Skip to main content
Beantwoord

Wifi snelheid van de Zyxel N5307 klik en klaar stort regelmatig in.

• 24 december 2024
  • 5 reacties
  • 218 Bekeken

De Wifi snelheid van de Zyxel N5307 klik en klaar stort regelmatig in.
De meeste tijd geeft de speed test 600 tot 700 mbit aan. Op een willekeurig moment kan dit ook ingestort zijn naar 10 a 20 mbit.
Streaming video (bedraad) blijft gewoon functioneren evenals audio. Lampjes blijven blauw/paars branden en geven dus aan een 5G signaal te ontvangen.
Iemand een verklaring?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/61HznYsj7KUZyTO0ndB8CuFceMY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DCifUD9P53afquNGSgEd8ksz.jpg?f=fotoalbum_large

Beste antwoord door Ivens54

Nog even het eea nagekeken. Zodra ik de stroom eraf gooi, 1 minuutje wacht, en weer aanzet is het probleem voorbij. Heeft het soms met de IP wissel te maken?

Bekijk origineel

5 reacties

• Auteur
  • is een Master Poster
  • 25 reacties
  • Antwoord
  • 24 december 2024

Nog even het eea nagekeken. Zodra ik de stroom eraf gooi, 1 minuutje wacht, en weer aanzet is het probleem voorbij. Heeft het soms met de IP wissel te maken?

• is een gewaardeerde antwoordgever
  • 182 reacties
  • 26 december 2024

Ik had problemen met wisselende snelheden via wifi en moest regelmatig (min 1x per week) de router herstarten. Toen heb ik op aanraden van een ander topic hier de wifi kanalen vastgezet in de router instellingen (staat default op auto) en sindsdien zijn toevallig al mijn snelheids problemen verdwenen. Blijkbaar vinden mij apparaten het regelmatig wisselen van kanalen vervelend.

• Auteur
  • is een Master Poster
  • 25 reacties
  • 16 maart 2025

@ tommie van Odido

Het wordt toch tijd om dit op te lossen.

Of op de proppen te komen wat het probleem nu eigenlijk is.

Pleisters zoals vaste kanalen en resetten zijn nu wel uitgewerkt!

• is een Top Poster
  • 14 reacties
  • 16 maart 2025

Hier hetzelfde probleem. snelheid zakt tot onder de 10Mbit elke dag, na reboot modem gaat het weer een paar uur ok. Graag oplossing ​@Odido 

• Auteur
  • is een Master Poster
  • 25 reacties
  • 16 maart 2025

Dit probleem loopt al maanden! ​@Odido 

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen