Hallo,
Sinds ik de Zyxel WX5600-T0 repeater gebruik in combinatie met de NR5307 modem, ervaren mijn apparaten (MacBook, iPhone, Apple Watch) ernstige verbindingsproblemen op mijn werkplek. De repeater staat 12 meter verderop, bekabeld aangesloten, en kan niet verplaatst worden (i.v.m. werkende videodeurbel).
Probleem: apparaten verbinden automatisch met de repeater via EasyMesh of band steering, wat leidt tot langzaam/instabiel internet en wegvallende verbindingen. Verbinden met de hoofdmodem is hierdoor niet af te dwingen. Uitschakelen van EasyMesh/band steering of splitsen van SSID's lijkt onmogelijk - de opties zijn simpelweg afwezig in de Odido-firmware. MPro Mesh App werkt niet zoals talloze gebruikers in de App Store aangeven, waarbij de app voor het laatst 1 jaar geleden een update heeft gehad.
Wat kan ik doen? Heeft iemand een oplossing? Of ben ik werkelijk genoodzaakt een eigen router + repeater te kopen en de NR5307 in bridge-modus te zetten… dat is namelijk niet goedkoop, veel gedoe, en hoop ik daarom natuurlijk van niet!