Skip to main content
Beantwoord

Firmware V1.00(ACJG.1)NR53_b17D0430

• is een Master Poster
  • 11 reacties

Hi.

Ervaart iemand verbindingsproblemen met versie B17?

Ik heb mijn Google-audiosysteem verbonden via de Odido K&K-router. Telkens wanneer ik het systeem probeer te starten, krijg ik eerst de melding “geen verbinding”. Na ongeveer vijf seconden start de muziek alsnog.

Ondanks meerdere keren opnieuw opstarten en opnieuw configureren blijft dit probleem zich voordoen. Het lijkt erop dat de verbinding in een soort slaapstand valt voordat deze geactiveerd wordt.

Beste antwoord door Jamazke

walter.v.l schreef:

@Jamazke Misschien toch nog een idee:

Na de Odido DNS storing eind juni lijken meerdere Klik en Klaar gebruiker problemen te hebben met DNS. Bij sommigen lijkt het instellen van de Google dns 8.8.8.8 en/of Cloudflare 1.1.1.1 een oplossing te geven. 

Je kan dit testen door op een pc in een command prompt het volgende commando te geven

nslookup google.com

Het antwoord zou iets moeten zijn als onderstaand. Als dit erg lang duurt of als er een error komt dan heb je hier last van.

Server:  home
Address:  192.168.1.1

Non-authoritative answer:
Name:    google.com
Addresses:  2a00:1450:400e:80c::200e
          142.250.179.174

Een andere DNS kan je instellen via de admin website op 192.168.1.1  menu Netwerkinstelling/Thuisnetwerken/DNS Waarden. Selecteer optie statisch DNS  en geef 2  DNS servers op met de primaire en secondaire IP addressen (bijv 8.8.8.8 en 1.1.1.1) 

Het aanpassen van de DNS-instellingen via het beheermenu bleek de oplossing te zijn. Na het doorvoeren van deze wijziging schakelen zowel het Google-audiosysteem als de IP-camera’s direct in, zonder de melding “geen internet”. Ik laat de instellingen de komende dagen ongewijzigd om te controleren of dit effect aanhoudt.

Thx Walter.

Bekijk origineel

11 reacties

Forum|alt.badge.img
  • is een gewaardeerde antwoordgever
  • 571 reacties
  • 15 juli 2025

Nee, geen problemen hier. Je kan een proberen de wifi verbinding naar klik en klaar in je google audio systeem te vergeten/verwijderen en weer opnieuw in te stellen.

• Auteur
  • is een Master Poster
  • 11 reacties
  • 15 juli 2025

Hoevaak wil je dat ik dat blijf configureren?

Forum|alt.badge.img
  • 571 reacties
  • 15 juli 2025

Geen idee, ik weet niet wat jij bedoelt met configureren. Maar als je aan de Google audio apparaat kant al een keer een nieuwe verbinding hebt opgezet dan is heeft dat in ieder geval je probleem niet opgelost. 

Andere opties heb ik op dit moment niet. Als de rest van je apparaten dit probleem niet heeft zou ik de oplossing eerst zoeken in het google apparaat.

• Auteur
  • is een Master Poster
  • 11 reacties
  • 15 juli 2025

dank je Walter.

Ik kom er nu achter dat een aangesloten wifi ipcam, ook problemen heeft. De internet verbinding valt “in slaap” waardoor het aanroepen van de apparaten enige tijd duurt. Bij voorgaande firmware versies was dit niet aan de orde.

Forum|alt.badge.img
  • 571 reacties
  • 15 juli 2025

@Jamazke Heb je alleen de Klik en Klaar router of heb je er nog andere netwerk apparatuur tussen zitten? Als je apparaten bedraad aansluit zie je dan ook deze vertraging?

• Auteur
  • is een Master Poster
  • 11 reacties
  • 15 juli 2025

Bedraad gaat iets sneller, echter nog steeds vertraging.

Forum|alt.badge.img
  • 571 reacties
  • 15 juli 2025

Geen idee wat hier aan de hand is…..

En eventueel het modem een factory reset geven. Wellicht conflicteren wijzigingen die je met een oude firmware hebt doorgevoerd met de nieuwe firmware.

Edit: Het is al een eigen topic….. Sorry

Forum|alt.badge.img
  • 571 reacties
  • 15 juli 2025

Na de Odido DNS storing eind juni lijken meerdere Klik en Klaar gebruiker problemen te hebben met DNS. Bij sommigen lijkt het instellen van de Google dns 8.8.8.8 en/of Cloudflare 1.1.1.1 een oplossing te geven. 

Je kan dit testen door op een pc in een command prompt het volgende commando te geven

nslookup google.com

Het antwoord zou iets moeten zijn als onderstaand. Als dit erg lang duurt of als er een error komt dan heb je hier last van.

142.250.179.174

Een andere DNS kan je instellen via de admin website op 192.168.1.1  menu Netwerkinstelling/Thuisnetwerken/DNS Waarden. Selecteer optie statisch DNS  en geef 2  DNS servers op met de primaire en secondaire IP addressen (bijv 8.8.8.8 en 1.1.1.1) 

• Auteur
  • is een Master Poster
  • 11 reacties
  • Antwoord
  • 15 juli 2025
walter.v.l schreef:

nslookup google.com

142.250.179.174

Het aanpassen van de DNS-instellingen via het beheermenu bleek de oplossing te zijn. Na het doorvoeren van deze wijziging schakelen zowel het Google-audiosysteem als de IP-camera’s direct in, zonder de melding “geen internet”. Ik laat de instellingen de komende dagen ongewijzigd om te controleren of dit effect aanhoudt.

Thx Walter.

• is een Top Poster
  • 7 reacties
  • 26 juli 2025

b17 is poep.

Wifi 490 down en bedraad amper 100 en soms zelfs 0

Forum|alt.badge.img
  • 571 reacties
  • 26 juli 2025

B17 bij mij is perfect….

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen