Hallo
Sinds ik een aantal weken ervaar ik serieuze verbindingsproblemen met mijn Klik & Klaar modem. Tijdens mijn afwezigheid is het modem offline gegaan (te merken aan niet-bereikbare IoT-apparaten). Na herstart bij thuiskomst is het internet traag tot onbruikbaar.
Situatie:
- Pingwaarden lopen sterk uiteen (20ms tot >200ms)
- Download begint soms rond de 80 Mbps, zakt direct terug naar nul of stopt volledig
- Uploadsnelheid is wisselend, soms verrassend hoog (>100 Mbps)
- In de praktijk nauwelijks internet mogelijk via LAN (ik gebruik geen wifi van het modem zelf)
Wat ik zelf heb onderzocht:
- Simkaart van het modem in mijn telefoon geplaatst en op verschillende plekken in de buurt getest
- Op andere locaties in de wijk direct snelheden boven de 500/130 Mbps met lage ping en stabiele verbinding
- Zodra ik weer in de buurt van mijn woning kom en overschakel naar de ‘vaste’ mast hier, valt de verbinding weg of komt niet op gang
Aanvullende informatie:
Firmware: V1.00(ACJG.1)NR53_b17D0430
Verbinding alleen via LAN, met eigen switches en wifi
Positie modem is ongewijzigd
Sinds 29 juni zeker problemen; mogelijk al sinds eerdere storing in de week daarvoor
Medewerker van de klantenservice bevestigde dat er een storing was op de paal, maar deze is niet zichtbaar op jullie storingskaart
Vragen:
Kunnen jullie nagaan wat de status is van de mast waarmee mijn woning normaal verbinding maakt?
Is er sinds de storing iets structureels veranderd waardoor mijn verbinding nu structureel slecht is?
Wordt mijn modem mogelijk geforceerd op een mast met slechte dekking?
Zijn er instellingen of acties die ik nog kan uitvoeren aan mijn kant?
Alvast dank voor het meekijken.