingdiensten. Gebruik je punten en zet ze in voor de volgende Extra’s:

• Videoland
  • HBO Max
  • Skyshowtime
  • Amazon Prime
  • Apple TV (onderdeel van Apple One)

Houd Film & TV in de gaten. We posten binnenkort meer. Alvast je eigen favorieten delen? Je bent van harte welkom om ze hieronder in de reacties te delen of start je eigen topic.

1 reactie

Jason van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+16
  • Community Manager
  • 10755 reacties
  • 17 april 2025

Zit nu helemaal in Black Mirror: een serie waarin de afleveringen niet aaneen geschakeld zijn en in losse volgorde bekeken kunnen worden. Elke aflevering vertelt een ander verhaal - op 2 uitzonderingen na - en heeft een compleet eigen psychologische invalshoek. Het acteerwerk is echt super en er zit een mooie dosis aan spanning, humor en actie in. Sommige personages worden vertolkt door zeer bekende acteurs en actrices; met name uit Engeland en de VS en sommige personages hebben wat minder bekende gezichten, maar dat mag de pret niet drukken. Alles is supergoed in elkaar gezet en belooft echt van begin tot eind een rollercoaster aan emoties. Ik ben op aanraden van een collega begonnen in seizoen 7 (met aflevering 1) en werk zo eerst dat seizoen af en ga dan naar beneden.

Elke aflevering vertelt een verhaal waarbij je vaak het idee hebt dat je naar een psychologische thrillerfilm zit te kijken in plaats van een losstaand verhaal uit een serie. Het woord “serie” doet deze reeks trouwens geen eer aan omdat het in feite allemaal films zijn, maar dan van zo’n 45-70 minuten. Er zit door de seizoenen heen vast iets meer rode lijn dan tot nu toe het geval lijkt, maar tot dusver kenmerkt elke aflevering zich als een eigen verhaal en dat maakt het extra tof en spannend. Check vooral even de ins en outs op IMDB: Black Mirror (TV Series 2011– ) - IMDb

Over het algemeen kun je een redelijk satirische blik opvangen die terugslaat op de hedendaagse techniek, maatschappij en opvattingen die we hebben. Sommigen zijn meer duidelijk dan anderen, maar waarborgen echt de kracht waarmee Black Mirror zich naar mijn mening behoorlijk in onderscheidt. Het is een soort van retelling van Twilight Zone verhalen, maar dan op een moderne manier en vanuit een zoals ik boven benoem ander perspectief. Ik ken Twilight Zone niet goed genoeg om daar een eerlijk oordeel over te vellen, maar ik geloof de critici helemaal als ze dat aanhalen dus daarom benoem ik ‘em hier ook! 😊 

Alvast heel veel kijkplezier toegewenst!

P.s. ik kan deze serie niet echt vergelijken met iets anders, maar als het ergens bij in de buurt komt, dan is het qua vibe een beetje zoals Broadchurch en Mindhunter - alhoewel het zeker niet per definitie een crime-serie is of zo dus dat moet je maar even met een aardige korrel zout nemen. 

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen