Skip to main content

Probleem verbinden klik & klaar --> macbook door wpa2/wpa3

Wij hebben al een tijdje klik en klaar bij ons thuis. Deze is al verbonden met de tv en 2 telefoons. Helaas krijg ik hem alleen niet verbonden met mijn macbook. Als ik ga inloggen op het wifi netwerk gebruik ik precies het zelfde wachtwoord voor me telefoon en tv (waar die wel mee verbind) als bij mijn macbook maar hij maakt geen verbinding. 

Ik krijg telkens voor het wifi netwerk ..... is een wpa2/wpa3- wachtwoord vereist. En als ik huidige wachtwoord in voor gebeurt er niks. 

Kunnen jullie mij misschien helpen? 

Uitgelichte reactie

19 mei 2025

wat vreemd!

ik heb hier meerdere MacBooks/iPads en iPhones die allemaal prima verbinden met de WiFi van Klik & Klaar. Mijn instellingen: wpa 2-3 gecombineerd (wegens een ‘slim’ gordijn),maar of wpa2 of wpa3 werkt ook prima. verder 2,4 + 5 GHz gecombineerd. Heb je je MacBook al via een kabel aangesloten? zo ja, doet ie het dan wel?

8 reacties

• is een King Poster
  • 103 reacties
  • 19 mei 2025

wat vreemd!

ik heb hier meerdere MacBooks/iPads en iPhones die allemaal prima verbinden met de WiFi van Klik & Klaar. Mijn instellingen: wpa 2-3 gecombineerd (wegens een ‘slim’ gordijn),maar of wpa2 of wpa3 werkt ook prima. verder 2,4 + 5 GHz gecombineerd. Heb je je MacBook al via een kabel aangesloten? zo ja, doet ie het dan wel?

• Auteur
  • heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie
  • 21 mei 2025

Hoi,

Ik heb het nog een keer geprobeerd met elke code die op het modem staat maar ik krijg geen verbing. Mijn macbook heeft helaas ook geen poort voor een internetkabel. Heb je nog tips of adviezen?

Groetjes demi

• is een King Poster
  • 103 reacties
  • 21 mei 2025

je vermeld helaas niet hoe oud de MacBook is, wellicht is ie te oud en kan ie nog niet overweg met WPA3 of combinatie 2 en 3. je kan je modem op WPA2 zetten en het dan nog eens proberen.

De Macs waar ik mee test zijn allemaal van 2020 of nieuwer...

• is een nieuwe Poster
  • 4 reacties
  • 9 juni 2025

Ik heb hier hetzelfde probleem. :(
Dit de MacBook Pro uit 2019 van mijn vriendin. Met andere apparaten werkt het modem prima. De MacBook doet het prima met andere WiFi netwerken. Maar de combinatie werkt niet.

• is een nieuwe Poster
  • 4 reacties
  • 9 juni 2025

Ik heb ook eens geprobeerd om te verbinden met de beveiliging uit. Dan lukt het dus wel. Het wachtwoord dat we invoeren is juist. Ik heb geschakeld naar WPA3 om te testen, maar dat helpt niets. Hulp zeer welkom, want ik weet het even niet meer.

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 22156 reacties
  • 9 juni 2025

Hallo ​@GKlerk 

Kan je eens in je browser naar 192.168.1.1 gaan en log in met de gegevens die op het modem staan. Ga in het menu naar netwerkinstellingen, draadloos, algemeen, bij beveiligingsmodus kies WPA2-PSK en klik op toepassen.

• is een nieuwe Poster
  • 4 reacties
  • 10 juni 2025

Dankjewel voor het meedenken, ​@Waqqas. Ook met WPA2 lukt het niet. Ik heb de beveiliging om te testen heel eventjes uitgeschakeld, en toen lukte het wel. Maar met beveiliging (snel weer aangezet) blijven we de error krijgen dat er een wachtwoord nodig is. 

• is een nieuwe Poster
  • 4 reacties
  • 10 juni 2025

Hallo ​@Dumdumtumtum,

Wij hebben hier hetzelfde probleem met de Macbook pro van mijn vriendin. Maar het wil hier met een USB hub met ethernet wel lukken. In onze situatie is dat echter buitengewoon onhandig, dus we hopen op een beter oplossing (het zou toch gewoon moeten werken via WiFi zou ik denken) maar misschien heb jij hier wat aan? Voor minder dan een tientje heb je al een externe ethernet adapter. ;)

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen