Skip to main content
Vraag

Klik en klaar

• is een Top Poster
  • 5 reacties

Ik heb het klik en klaar abonnement en het bedrade en wifi internet werkt, maar ik kan niet meer in me router/modem inloggen. Als ik in een browser naar 192.168.1.1 ga krijg ik de melding: Deze site is niet bereikbaar. Als ik het met de klik en klaar app probeer krijg ik de melding: niet verbonden. Het heeft wel gewerkt toe ik het heb geïnstalleerd. Kunnen jullie me helpen om op de rrouter/modem in te loggen. Ik heb dit probleem telefonisch bij de klantenservice uitgelegd, maar zij schijnen me niet te kunnen helpen en verwijsen me hier naar door. Ik vind het eigenlijk belachelijk dat ik dit op deze manier moet aanmelden en dat dat niet via de klantenservice kan. Betekent klik en klaar dat jullie even klikken en daarna is het klaar en mag de klant het uitzoeken???

Ik hoop dat jullie me hier alsnog mee kunnen helpen.

11 reacties

Cristien
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 8186 reacties
  • 26 mei 2025

Beste ​@drrgg8 Het is zeker niet zo dat je het zelf moet uitzoeken, Klik en klaar is nog redelijk nieuw en het niet in kunnen loggen komt wel vaker voor! 

Heb je het ook al met een andere browser geprobeerd? Google of Edge
Bij mij helpt het door toch door te gaan en de site wel te vertrouwen, maar een andere browser of koekjes (cookies) verwijderen helpt vaak ook! 
Vul ondertussen al de benodigde gegevens in (zie mijn onderschrift) zodat de moderators je verder kunnen helpen als je aan de beurt bent.

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 5 reacties
  • 26 mei 2025

Er is niets wel of niet te vertrouwen. Ik krijg de melding: deze site is niet bereikbaar. Er is niets waar ik op kam klikken. Een ander browser maakt geen verschil, logisch aangezien de Klik en klaar app die ik op me telefoon heb geïnstalleerd ook geen verbinding kan maken. Krijg de melding: Niet verbonden. En nogmaals, het bedrade en wifi internet functioneert wel, maar ik heb geen toegang te de router/modem zelf.

Ik ben nu ongeveer 2 weken bezig. Als eerst heb ik een defecte modem ontvangen die vervangen moest worden en dan nu weer dit. Dit zal ook wel niet vandaag of morgen opgelost kunnen worden.

Over het algemeen ben ik zeer tevreden over jullie, maar dit product zonder goede ondersteuning is belachelijk, zeker met de naam Klik en klaar

• is een King Poster
  • 62 reacties
  • 26 mei 2025
drrgg8 schreef:

Ik heb het klik en klaar abonnement en het bedrade en wifi internet werkt, maar ik kan niet meer in me router/modem inloggen. Als ik in een browser naar 192.168.1.1 ga krijg ik de melding: Deze site is niet bereikbaar. Als ik het met de klik en klaar app probeer krijg ik de melding: niet verbonden. Het heeft wel gewerkt toe ik het heb geïnstalleerd. Kunnen jullie me helpen om op de rrouter/modem in te loggen. Ik heb dit probleem telefonisch bij de klantenservice uitgelegd, maar zij schijnen me niet te kunnen helpen en verwijsen me hier naar door. Ik vind het eigenlijk belachelijk dat ik dit op deze manier moet aanmelden en dat dat niet via de klantenservice kan. Betekent klik en klaar dat jullie even klikken en daarna is het klaar en mag de klant het uitzoeken???

Ik hoop dat jullie me hier alsnog mee kunnen helpen.

Omdat je aangeeft dat het wel gewerkt heeft, heeft je modem nog steeds wel het ip-adres 192.168.1.1, of heb je dat mogelijk aangepast naar een ander adres?

Om het adres van je klik en klaar modem te achterhalen:

Wat zie je staan als je bv. in je (android) telefoon kijkt naar de netwerkdetails van je wifi verbinding? Wat staat daar als Gateway ingevuld? (op je windows PC zou je in een command prompt venster het commando “ipconfig” kunnen uitvoeren en kijken wat daar als Default Gateway ingevuld staat).

Of heb je in je modem onder extern beheer iets veranderd, waardoor je niet meer in kunt loggen via de web-interface?

Misschien is het nuttig om je modem eens een factory reset te geven (reset knop meer dan 5 seconden in drukken met bv. een paperclip). Dan wordt het adres weer hersteld naar 192.168.1.1 en je inloggegevens zoals die onder op je modem staan.

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 5 reacties
  • 26 mei 2025

Het ip adres heb ik niet aangepast. Kan ook de oorzaak niet zijn aangezien ik wel via lan en wifi internet heb wat over de gw 192.168.1.1 loopt. Ook andere apparaten op het netwerk hebben een verbinding via de gw (192.168.1.1) Ik zal morgen een reset uitvoeren.

Forum|alt.badge.img
  • is een gewaardeerde antwoordgever
  • 578 reacties
  • 26 mei 2025

Staat er http of https voor het ip adres?

Het zou dus https://192.168.1.1 moeten zijn. Soms onthoudt een browser de verkeerde. Je zou het ook eens in een browser in incognito/prive mode kunnen proberen.

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 5 reacties
  • 27 mei 2025

Er staat niets voor het ip nummer. Gewoon 192.168.1.1, dus geen http of https en met verschillende browsers. Maar zoals ik al meerdere keren heb aangegeven is dat de Klik en klaar Android app ook geen verbinding kan maken. Als ik de gateway verkeerd zou benaderen en daardoor niet kan verbinden zou de Klik en klaar app wel moeten werken wat ook niet het geval is.

Ik zal straks de reset uitvoeren en kijken wat dat oplevert. 

Ik vind deze manier van ondersteunen na +- 2 weken gedoe met internet belachelijk. Ik heb graag direct contact met een klantenservice die me direct kan helpen i.p.v.. dit. Deze manier schiet niet op en dan zijn de antwoorden van jullie ook erg slecht. Het lijkt erop dat jullie de berichten niet goed lezen, of dat jullie onvoldoende kennis hebben. Sorry als dit erg naar over komt, maar ik heb geen andere optie meer voor ondersteuning of me ontevreden te uiten.

• is een King Poster
  • 62 reacties
  • 27 mei 2025
drrgg8 schreef:

en dan zijn de antwoorden van jullie ook erg slecht. Het lijkt erop dat jullie de berichten niet goed lezen, of dat jullie onvoldoende kennis hebben.

drrgg8: geen idee waarom je op deze manier je frustratie uit richting mensen die je met de beste wil van de wereld willen helpen, maar van mij hoef je zo in ieder geval geen hulp meer te verwachten.

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 5 reacties
  • 27 mei 2025

Ik weet het niet hoor, maar na 2 weken gedoe en een klantenservice die zelf zegt niet de kennis te hebben voor ondersteuning en  verwijzen me naar een community met de vraag daar een topic te maken. Het is niet dat het een gratis abonnement is. Ik betaal gewoon voor een product en verwacht dan ook ondersteuning en geen chat. Ik ben ondertussen+- 20 jaar een goede klant van Odido.

Je vraag waarom ik op deze manier mijn frustratie uit. Heel simpel, omdat het verder nergens kan. Behalve een officiële klacht indienen kan ik blijkbaar nergens terecht om persoonlijke mijn klacht over Odido door te geven.

Ik was in de veronderstelling dat alle reacties van Odido medewerkers was. Als dat niet het geval is bij deze mijn excuses.

Ik heb op verzoek van de klantenservice een topic gemaakt en heb me verder niet verdiept in de Community en me ook niet bezig gehouden met wie en wat erop zit. Ik heb een probleem en dat leg ik neer waar Odido me naar verwijst.

Ik ga een reset uitvoeren en als dat niets oplevert krijgt Odido de router terug.

• is een King Poster
  • 62 reacties
  • 27 mei 2025
drrgg8 schreef:

Ik weet het niet hoor, maar na 2 weken gedoe en een klantenservice die zelf zegt niet de kennis te hebben voor ondersteuning en  verwijzen me naar een community met de vraag daar een topic te maken. Het is niet dat het een gratis abonnement is. Ik betaal gewoon voor een product en verwacht dan ook ondersteuning en geen chat. Ik ben ondertussen+- 20 jaar een goede klant van Odido.

Je vraag waarom ik op deze manier mijn frustratie uit. Heel simpel, omdat het verder nergens kan. Behalve een officiële klacht indienen kan ik blijkbaar nergens terecht om persoonlijke mijn klacht over Odido door te geven.

Ik was in de veronderstelling dat alle reacties van Odido medewerkers was. Als dat niet het geval is bij deze mijn excuses.

Ik heb op verzoek van de klantenservice een topic gemaakt en heb me verder niet verdiept in de Community en me ook niet bezig gehouden met wie en wat erop zit. Ik heb een probleem en dat leg ik neer waar Odido me naar verwijst.

Ik ga een reset uitvoeren en als dat niets oplevert krijgt Odido de router terug.

drrgg8, ik snap je frustratie wel richting (de helpdesk van) Odido. Ik heb ze gelukkig niet vaak nodig gehad, maar als ik de reacties op in de community mag geloven is dat maar beter ook. Ik lees te vaak dat de helpdesk er niet uit komt of niet genoeg kennis heeft en ze klanten dan maar (erg gemakkelijk) naar een community verwijzen.

En ja, in de community is veel kennis en men probeert elkaar zo goed en zo kwaad als dat kan te helpen, maar dat gaat naar mijn idee minder efficiënt dan contact met een helpdesk waar ze hopelijk gericht verder kunnen vragen om er snel achter te komen wat er precies aan de hand kan zijn.

En ja, omdat het grootste gedeelte van de gebruikers inderdaad geen medewerkers van Odido zijn, maar ook maar ‘gewoon’ eindgebruikers, kunnen daar ook best reacties tussen zitten waar je op dat moment misschien wat minder aan hebt.

Er zijn op de community gelukkig ook een handjevol, gewaardeerde (!), Odido collega's die wel een hoop kennis van zaken hebben, maar die komen er niet aan toe om alle berichten snel van antwoorden te voorzien.

Gezien de reacties in de community deel ik je mening dat ik graag zou zien dat het niveau van de klantenservice flink wordt verbeterd door Odido. Ik krijg de indruk dat veel eindgebruikers soms eindeloos lang worstelen met simpele problemen, die volgens mij veel eerder opgelost zouden zijn als ze een meer ervaren helpdesk medewerker aan de lijn zouden hebben gekregen.

En ik vind het ook bijzonder om als community gebruiker mee te ‘moeten’ (kunnen?) lezen met talloze gebruikers die melding maken van betaalproblemen, BKR-registraties, foutieve facturen, opzeggingen die niet lukken, enz. Ik zou het voor mezelf vrij vervelend vinden als ik een foutje op een factuur zou ontdekken, dat ik dat dan via een community moet gaan delen met Odido om het opgelost te krijgen.

Laat je nog even weten of de reset geholpen heeft?

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 5 reacties
  • 27 mei 2025

Bedankt voor je uitgebreide reactie en nogmaals mijn excuses, ook voor personen die niet van Odido zijn en waar ik een zuren reactie heb gegeven in de veronderstelling dat het Odido professionals waren.terwijl ik i.d.d. dankbaar had moeten zijn voor deze hulp. Ik kwam met verkeerde verwachtingen op de community en heb daardoor zo bot gereageerd 

De dag loopt wat anders dan verwacht en ben pas laat thuis. De reset moet nog maar een dagje wachten. Ik laat het resultaat weten.

Demy van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+7
  • Moderator | Mobiel
  • 115 reacties
  • 28 mei 2025

Goedemiddag ​@drrgg8,

Dank je wel voor je open en eerlijke reactie, dat waardeer ik enorm. De ervaring die je hebt gehad met onze klantenservice is zeker niet waar we voor staan. Daar wil ik dan ook mijn oprechte excuses voor aanbieden, dat is niet de service die jij als klant verdient. Wij willen juist dat jij je gehoord voelt en direct goed geholpen wordt. Daarom kijk ik ook graag persoonlijk met je mee om dit voor je recht te zetten en je het vertrouwen in onze service terug te geven.

Mocht de reset morgen niet het gewenste resultaat opleveren, wil je dan vast je profiel aanvullen? Zou je je profiel willen aanvullen met je klantnummer, postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste 4 cijfers van het bij ons bekende rekeningnummer? Dan kan ik inhoudelijk met je meekijken. Goed om te weten: andere communitygebruikers kunnen deze gegevens niet inzien. Je vult de gegevens aan door rechtsboven op ‘Mijn profiel’ te klikken.

We gaan er alles aan doen om jou de service te geven die je verdient! Laat je het me weten zodra je eraan toe bent? Ik ben er voor je.

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen