Skip to main content

Snelheid klik en klaar gaat alle kanten op

Sinds gister heb ik klik en klaar internet, eerste tests op verschillende plekken waren goed, 900mb-1,4gb/s.

Echter, ik ervaar het probleem dat de snelheid regelmatig compleet inzakt tot 1mb/s. Onwerkbaar.

Ik heb getest met verschillende apparaten, telefoon, pc, macbook en verschillende servers. Ook heb ik de kanalen veranderd van 2.4 en 5ghz naar minst belaste kanalen. Het maakt allemaal niet uit.

Ik krijg ook de indruk dat apparaten niet goed kunnen wisselen van 5ghz naar 2.4 en andersom, alsof als je met je telefoon boven loopt en vervolgens naast de modem zit, hij op 2.4 blijft hangen. Maar dat zou nog steeds niet de 1mb/s verklaren.

Ik heb deze firmware versie: V1.00(ACJG.0)NR53_b9D0806

Uitgelichte reactie

13 april 2025

Hoi ​@Hrichard, ik wil graag ervoor zorgen dat jij zorgeloos kunt genieten van je internet! Zou je voor mij je postcode, huisnummer, geboortedatum en laatste vier cijfers van je rekeningnummer kunnen toevoegen aan je profiel? Ook ben ik benieuwd hoe de lampjes branden op je apparatuur op het moment dat je dit ervaart. Dan kan ik direct aan de slag!

14 reacties

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 6 reacties
  • 9 april 2025

Ik heb het idee dat het modem de 5ghz er zelf regelmatig uit knalt. Ik heb 2.4 uitgeschakeld en dan valt het signaal weg. Maar 5min later is er nog steeds geen 5ghz wifi te vinden van Odido, ik had ook een gastnetwerk opgezet op alleen 5ghz en die kan ik regelmatig ook niet vinden met 2 verschillende telefoons.

Bedraad is nu 900mb/s en momenteel heb ik wel verbinding met de 5ghz wifi (2.4 is uitgeschakeld) en haal ik naast de pc op de 1e verdieping 880mb/s via wifi.

Neemt niet weg dat 2.4ghz niet zo slecht zou moeten zijn. Uitgeschakeld laten is geen optie omdat er nog apparaten in huis zijn die 2.4 gebruiken, losse ssid's maken vind ik ook niet echt een goede oplossing. Ik zal kijken of ik nu wel verbinding kan houden met enkel het 5ghz netwerk.

• is een gewaardeerde antwoordgever
  • 240 reacties
  • 9 april 2025

Bedraad blijft de snelheid wel op peil als wifi inzakt?

Een reboot werkt om de snelheid weer goed te krijgen. Hopenlijk komt er iemand van Odido (@Sven-Odido, @Tommie-van-Odido) snel langs om de logging bij je aan te zetten.

Alle profiel gegevens ingevuld zodat ze je kunnen vinden?

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 6 reacties
  • 11 april 2025

Geen enkele reactie van Odido?

eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 8971 reacties
  • 11 april 2025

hoi ​@Hrichard ,

Dit is een klant helpt klant forum. Het is een bekend probleem dat de wifi van deze Zyxel niet heel erg goed werkt. Jij hebt nu de laatste firmware en er wordt gewerkt aan een nieuwe firmware, alleen daar is nog geen datum voor genoemd.

Als je dit snel beter wilt hebben zou je een eigen wifi access point op de Zyxel kunnen aansluiten en dan de wifi van de Zyxel uitzetten. Als je dat niet wilt kun je klik en klaar ook opzeggen.

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 6 reacties
  • 11 april 2025
eric schreef:

hoi ​@Hrichard ,

Dit is een klant helpt klant forum. Het is een bekend probleem dat de wifi van deze Zyxel niet heel erg goed werkt. Jij hebt nu de laatste firmware en er wordt gewerkt aan een nieuwe firmware, alleen daar is nog geen datum voor genoemd.

Als je dit snel beter wilt hebben zou je een eigen wifi access point op de Zyxel kunnen aansluiten en dan de wifi van de Zyxel uitzetten. Als je dat niet wilt kun je klik en klaar ook opzeggen.

Dat is wel teleurstellend om te horen. Gezien de duur van de problemen vraag ik mij af of ze het ooit oplossen met dit apparaat.

• is een Top Poster
  • 22 reacties
  • 11 april 2025

Beste hrichard, ik heb hezelfde probleem al sinds de aanvang van mijn abonnement. Niemand van Odido is blijkbaar in staat om er iets aan te doen. Om het leed enigszins te verzachten heb ik een tijdschakelaar gekocht die op 3 momenten op een dag het modem uit en aan schakelt. Na zo'n reset is de snelheid weer op peil. Een andere oplossing is natuurlijk een duur abonnement bij Ziggo nemen, maar ik vind zo'n tijdschakelaar een goedkopere oplossing. Denk aan het spreekwoird: goedkoop is duurkoop.😀

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 6 reacties
  • 11 april 2025
Berry1952 schreef:

Beste hrichard, ik heb hezelfde probleem al sinds de aanvang van mijn abonnement. Niemand van Odido is blijkbaar in staat om er iets aan te doen. Om het leed enigszins te verzachten heb ik een tijdschakelaar gekocht die op 3 momenten op een dag het modem uit en aan schakelt. Na zo'n reset is de snelheid weer op peil. Een andere oplossing is natuurlijk een duur abonnement bij Ziggo nemen, maar ik vind zo'n tijdschakelaar een goedkopere oplossing. Denk aan het spreekwoird: goedkoop is duurkoop.😀

Bij mij geeft het 2.4ghz problemen lijkt het, heb ze nu maar gescheiden en dat lijkt beter te werken, in ieder geval het 5ghz gedeelte. Maar ja, dan is het bereik weer matig.

• is een Top Poster
  • 22 reacties
  • 11 april 2025

Ik heb ook alleen 5ghz geactiveerd. Dat werkt nog het beste.

• is een gewaardeerde antwoordgever
  • 240 reacties
  • 11 april 2025

Bij mij en een andere gebruiker zijn ze nu aan extra het loggen om te zien wat er aan de hand is. Zie topic 

• is een Top Poster
  • 22 reacties
  • 11 april 2025

Ik hoor graag wat de resultaten zijn 

Ishana van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+4
  • Moderator | Internet + TV
  • 2241 reacties
  • 13 april 2025

Hoi ​@Hrichard, ik wil graag ervoor zorgen dat jij zorgeloos kunt genieten van je internet! Zou je voor mij je postcode, huisnummer, geboortedatum en laatste vier cijfers van je rekeningnummer kunnen toevoegen aan je profiel? Ook ben ik benieuwd hoe de lampjes branden op je apparatuur op het moment dat je dit ervaart. Dan kan ik direct aan de slag!

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 6 reacties
  • 13 april 2025
Ishana van Odido schreef:

Staat al in mijn profiel.

• is een Top Poster
  • 22 reacties
  • 13 april 2025

Zou je ook ervoor kunnen zorgen, dat mijn snelheid stabiel blijft?

Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+10
  • Moderator | Internet + TV
  • 13911 reacties
  • 15 april 2025

Hey ​@Hrichard & ​@Berry1952, op het moment dat de snelheid te laag is, zouden jullie dan in het modem willen kijken met welke band het modem is verbonden? Dit kun je vinden bij Mobiele Informatie → LTE. Ook ben ik benieuwd welke kleur de lampjes zijn als het de snelheid te laag is. Daarnaast zou ik jullie willen vragen om het 3 dagen te gaan controleren en de datum/tijdstip te noteren van de lage snelheid. Kan je dan het apparaat waar de snelheid op gemeten is doorgeven? Het liefst het MAC-adres en anders naam van je apparaat (bijv. iPhone 15). 

Dan kan ik namelijk gerichter onderzoek doen voor jullie. Alvast bedankt voor de moeite en ik zie graag een berichtje over 3 dagen tegemoet! 

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen